• Yoda schreef op 16 dec 2011 - 20:42:

    RE: Quiz wedstrijd!

    Je mag meteen beginnen met je wedstrijd ^^.


    Hello peeps!
    Ik en Nadine gaan samen een Quizwedstrijd starten! Gewoon omdat het leuk is, helaas win je dus ook niks, je wint de eer en wat reclame als je eerste wordt! Er valt elke week iemand af, dus we werken wel met punten, maar iedere ronde valt er iemand af. Een ronde duurt een week.

    De opdrachten zijn elke week verschillend. Van personen tot quotes en van plaatjes tot tekstjes. Het lijkt moeilijk, maar wees creatief! We rekenen niet op het aantal mensen die de quiz doet, maar op creativiteit en manier van quiz maken.

    Een ronde duurt een week, en elke ronde valt er één deelnemer af. In totaal zijn er 10 rondes.

    JE KAN JE ALLEEN NOG INSCHRIJVEN ALS DEELNEMER

    Jury:
    - Riverfire
    - nadinepayne
    - Luther

    Deelnemers:
    01. McGinty
    02. CalypsoDied
    03. ZaynStyles
    04. SuperSav
    05. Camillia
    06. Delphine
    07. imlove Ingeleverd
    08. chevkokjuhh
    09. PeetaMallark Ingeleverd
    10. sugarbabe

    Good luck!

    De eerste opdracht.
    In deze opdracht laten we jullie helemaal vrij! Maak een quiz over je interesses, iets dat je aanspreekt, een film, een boek, artiesten of iets anders! Doe iets compleets anders als normaal, wees vrij en weest creatief!
    Deadline: 8 januari 2012, deze keer krijg je iets langer de tijd aangezien er pas 6 deelnemers zijn en er nog steeds mensen in kunnen schrijven.
    De link naar je quiz stuur je in een pb bericht naar één van de juryleden.


    Uitslag opdracht één [dit keer alleen van Yowic]:
    SuperSav:
    - Originaliteit [6/10]:
    Voor dit onderdeel ben je niet zo heel erg origineel geweest qua quiz, maar de vragen heb ik nog nooit eerder gezien!
    - Vragen [8/10]:
    Je vragen waren zeer origineel, daar kan ik niet over klagen! Ze zijn daarentegen niet zo heel erg serieus, maar dat hoort bij de quiz.
    - Uitkomsten [8/10]:
    Hoewel ze héél erg voorspelbaar zijn, zijn ze toch heel leuk! Ze zijn origineel bedacht en passen wel bij het soort quiz. Niet dat je opeens doodnormale uitslagen krijgt.
    - Overig, hierbij hoort ook spelling en grammatica [7/10]:
    Je krijgt hier maar zeven punten door het overmatige smileygebruik. Eigenlijk zou ik je hier niet op mogen afrekenen, maar ik vind het persoonlijk heel onprettig lezen. Af en toe nog een grammaticaal foutje, maar dat vindt ik eigenlijk niet zo erg. Misschien is een tip om een leuk, maar niet te druk, template uit te kiezen of een leuk kleurtje lettertype om het uiterlijk van je quiz wat op te vrolijken. Good job!
    Cijfer: 7,3.
    Delphine:
    - Originaliteit [5/10]:
    Ik vind dit eigenlijk jammer! Ik mag je geen tips geven als je je opdracht uitkiest, want je mocht dit gewoon doen. Dit was een vrije opdracht en je had veel origineler kunnen zijn. Songtekstenquizzen zijn er heel erg veel en dat is jammer!
    - Vragen [9/10]:
    Ik vind dat je hele fijne vragen hebt gemaakt. Ze zijn makkelijk te lezen en goed op niveau. Dit zijn liedjes die de meesten eigenlijk wel kennen waardoor de quiz leuk en goed te maken is.
    - Uitkomsten [8/10]:
    Leuke, opbouwende uitslag vind ik dit! Wel jammer dat er maar twee uitslagen zijn, je had er op zich meer kunnen doen. Een middenstuk of een kenner van een 'bepaalde soort muziek' zoals rock, pop of top 40. Het zijn tips: ik hoop dat je er wat mee kunt.
    - Overig [8/10]:
    Erg netjes gedaan! Geen grammaticale foutjes, ik stoor me alleen een beetje aan de punt achter de smiley maar wie ben ik om je daarop af te rekenen? (: Ook een leuk en fijn template. Het fleurt je quiz op, maar houdt het toch rustig. Ik vind je thema ook erg leuk! Het paste goed bij de tijd van het jaar. Bravo, goed gedaan!
    Cijfer: 7,5.
    imlove:
    - Originaliteit [9/10]:
    Wauw! Ik vind dit een hele originele quiz. Ik heb hem nog nergens eerder gezien en het is leuk om zo'n quiz te doen. Ik denk dat iedereen wel een zwak heeft voor musicals. Het ene puntje aftrek krijg je doordat het vrij veel lijkt op dingen als: ''Welke story past bij jou?'' en ''Welk boek moet jij zeker weten lezen?'' wat overigens veel vaker voorkomt.
    - Vragen [8/10]:
    Nette vragen waar je een goede uitslag op kan baseren! Chapeau, heel erg goed gedaan. Bij sommige vragen had je misschien meer antwoorden kunnen toevoegen, maar dat is niet zo erg.
    - Uitkomsten [9/10]:
    Wauw, leuk! Het zijn nieuwe musicals die bij de meesten al bekend zijn. Ook is het leuk dat je een kleine samenvatting geeft zodat je meteen wat van de musical te weten komt.
    - Overig [8/10]:
    Ik vind dat je de eerste opdracht echt goed hebt gedaan. Ik heb geen grammaticale of spellingsfoutjes gezien waar ik me aan stoorde, dus daar krijg je al geen puntenaftrek voor. Ook voor jou geldt: kijk naar een leuk, rustig template om je quiz op te vrolijken. Je kan ook eigen templates gebruiken, maar pas op dat het geen kermis wordt. Goed gedaan!
    Cijfer: 8,5.


    De tweede opdracht.
    Deze opdracht wordt wat moeilijker. Er zijn 15 nummers en voor elk nummer staat een woord. Met het woord dat je krijgt, moet je een quiz maken. Wees zo origineel mogelijk, want daar ga ik op letten!
    Deadline: 4 februari.
    Lever je opdracht in in dit topic!


    1.
    2.
    3. Peeta Mallark - Kleuren [niet het werkwoord, maar paars, roze, groen etc.]
    4.
    5.
    6.
    7. sugarbabe - Fantasie.
    8. imlove - Schrijven.
    9.
    10.
    11. SuperSav - Woord.
    12.
    13. Delphine - Natuur.
    14.
    15.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 11:55 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 0:03 ]


    een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

    sorrie had niet gezien dat ik wel mee mogt doen (vergeten te checken) maar als je wil kan ik het morgen inleveren als ik een woord heb doe maar nummer 7 (als ik mag kiezen)


    een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

    sugerbabe schreef:
    sorrie had niet gezien dat ik wel mee mogt doen (vergeten te checken) maar als je wil kan ik het morgen inleveren als ik een woord heb doe maar nummer 7 (als ik mag kiezen)



    Wel echt morgen hé?


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    wanneer gaan we verder?


    een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

    sugerbabe schreef:
    wanneer gaan we verder?


    Ik ga zsm beoordelen, en dan komt er een nieuwe opdracht.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Slotje, te lang niet gereageerd.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn