• Wij XDarkWingsX en XShyDevilX houden een gedichtenwedstrijd!
    En we hebben toestemming van Amused.

    Hallo,

    Jullie hebben direct toestemming. Je hebt één week de tijd om je topic te openen en de link in het wedstrijdtopic te plaatsen.

    veel succes
    Amused.




    Wat is de bedoeling: Jullie krijgen opdrachten waar je een gedicht over moet maken. De tijd die je er voor krijgt verschilt van opdracht tot opdracht. Maar het zal meestal tussen de 1 en anderhalf week zitten. Er zullen 5 rondes zijn. Dat hangt af van het aantal deelnemers. Er valt elke ronde twee mensen af.

    Jury: Wij zijn met zijn tweeën (XDarkWingsX en XShyDevilX) en gaan samen de beoordelingen doen en overleggen ook samen, wat we beiden er van vinden. Voor de rest hoeven wij geen jury’s meer.

    Deelnemers: Wij zoeken 10 actieve deelnemers

    1. xlufjoetoexx -
    2. Clouded -
    3. Paylor - Ligt eruit!
    4. REDHEADSROCK -
    5. MrCarrotCake
    6. Anhysbys -
    7. Rothko -
    8. Craziness - Ligt eruit!
    9. Minsa - - Ligt eruit!
    10.Moments1D - Ligt eruit!


    Wat kan je winnen: De eer en vermelding op onze profiel. Jullie story’s of gedichten komen ook op onze profiels voor een maand.

    Uitstel: Als je een geldige reden hebt kan je uitstel krijgen. Dit moet je dan wel minimaal drie dagen voor het einde van de opdracht laten weten. Lever je niks in of niet op tijd en je hebt geen uitstel dan lig je eruit.

    Opdracht 1:
    De eerste opdracht is dat je een gedicht moet maken over gevoel. Jullie moeten een nummer kiezen tussen 1 tot en met 10. Bij elk nummer hoort een woord. Als je een nummer kiest, sturen wij jouw een privé bericht, met dat woord. Die jij gekozen hebt. Het is de bedoeling dat je een gedicht schrijft over het gevoel. Bijvoorbeeld je hebt nummer 8 gekozen en die nummer heeft liefde. Dan moet je daarover schrijven.

    De inleverdatum: Zondag 8 januari.


    Opdracht 2:
    De tweede opdracht gaat over dat jullie een fantasie gedicht moeten maken. Hieronder staan fantasiewezens, die je moet kiezen. En jullie mogen maar 1 keer iets kiezen. Jullie mogen geen mix er van maken. En er mogen geen mensen hetzelfde kiezen. Laat ons weten wat je hebt gekozen!!
    - Elven - MrCarrotCake - Ingeleverd - Cijfer: 8
    - Eenhoorns - Anhysbys- Ingeleverd - Cijfer: 6,5
    - Kabouters -
    - Feeën -
    - Draken - Rothko - Ingeleverd - Cijfer: 7,6
    - Engelen - Moments1D - Niet ingeleverd
    - Heksen - Minsa - Niet ingeleverd
    - Zeemeerminnen - xlufjoetoexx - Ingeleverd - Cijfer: 7,6
    - Vampieren - Clouded - Ingeleverd - Cijfer: 7
    - Weerwolven - REDHEADSROCK - Ingeleverd - Cijfer: 8


    De inleverdatum: 27 januari (vrijdag) Tijd: 23:59, voor die tijd moet het ingeleverd zijn!! Waarom de deadline zo lang duurt omdat ik van 23 tot 27 januari een toetsweek heb en ik moet dan leren, ook voor die tijd, dus dan kan ik niet de beoordelingen en cijfers maken. Wel na de toetsweek!!
    Opdracht 3:
    De derde opdracht is dat je een gedicht moet maken over een plaatje. Je moet de nummers 1 tot en met 8 kiezen en het plaatje wat jij krijgt moet je een gedicht over schrijven. Maar maakt de gedichten zo mysterieus mogelijk, maar wel nog steeds over het plaatje! Ik zet ze dan ook gelijk online op de story, waar je dan kan kijken welke plaatje je hebt.

    Mysterieus bedoelen we mee (Het zijn alleen maar voorbeelden, wat je kan doen om je gedicht zo Mysterieus mogelijk te maken.) Deze woorden zijn alleen bedoelt voor inspiratie!!: -
    Raadselachtig zoals: duister, geheimzinnig, ingewikkeld, mysterieus, mystiek, onbegrijpelijk, ondoorgrondelijk, onverklaarbaar, vreemd, wonderlijk.
    Onduidelijk zoals: duister, geheimzinnig,mysterieus, onbegrijpelijk, onbepaald, onbeslist, onscherp, onzeker, schimmig, twijfelachtig, vaag, verward, warrig,
    Duister zoals: geheimzinnig, onbegrijpelijk, onduidelijk, onverklaarbaar, raadselachtig, verborgen.
    Griezelig zoals: akelig, beangstigend, benauwend, eng, huiveringwekkend, ijselijk, ijzingwekkend, luguber, spookachtig.
    Geheimzinnig zoals: duister, gesloten, ,mystiek, ondoorgrondelijk, onverklaarbaar, raadselachtig, verborgen

    Inleverdatum: 10 Februari (Vrijdag) Voor 18:00 avond moeten de gedichten ingeleverd worden!




    - Geef een verandering van de username in het topic aan, want zo is het duidelijk wie, wie is!!

    - Als jullie klaar zijn met jullie gedicht, dan moeten jullie het gedicht naar mij en XShyDevilX sturen via een prive bericht.

    - Er komt een story waar alle gedichten in komen te staan en uiteraardt de beoordelingen. De story komt pas online, als er meer gedichten is ingeleverd! De beoordelingen zullen er later op komen, nadat iedereen hem heeft ingeleverd.


    Edit: XShyDevilX en ik geven twee cijfers en daar komt een gemiddelde cijfer eruit. En die cijfer moet je naar kijken en die komt ook achter je naam te staan. De beoordelingen komen zo gauw mogelijk erop. Heb geduld. ^^

    Hier is de link:
    http://www.quizlet.nl/stories/71326/gedichtenwedstrijd/

    Dan wensen wij jullie veel succes!!

    Groetjes XDarkWingsX en XShyDevilX

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 14:39 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Chemist schreef:
    (...)

    Ik ben het er eerlijk gezegd wel mee eens. Je gebruikt een A-B-A-B-schema (niks mis mee), en redelijk simpele rijmwoorden. Probeer eens een andere constructie ;)

    Ik heb expres voor dit schema gekozen omdat dat fijn te lezen is en de woorden zijn misschien wel simpel, maar het gaat er ook om hoe je ze gebruikt
    en ik heb hier al zoveel positieve reacties op gehad dus dit raakt mij echt, het is echt onverwacht


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    XShyDevilX schreef:
    ow wow wat een berichten in dit topic :O ja sorry mensen over dat punten systeem, was niet onze bedoeling jullie upset te maken XDD maar idd we hebben nu het betere systeem dus don´t get mad at us XDD

    maarre, ik ben ik ben best vaak online hoor,ik log elke dag in, maar ik post niet altijd iets in het forum XD

    I know, I know, maar zoals ik al had gezet, dat zag ik dus steeds niet als ik in het topic keek, je kan zien of iemand online is, maar ik keek dan waarschijnlijk steeds op het verkeerde moment.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Paylor schreef:
    (...)
    Ik heb expres voor dit schema gekozen omdat dat fijn te lezen is en de woorden zijn misschien wel simpel, maar het gaat er ook om hoe je ze gebruikt
    en ik heb hier al zoveel positieve reacties op gehad dus dit raakt mij echt, het is echt onverwacht


    Ik heb niks tegen ABAB, maar doe dan in ieder geval hetzelfde aantal lettergrepen bij de A's en de B's. Mensen zijn vaak softer als ze je aardig vinden enzo. Ik vind jou ook aardig - laat daar geen twijfel over bestaan! - maar het gedicht is niet zo geweldig. Next time better luck ;)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Voor de duidelijkheid: ik ben op niemand boos en ben niet meer upset.

    *knuf*

    En ik dank jullie voor het cijfer en het commentaar.

    slijm


    I am an idiot, I move.

    Met tranen in haar ogen
    Loopt ze over straat
    Haar hoofd stil gebogen
    Alsof ze niet bestaat
    In dit couplet kan je vinden dat ze teleurgesteld is in zichzelf
    Met ogen vol verdriet
    Zakt ze neer
    Huilen doet ze niet
    Niet meer
    In dit couplet kan je vinden dat ze niet wil huilen, dat ze dat al te vaak heeft gedaan, dat ze zich daar niet in wil teleurstellen
    Een traan op haar wang
    Valt op de grond
    Haar ogen staan bang
    Een snik uit haar mond
    Hier uit zich teleurstelling, ze is bang voor de teleurstelling
    Want alweer
    Weer teleurgesteld
    Doet haar hart zo’n zeer
    Gestopt na geweld
    Dit kan je op veel manieren zien. Er zijn namelijk heel veel manieren waarop je iemand met geweld teleur kan stellen
    Een laatste snik
    Een laatste gil
    Een laatste blik
    Dan wordt het stil
    Het resultaat van iemand die erg teleurgesteld is

    Ik zet dit neer in de hoop dat jullie zo begrijpen hoe ik het gedicht heb bedoeld
    Verder trek ik mij hierbij terug. Niet alleen om het slechte cijfer en commentaar maar omdat ik het idee krijg dat hier niet goed beoordeeld word en daar wil ik mijn tijd niet aan verspillen.
    Laf misschien, maar ik wil niet weer teleurgesteld worden met iets waar ik trots op was

    [ bericht aangepast op 11 jan 2012 - 22:17 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Paylor schreef:
    Met tranen in haar ogen
    Loopt ze over straat
    Haar hoofd stil gebogen
    Alsof ze niet bestaat
    In dit couplet kan je vinden dat ze teleurgesteld is in zichzelf
    Met ogen vol verdriet
    Zakt ze neer
    Huilen doet ze niet
    Niet meer
    In dit couplet kan je vinden dat ze niet wil huilen, dat ze dat al te vaak heeft gedaan, dat ze zich daar niet in wil teleurstellen
    Een traan op haar wang
    Valt op de grond
    Haar ogen staan bang
    Een snik uit haar mond
    Hier uit zich teleurstelling, ze is bang voor de teleurstelling
    Want alweer
    Weer teleurgesteld
    Doet haar hart zo’n zeer
    Gestopt na geweld
    Dit kan je op veel manieren zien. Er zijn namelijk heel veel manieren waarop je iemand met geweld teleur kan stellen
    Een laatste snik
    Een laatste gil
    Een laatste blik
    Dan wordt het stil
    Het resultaat van iemand die erg teleursted is

    Ik zet dit neer in de hoop dat jullie o begrijpen hoe ik het gedicht heb bedoeld
    Verder trek ik mij hierbij terug. Niet alleen om het slechte cijfer en commentaar maar omdat ik het idee krijg dat hier niet goed beoordeeld word en daar wil ik mijn tijd niet aan verspillen.
    Laf misschien, maar ik wil niet weer teleurgesteld worden met iets waar ik trots op was


    Bit of a drama queen? Come on. Hier wordt prima beoordeeld. Dat zeg ik niet omdat ik een goed cijfer heb, maar omdat het gewoon zo is. Je ziet in jouw gedicht redelijk veel dubbele dingen:

    Met tranen in haar ogen
    Loopt ze over straat
    Haar hoofd stil gebogen
    Alsof ze niet bestaat
    In deze strofe zou het over alles kunnen gaan. Niet specifiek teleurstelling. Ook (liefdes)verdriet en onmacht zouden het thema kunnen zijn.
    Met ogen vol verdriet
    Zakt ze neer
    Huilen doet ze niet
    Niet meer
    In deze strofe begin je met 6 lettergrepen (A), dan 3 (B), dan 5 (kan nog, A) en dan 2, in het tweede B-stuk. Dat past niet echt in een gedicht, en je hebt twee keer het woord "niet" achter elkaar, al is het een nieuwe zin. Interpunctie is handig. Eerst "met tranen in haar ogen" (strofe 1) en dan "huilen doet ze niet meer" is een beetje apart om te lezen.
    Een traan op haar wang
    Valt op de grond
    Haar ogen staan bang
    Een snik uit haar mond
    Ik snap niet helemaal wat angst met teleurstelling heeft te maken. Een traan op haar wang, terwijl ze niet meer zou huilen? Deze strofe komt raar over, aangezien er geen werkwoord in de vierde zin van deze strofe staat. Ik zou de B-zinnen hebben aangepast en komma's hebben geplaatst.
    Want alweer
    Weer teleurgesteld
    Doet haar hart zo’n zeer
    Gestopt na geweld
    Want alweer - weer teleurgesteld is een vreemde constructie. "Want alweer is ze teleurgesteld" zou beter passen hier. "Doet haar hart zo'n zeer" past niet achter "weer teleurgesteld". "Want door de teleurstelling doet haar hart zo'n zeer" past beter. Geweld kán te maken hebben met teleurstelling, maar ik vind het meer iets als het gedicht over huiselijk geweld zou gaan. Teleurstelling is zó veel meer dan alleen geweld.
    Een laatste snik
    Een laatste gil
    Een laatste blik
    Dan wordt het stil
    Het lijkt eerder een gedicht over automutilatie als ik alleen de laatste strofe zou hebben gelezen. Waarom gilt iemand als hij teleurgesteld is? Ik zie vaak teleurgestelde mensen en meestal zijn ze in zichzelf gekeerd en laten ze het niet zien. Meer een hangend hoofd of iets dergelijks. Als het nu stil wordt, pleegt "ze" dan zelfmoord? Ik vat het niet.

    Dat zou ik hebben gezegd als ik jurylid was.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Totally agree with Chemist


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik wil niet heel vervelend doen, maar ga nu wel even de mod uithangen. Blijven jullie een beetje lief voor elkaar, zonder elkaar verder af te zeiken?


    I am an idiot, I move.

    Silvester schreef:
    Ik wil niet heel vervelend doen, maar ga nu wel even de mod uithangen. Blijven jullie een beetje lief voor elkaar, zonder elkaar verder af te zeiken?


    Oké, Andrea. Was du willst. Ze snapte haar beoordeling alleen niet en ik geef mijn mening.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    wij hebben ons best gedaan met de beoordelingen, we hebben geschreven wat wij er van vonden. mensen hebben verschillende gedachtens, dus andere meningen.

    @Chemist
    Gestopt na geweld

    En dan zeg jij dat ze niet snapt waarom ze zelf moord pleegt want dat is iets wat ze dus niet
    Maar ik ga niet verder in discussie want ik heb mijn eigen keuze's gemaakt en je kan wel vinden van mij wat je wilt maar ik zeg eerlijk wat ik denk en ik ben vaak genoeg teleurgesteld om die emotie te kennen, dus zeg mij niet hoe mensen met die emotie zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dat snap ik. Maar we moeten het lief houden =3.
    En ik waarschuw in het voren maar even, je weet maar nooit. Het zou ook lullig zijn als de wedstrijd straks gesloten is omdat de deelnemers elkaar afmaken.


    I am an idiot, I move.

    ja laten we het gezellig houden! ^______^

    Paylor schreef:
    @Chemist
    Gestopt na geweld

    En dan zeg jij dat ze niet snapt waarom ze zelf moord pleegt want dat is iets wat ze dus niet
    Maar ik ga niet verder in discussie want ik heb mijn eigen keuze's gemaakt en je kan wel vinden van mij wat je wilt maar ik zeg eerlijk wat ik denk en ik ben vaak genoeg teleurgesteld om die emotie te kennen, dus zeg mij niet hoe mensen met die emotie zijn


    Nee, ho, ik vraag of ze zelfmoord pleegt. Ik heb meer het idee dat als mensen iemand verliezen dat ze zo reageren.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Volgens mij gaan we in deze wedstrijd veel group hugs nodig hebben. :')



    P.S. Nog bedankt voor mijn onwijs toffe cijfer. :]

    [ bericht aangepast op 11 jan 2012 - 22:40 ]


    I can't even think straight.