• Ik had een idee voor een mutantenverhaal en vroeg me af of iemand op Q er interesse in heeft en of ik er aan moet beginnen? Let niet op de belabberde samenvatting, ik faal daar echt in :x

    Tijdens de derde wereldoorlog ging het hard op hard. Meer dan 75 jaar gingen de grote continenten als leeuwen op elkaar in een woeste oorlog. Als laatste wanhoopdaad deed de Amerikaanse regering beroep op de wetenschappers, die de hele oorlog in laboratoriumkelders hadden doorgebracht op een laatste wapen; mutanten. Vanbuiten bloedmooi en onweerstaanbaar, vanbinnen egoïstischer en dodelijker dan welk wapen dan ook. Ondanks dat de wetenschappers protesteerde tegen de vrijlating van hun nieuwste uitvinding, zet de Amerikaanse regering een honderdtal mutanten uit op het vijandelijke continent Europa. Een fout in het systeem van de mutanten resulteert in de dood van haast de hele mensheid.
    Honderd jaar na de oorlog hebben de mutanten een nieuwe maatschappij opgericht. Over het bewoonbare land op aarde hebben ze vier campussen opgericht, waar mutanten van hun 9de tot hun 18de worden getraind en scholing krijgen. Zo ook Brooke, een 16 jarige overneemmutant. Maar na een uitstapje naar het zogeheten Human Island, veranderd haar hele beeld over alles wat ze wist. Weet ze de andere arrogante mutanten op haar campus te overtuigen van haar gelijk?


    Doen of niet doen? Origineel genoeg? Alvast bedankt!
    (K)

    [ bericht aangepast op 30 dec 2011 - 15:10 ]


    To love is to destroy.

    Zoals ik al zei, jaj, doen. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Hoe ben je 75 jaar bezig met een kernoorlog?

    Een nucleaire oorlog duurt hooguit een dag, eerder een paar uur, dan is er nauwelijks meer iets over behalve radioactief stof, as, kraters en hopelijk nog wat levende wezens


    quidquid excusatio prandium pro

    Sounds good. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    RainbowDash schreef:
    Hoe ben je 75 jaar bezig met een kernoorlog?

    Een nucleaire oorlog duurt hooguit een dag, eerder een paar uur, dan is er nauwelijks meer iets over behalve radioactief stof, as, kraters en hopelijk nog wat levende wezens


    Yeah, i know, ik ben erg onbekend met oorlogen.. maar je snapt mijn idee:Y)


    To love is to destroy.

    Morphling schreef:
    (...)

    Yeah, i know, ik ben erg onbekend met oorlogen.. maar je snapt mijn idee:Y)


    Ehhh... nee. Dati s waarom ik aan het nitpicken ben. Ik zou sowieso de oorlog een stuk korter maken: 75 jaar oorlog klinkt mooi, maar slaat nergens op. Nederland heeft 1 jaar in afghanistan in een missie gezeten, en toen werd het al te veel, laat staan in een echte oorlog. De VS houdt het al wat langer vol, maar die kan de uitgaven niet meer aan en staat ook op instorten. Meer dan 10-15 jaar (gewone) oorlog is gewoon niet meer vol te houden.

    Maar waarin zijn de mutanten precies gemuteerd? Wat is er anders aan ze? Waarom worden ze geschoold? Waarom zijn ze in staat te reproduceren? En waarom zou een stel wetenschappers 75 jaar lang werken aan een wapen in een kelder en vervolgens protesteren als het gebruikt wordt?

    Er zijn gewoon een heleeboel dingen waar je goed over na wilt denken voor je je verhaal schrijft, anders raakt het vol met plot holes, en da's nooit leuk D:


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ehhh... nee. Dati s waarom ik aan het nitpicken ben. Ik zou sowieso de oorlog een stuk korter maken: 75 jaar oorlog klinkt mooi, maar slaat nergens op. Nederland heeft 1 jaar in afghanistan in een missie gezeten, en toen werd het al te veel, laat staan in een echte oorlog. De VS houdt het al wat langer vol, maar die kan de uitgaven niet meer aan en staat ook op instorten. Meer dan 10-15 jaar (gewone) oorlog is gewoon niet meer vol te houden.

    Maar waarin zijn de mutanten precies gemuteerd? Wat is er anders aan ze? Waarom worden ze geschoold? Waarom zijn ze in staat te reproduceren? En waarom zou een stel wetenschappers 75 jaar lang werken aan een wapen in een kelder en vervolgens protesteren als het gebruikt wordt?

    Er zijn gewoon een heleeboel dingen waar je goed over na wilt denken voor je je verhaal schrijft, anders raakt het vol met plot holes, en da's nooit leuk D:


    Jij denkt diep, jongen. Haha.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ehhh... nee. Dati s waarom ik aan het nitpicken ben. Ik zou sowieso de oorlog een stuk korter maken: 75 jaar oorlog klinkt mooi, maar slaat nergens op. Nederland heeft 1 jaar in afghanistan in een missie gezeten, en toen werd het al te veel, laat staan in een echte oorlog. De VS houdt het al wat langer vol, maar die kan de uitgaven niet meer aan en staat ook op instorten. Meer dan 10-15 jaar (gewone) oorlog is gewoon niet meer vol te houden.

    Maar waarin zijn de mutanten precies gemuteerd? Wat is er anders aan ze? Waarom worden ze geschoold? Waarom zijn ze in staat te reproduceren? En waarom zou een stel wetenschappers 75 jaar lang werken aan een wapen in een kelder en vervolgens protesteren als het gebruikt wordt?

    Er zijn gewoon een heleeboel dingen waar je goed over na wilt denken voor je je verhaal schrijft, anders raakt het vol met plot holes, en da's nooit leuk D:


    En de 80-jarige oorlog bestaat ook, HA. XD.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Banshee schreef:
    Sounds good. (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik hou niet van oorlogverhalen. Maar als JIJ het leuk vind, moet je het wel doen! (:


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    NeverLoseYou schreef:
    (...)

    En de 80-jarige oorlog bestaat ook, HA. XD.


    en vandaar dat ik zeg dat het niet meer vol te houden is. Adel is afgeschaft. Zelfs een regering in oorlog moet gewoon geld betalen voor de wapens en soldaten. Bovendien is de schaal verandert. Ik wil wedden dat in de 80 jarige oorlog minder mensen stierven dan in de 1e of 2e wereldoorlog. En in de 80 jarige oorlog probeerde men vermoedelijk net burgers en fabrieken plat te bombarderen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Banshee schreef:
    (...)

    Jij denkt diep, jongen. Haha.


    Als ik een verhaal schrijf, doe ik het goed :Y) Dat is waarom ik er maar 1 schrijf, en per week 1000 woorden ongeveer. Omdat ik een verhaal wil zonder plot holes. Iets wat je in een keer kan doorlezen, zonder je later af te vragen waar al die onzin op slaat, waarom de verhaallijn tien keer verandert en waarom mensen dingen kunnen die ze 10 hoofdstukken gelden nog niet konden (ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar dat krijg je veel sneller als je niet van tevoren na denkt over je verhaal)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    en vandaar dat ik zeg dat het niet meer vol te houden is. Adel is afgeschaft. Zelfs een regering in oorlog moet gewoon geld betalen voor de wapens en soldaten. Bovendien is de schaal verandert. Ik wil wedden dat in de 80 jarige oorlog minder mensen stierven dan in de 1e of 2e wereldoorlog. En in de 80 jarige oorlog probeerde men vermoedelijk net burgers en fabrieken plat te bombarderen.

    Vermoedelijk? Weet je wanneer de 80 jarige oorlog was? Toen hadden ze niet eens fabrieken, zoals wij die kennen, en al helemaal geen bommen.
    Misschien kan het nu niet, maar later weer wel, ik neem aan dat dit verhaal in de toekomst afspeelt. Al is 75 jaar wel erg veel ja. Maar het is een verhaal, er zijn genoeg boeken en verhalen die helemaal niet kloppen, daar zijn het verhalen/boeken voor.

    Ik zeg doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ehhh... nee. Dati s waarom ik aan het nitpicken ben. Ik zou sowieso de oorlog een stuk korter maken: 75 jaar oorlog klinkt mooi, maar slaat nergens op. Nederland heeft 1 jaar in afghanistan in een missie gezeten, en toen werd het al te veel, laat staan in een echte oorlog. De VS houdt het al wat langer vol, maar die kan de uitgaven niet meer aan en staat ook op instorten. Meer dan 10-15 jaar (gewone) oorlog is gewoon niet meer vol te houden.

    Maar waarin zijn de mutanten precies gemuteerd? Wat is er anders aan ze? Waarom worden ze geschoold? Waarom zijn ze in staat te reproduceren? En waarom zou een stel wetenschappers 75 jaar lang werken aan een wapen in een kelder en vervolgens protesteren als het gebruikt wordt?

    Er zijn gewoon een heleeboel dingen waar je goed over na wilt denken voor je je verhaal schrijft, anders raakt het vol met plot holes, en da's nooit leuk D:


    Goed, goed, haal ik het woordje kern weg(:


    To love is to destroy.

    Tranquilla schreef:
    Ik hou niet van oorlogverhalen. Maar als JIJ het leuk vind, moet je het wel doen! (:


    Het word geen oorlog verhaal, hoor (bloos)


    To love is to destroy.

    Frigga schreef:
    (...)
    Vermoedelijk? Weet je wanneer de 80 jarige oorlog was? Toen hadden ze niet eens fabrieken, zoals wij die kennen, en al helemaal geen bommen.
    Misschien kan het nu niet, maar later weer wel, ik neem aan dat dit verhaal in de toekomst afspeelt. Al is 75 jaar wel erg veel ja. Maar het is een verhaal, er zijn genoeg boeken en verhalen die helemaal niet kloppen, daar zijn het verhalen/boeken voor.

    Ik zeg doen.


    Precies mijn punt. Fabrieken die er niet zijn kun je niet slopen.

    DURRRRRRRRRRRR HERPA DERPA DERP!

    srsly, denk voordat je wat roept, friggie :Y)


    quidquid excusatio prandium pro