• Ik heb een tijdje geleden zo'n persoonlijke ov-chipkaart aangevraagd, maar ik heb er in de tussentijd niets mee gedaan.
    Nu blijkt ineens dat ik geen normaal busabonnement meer kan kopen, en dat dat via die ov-chipkaart moet.
    Moet ik dat ding dan eerst nog activeren ofzo? En hoe zet je er überhaupt een busabo op?

    En nee, ik zou het niet hier vragen als ik het op Google kon vinden.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 17:10 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Die moet je koppelen aan je OV-kaart. Dan moet je naar een station gaan om hem daar bij mensen te laten koppelen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    op de website.


    Firm believer of all that is magic

    Bij een balie van Arriva, GVB, GVU, HTM, NS, RET of Veolia. Dan moet je de brief die je bij je ov-chipkaart hebt gekregen meenemen, je id en de ov-chipkaart meenemen. Als er geen balie in de buurt is dan kun je via www.ov-chipkaart.nl/automatisch opladen automatisch opladen. Dan kun je de service activeren bij een ophaalautomaat bij jou in de buurt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Rhea schreef:
    Bij een balie van Arriva, GVB, GVU, HTM, NS, RET of Veolia. Dan moet je de brief die je bij je ov-chipkaart hebt gekregen meenemen, je id en de ov-chipkaart meenemen. Als er geen balie in de buurt is dan kun je via www.ov-chipkaart.nl/automatisch opladen automatisch opladen. Dan kun je de service activeren bij een ophaalautomaat bij jou in de buurt.

    Ja die brief heb ik dus niet meer :'D Ik ga het tweede wel even proberen, thanks!


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.