• Hea,

    Nou mijn Engels is dus best wel slecht. Bij lezen vooral dat ik te weinig woorden ken of niet weet hoe ik ze uit moet spreken en bij het zelf schrijven/ zeggen dat ik niet weet hoe ik van het Nederlands in mn hoofd een normale Engelse zin moet maken of niet weet hoe ik het moet schrijven.

    School leert je alleen de meest standaart dingen vind ik. Iedere keer als ik "grotere" opdrachten moet maken als zelf bijv. een brief schrijven of een tekst lezen en vragen beantwoorden, lukt dat gwn niet niet, zonder heel veel te moeten vragen en opzoeken.

    Tips??

    Want ik zit nu een vmbo examen te oefenen, waar ik echt niets van begrijp. Ik zit btw in 3 vwo en dit zou ik dus eigenlijk moeten kunnen maken.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2012 - 18:19 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Online spelletjes, Tumblr etc. en dan met mensen uit andere landen gaan praten. leer je genoeg van, ik wel iig(bloos)


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Je kan eventueel bijles nemen.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Ik heb alles geleerd van spelletjes en liedjes (:


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik was ook zoo slecht in engels.. Maar mijn moeder heeft me toen naar mijn familie gestuurd in Noorwegen. e ja ik spreek geen Noors en zij geen Nederlands. Dus toen moest ik wel! heeft mij heel erg geholpen met verbeteren van mij engels.

    Verder... Ja ik zou gewoon veel films proberen te kijken zonder ondertiteling. Of met Engelse ondertiteling.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Ga Engelse boeken lezen. Begin klein, met kinderboeken en dergelijke. En dan langzaam opbouwen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Houd gesprekken in het Engels. Of dat nou via gastenboekberichtjes of in het echt is, het helpt ontzettend. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Internet is echt je grootste vriend wat dat betreft. Of je nou op Engelse sites rond kijkt, Engelse filmpjes op youtube bekijkt, op chatsites in het Engels met mensen praat of een Engels spelletje speelt, je kunt echt enorm veel dingen doen op internet op je Engels te verbeteren :]
    Ik zou dan ook een woordenboek bij de hand houden, elke keer als je een woord niet weet het opzoeken/opschrijven, dan breid je je vocabulaire ook enorm uit.
    En wat hierboven al werd gezegd, Engelse boeken lezen of in het Engels met je vrienden praten helpt ook enorm :]
    Succes!

    Vluuv schreef:
    Internet is echt je grootste vriend wat dat betreft. Of je nou op Engelse sites rond kijkt, Engelse filmpjes op youtube bekijkt, op chatsites in het Engels met mensen praat of een Engels spelletje speelt, je kunt echt enorm veel dingen doen op internet op je Engels te verbeteren :]
    Ik zou dan ook een woordenboek bij de hand houden, elke keer als je een woord niet weet het opzoeken/opschrijven, dan breid je je vocabulaire ook enorm uit.
    En wat hierboven al werd gezegd, Engelse boeken lezen of in het Engels met je vrienden praten helpt ook enorm :]
    Succes!


    Dank je:Y)
    Ik zal het proberen, ik ben nu ook al in het Engels proberen te tweeten, maar t gaat moeizaamxD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Engelse youtube filmpjes kijken, engelse gesprekjes voeren met anderen. Maar je woordenschat verbetert echt heel erg als je veel Engels gaat luisteren, zoals een film, of gaat lezen, dus probeer een boek in het engels te lezen. Begin wel makkelijk of kijk of je lievelingsboek oorspronkelijk in het Engels is geschreven zodat je dat kan lezen. Succes!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Lezen. Heel veel lezen. Echt waar, dat vergroot je woordenschat en kennis van grammatica zo erg, in welke taal dan ook. Als je dat in het begin te moeilijk vind, neem dan een boek dat je al eens in het Nederlands hebt gelezen maar wat wel uit het Engels vertaald is -zoals Harry Potter of Twilight of zo. En anders neem je er een woordenboek bij. Je zult zien dat je daarmee heel erg vooruit gaat. (:


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ehm, TV kijken helpt heel erg. Je kunt bijvoorbeeld naar de BBC kijken, al praten ze daar wel heel snel en heb je geen ondertiteling, maar het helpt wel, want onbewust leer je zo allemaal nieuwe woorden om uit te spreken, etc. Verder; kijk Engelse tv-programa's/films en probeer steeds minder op de ondertiteling te letten, zodat je het uiteindelijk misschien zonder kunt. Je kunt ook Engelse spelletjes doen of op Omegle of zo, om met Engelse mensen te praten! Dit heeft mij allemaal wel heel erg geholpen!

    Ik heb meer op internet Engels geleerd dan echt op school moet ik toegeven. (cat)


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Oefenen, oefenen, oefenen.
    Tekenfilms in het Engels gaan kijken en later naar echte "volwassene" series overstappen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Doe TTO :Y)

    Nee, grapje.
    Wat heel erg helpt is gewoon Engelse teksten lezen, goed opletten in Engelse les, liedjes en tv-series kunnen helpen, maar daar zit ook vaak 'vervromd' Amerikaans Engels in (:


    Not all those who wander are lost.

    Wordt fan van een engelse boyband.


    OTP: won't stop 'till we surrender...