• Doe mee met een onderzoek naar boodschappentaal!

    Klik hier: of knip en plak in je browser: *knip*
    Sorry, het onderzoek is gesloten. Ik ga de data verwerken en degenen die de vragenlijst hebben ingevuld en hun e-mailadres hebben achtergelaten, krijgen binnenkort een bericht met de resultaten van het onderzoek. Bedankt voor jullie deelname!

    Het invullen van de enquête kost gemiddeld ongeveer 15 minuten. Bij de welkomstpagina van het onderzoek staat dat het onderzoek maximaal 25 minuten in beslag neemt, maar tot nu toe heeft geen enkele deelnemer zoveel tijd nodig gehad. Het invullen van de vragenlijst is niet moeilijk: volg je intuïtie!

    De enige eis is dat het Nederlands je moedertaal is en je zelf geen Taalwetenschap of Nederlands hebt gestudeerd. Verder mag iedereen meedoen die wel eens winkelt. How meer deelnemers, hoe beter!

    Alvast heel hartelijk bedankt voor je hulp!

    Vond je het onderzoek leuk of interessant? Stuur de link dan vooral door aan anderen!


    Waarom deze oproep?


    Op het ogenblik ben ik bezig met een onderzoek voor de onderzoeksmaster Linguistics aan de Universiteit van Amsterdam. Het onderzoek gaat over een bepaalde verandering in boodschappentaal. Dit onderzoek probeert het karakter van deze verandering bloot te leggen, en hiervoor heb ik de intuïties nodig van Nederlandstaligen van alle leeftijden. De twee belangrijkste groepen zijn de ‘extremen’: jongeren en ouderen. Vandaar ook dat ik op dit forum een oproep plaats.

    Als je vragen/opmerkingen hebt, kun je natuurlijk een berichtje achterlaten of een persoonlijk berichtje sturen. Nogmaals bedankt voor je deelname!

    P.S. Ik hoop dat ik hiermee geen regels van Quizlet overtreed. Ik heb de regels doorgenomen en ik hoop dat ik hier op het juiste subforum zit. Mocht dit berichtje in een ander subforum thuishoren of helemaal niet hier toegestaan zijn, dan bied ik alvast mijn excuses aan!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 23:14 ]

    Jullie zijn helden! :)

    Kun je me nu uitleggen waarom het steeds dezelfde dingen waren?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ik wou hem invullen maar ik ben na een vraag al klaar. mijn moedertaal is niet nederlands


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    oke
    Wanneer krijgen we het te hoen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ja, je moedertaal moet wel Nederlands zijn. Dat komt omdat je antwoorden anders misschien beïnvloed worden door je eerste taal. Dus dan kan ik niet meer zien of je een bepaald antwoord geeft omdat je 'Nederlandse' intuitie dat aangeeft of omdat je Engelse of je Franse of Chinese (of welke taal dan ook) intuitie dat zegt. :)


    De resultaten van het onderzoek zijn eind van de maand klaar. Als je een mailadres hebt achtergelaten, krijg je vanzelf bericht.

    De vraag van Coloured Wind beantwoord ik zo via pb; mocht je ook supernieuwsgierig zijn naar het antwoord, stuur dan een pb. Het is belangrijk dat mensen die de vragenlijst nog moeten invullen, nog niet teveel weten omdat ze anders al weten waar ik naar op zoek ben... het moet dus een beetje geheim blijven!

    Snap het!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Geen zin *gaat terug naar steen*


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ingevuld, zou ik ook een PB mogen krijgen?

    Chirest schreef:
    Ingevuld, zou ik ook een PB mogen krijgen?


    Dankjewel Chirest, ik heb je een berichtje gestuurd!

    Snap het na een fragment al en geen zin om in te vullen. :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Als ik dit invul, verzin jij dan mijn sociolinguïstisch feit voor mijn examen? :)


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    Als ik dit invul, verzin jij dan mijn sociolinguïstisch feit voor mijn examen? :)


    Haha, wat voor socioliguistisch feit zoek je?

    CaitM schreef:
    (...)

    Haha, wat voor socioliguistisch feit zoek je?
    Een gewoon interessant sociolinguistisch feit (: dat aan alle voorwaarden voldoet. Maar nee, ik zal het wel zelf doen hoor. (:


    Get outta my head!

    Oké, whatever, ik heb het ingevuld. :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    Oké, whatever, ik heb het ingevuld. :')


    Ontzettend bedankt, Taize!