• oké ik zit half te huilen maar goed
    Ik ben bijna 2 maanden samen met mijn eerste vriend en ... ik weet het al niet meer? Sinds de kerstvakantie is gewoon alles van vroeger naar boven gekomen en ik ben niet meer dezelfde persoon als ervoor. Ik heb ongelofelijk veel tijd gehad om na te denken over alles en ik weet het gewoon niet meer.
    Ik dacht dat ik volledig over mijn eerste "echte" liefde over was, maar in de vakantie kwam gewoon alles terug. Ik weet niet of ik nog wel iets voel voor mijn huidige vriend, ik weet niet of ik überhaupt ooit iets gevoeld heb voor hem, ik denk dat ik misschien gewoon verliefd was op het idee van verliefd zijn? Geen idee.
    Maar ik wil hem niet kwetsen. Hij heeft het al zo moeilijk en hij zegt vaak tegen mij dat hij zo blij is dat hij mij heeft omdat hij niemand anders had, omdat hij nu kan praten etc en hij zegt zo vaak hoe graag hij me wel niet ziet, dat ik alles ben voor hem enz.
    Ik weet het eigenlijk echt niet meer :/

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 19:48 ]

    Als je hem echt niet leuk meer vindt, moet je het uitmaken. Sterkte, verder.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    volgens mij kan je eerder eerlijk tegen hem zijn. maar op een botte manier uitmaken is ook geen optie.


    -

    Maar hoe dan?!
    Die jongen waar ik trouwens nog gevoelens voor heb is N°1 ass in de wereld, een vriendin van me verklaart me gek dat ik nog steeds achter die ene jongen zit terwijl ik zo'n lieve vriend heb :/
    En het is waar; het is absurd van me, mijn vriend nu is echt een schatje maar ik weet het gewoon effe niet meer?

    Je moet niet te veel nadenken. Gevoelens kun je niet bevestigen en zijn altijd onzeker. Ik denk niet dat je in staat bent op dit moment om zulke beslissingen te nemen, lief. Je denkt duidelijk teveel na, liefde, emoties, gevoelens zijn spontaan. Ik weet hoe verleidelijk eht is om er op in te gaan, maar dat moet je niet doen. Dan vervorm je - je gevoel of versta je het onder iets verkeerds. ga gewoon eens lekker optijd slapen, pak morgen cohtend bij het wakker worden een kop koffie en denk héél kort: 'Vind ik mijn vriend leuk? En is die nadere mij überhaupt wel waard?' En dan niet er op in gaan, doel op een 'ja/nee' antwoord want anders begint het weer van voor af aan. Succes! (:


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    Je moet niet te veel nadenken. Gevoelens kun je niet bevestigen en zijn altijd onzeker. Ik denk niet dat je in staat bent op dit moment om zulke beslissingen te nemen, lief. Je denkt duidelijk teveel na, liefde, emoties, gevoelens zijn spontaan. Ik weet hoe verleidelijk eht is om er op in te gaan, maar dat moet je niet doen. Dan vervorm je - je gevoel of versta je het onder iets verkeerds. ga gewoon eens lekker optijd slapen, pak morgen cohtend bij het wakker worden een kop koffie en denk héél kort: 'Vind ik mijn vriend leuk? En is die nadere mij überhaupt wel waard?' En dan niet er op in gaan, doel op een 'ja/nee' antwoord want anders begint het weer van voor af aan. Succes! (:

    Bedankt.
    Ik vind het gewoon zo moeilijk, weet je? Ik kan onmogelijk zijn hart breken, maar bij hem blijven uit medelijden is ook geen optie.

    Ik heb ook ooit eens in een soortgelijke situatie gezeten... maar ik kan je vertellen dat je echt moet oppassen met welke keus je maakt want misschien neem je de foute. Dat heb ik gedaan en nadat ik mijn vriend had verteld dat ik echt veel spijt had van wat ik had gedaan en dat ik het opnieuw wou proberen, zei hij botweg 'nee'. Dat begrijp ik eigenlijk ook volkomen dus pas op aan wie je je liefde geeft! Denk eerst goed na voor je voor je oude vriend kiest want misschien hou je van het idee om van hem te houden en wil je terug naar de tijd toen jullie nog samen waren (ik hoop dat je hier uit komt ;d)
    Misschien moet je gewoon nog ontdekken dat je niet bij je 'huidige' vriend weg. Denk gewoon aan deze vraag: kan je je een leven voorstellen zonder hem of doet dat pijn?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Evaporate schreef:
    (...)
    Bedankt.
    Ik vind het gewoon zo moeilijk, weet je? Ik kan onmogelijk zijn hart breken, maar bij hem blijven uit medelijden is ook geen optie.

    Dit klinkt héél negatief, maar is waarschijnlijk wel waar: Ooit zal het toch uitgaan. Dus àls je niets meer voor hem voelt, heb je de keuze uit twee dingen. Zijn hart direct als het ware breken en hem de waarheid meegeven. Of zijn hart later breken en hemd e gedachte meegeven dat je de afgelopen tijd tegen hem hebt gelogen, waarnaar hij zich nog slechter voelt en jij ook want jij hebt tegen je zin in hem bij je gehouden.


    Let it come and let it be

    oeh komt me bekend voor, even goed nadenken en beslissen of je echt verliefd bent

    Philyra schreef:
    Ik heb ook ooit eens in een soortgelijke situatie gezeten... maar ik kan je vertellen dat je echt moet oppassen met welke keus je maakt want misschien neem je de foute. Dat heb ik gedaan en nadat ik mijn vriend had verteld dat ik echt veel spijt had van wat ik had gedaan en dat ik het opnieuw wou proberen, zei hij botweg 'nee'. Dat begrijp ik eigenlijk ook volkomen dus pas op aan wie je je liefde geeft! Denk eerst goed na voor je voor je oude vriend kiest want misschien hou je van het idee om van hem te houden en wil je terug naar de tijd toen jullie nog samen waren (ik hoop dat je hier uit komt ;d)
    Misschien moet je gewoon nog ontdekken dat je niet bij je 'huidige' vriend weg. Denk gewoon aan deze vraag: kan je je een leven voorstellen zonder hem of doet dat pijn?

    Hij is nooit mijn vriend geweest, ik ben meer dan 3 haar smoorverliefd op die jongen geweest ... En over die vraag; ik weet het niet.

    @Lynnx r u kidding me?

    @Combustible; oké, door dat voel ik me niet bepaald beter eigenlijk

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 20:23 ]

    wel, ik denk dat je het jezelf moeilijk aan het maken bent.
    of doe zo: zorg ervoor dat jullie een dag of 2 niet afspreken en praat niet of nauwelijks met hem. kijk dan hoe je je voelt daarna. misschien ben je ergens verliefd, alleen weet je het nog niet.


    -

    SmileLullaby schreef:
    wel, ik denk dat je het jezelf moeilijk aan het maken bent.
    of doe zo: zorg ervoor dat jullie een dag of 2 niet afspreken en praat niet of nauwelijks met hem. kijk dan hoe je je voelt daarna. misschien ben je ergens verliefd, alleen weet je het nog niet.

    Hij zit bij mij op school, dat zal dus nog al moeilijk zijn. & hoe zo maak ik het mezelf moeilijk?

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 20:33 ]

    Ik weet dat je - je daardoor niet beter zult voelen. Maar het laat wel zien dat jenniet bang hoeft te zijn en gewoon de keuze kunt maken die voor jou het beste is. Je bent nog jong, hij is nog jong. En ook al kan het best serieus zijn, toch is je jeugd een periode van expirimenten en ervaringen opdoen, en die kun je niet uitvoeren als je - je niet lekekr in je vel voelt. Of bang bent een fout te maken. :Y)


    Let it come and let it be

    Evaporate schreef:
    (...)
    Hij is nooit mijn vriend geweest, ik ben meer dan 3 haar smoorverliefd op die jongen geweest ... En over die vraag; ik weet het niet.

    @Lynnx r u kidding me?

    @Combustible; oké, door dat voel ik me niet bepaald beter eigenlijk


    Dus je was niet samen? Dan moet je écht goed nadenken (dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel ;d)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Combustible schreef:
    Ik weet dat je - je daardoor niet beter zult voelen. Maar het laat wel zien dat jenniet bang hoeft te zijn en gewoon de keuze kunt maken die voor jou het beste is. Je bent nog jong, hij is nog jong. En ook al kan het best serieus zijn, toch is je jeugd een periode van expirimenten en ervaringen opdoen, en die kun je niet uitvoeren als je - je niet lekekr in je vel voelt. Of bang bent een fout te maken. :Y)

    haha, wel grappig dat jij zegt dat ik jong ben terwijl je zelf jonger bent dan mij ;d
    maar oké, bedankt.

    Evaporate schreef:
    (...)
    Hij zit bij mij op school, dat zal dus nog al moeilijk zijn. & hoe zo maak ik het mezelf moeilijk?


    je maak jezelf het moeilijk in de zin van: ik kan dit gewoon niet.


    -