• Ik ben wel benieuwd wat jij het fijnste vind om te lezen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar het zogenoemde ik-perspectief, omdat ik dan meer in het verhaal zit (ook al is het een mannelijk persoon). En jij?

    (voor degene die niet weten waar ik het over heb)

    Ik-perspectief:
    Ik werd wakker van het zonlicht en realiseerde me dat ik me had verslapen.

    Hij perspectief:
    Hij werd wakker van het zonlicht en realiseerde zich dat hij zich had verslapen.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2012 - 20:41 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind het hij/zij perspectief alleen fijn om te lezen als diegene heel goed kan schrijven. Anders gaat mijn voorkeur uit naar ik (:

    Beiden, ligt erg aan het verhaal. De laatste tijd schrijf ik veel meer Hij-perspectief.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    ik vind hij/zij vorm makkelijker schrijven voor op rpg, maar ik vorm is wel fijner om te lezen. Maar eigenlijk maakt het mij niet uit xD


    I lie in my bed, looking at the stars and thought where the hell is my roof!!

    Het ligt eraan... Als er veel hoofdpersonages voorkomen dan hij/zij-perspectief, maar als het specifiek over één persoon gaat, vind ik ik-perspectief fijner schrijven én lezen.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Bij ik perspectief moet je echt goed schrijven, vind ik persoonlijk.


    Ex astris, sciencia

    hij vind ik leuker om te lezen

    Als het over één personage gaat dan heb ik liever het ik-perspectief. Maar als je meerdere hoofdpersonen hebt dan liever het hij-perspectief omdat mensen anders per hoofdstuk steeds van point of vieuw gaan veranderen en dan moet je steeds weer een beetje erin komen omdat je dan vanuit een ander persoon kijkt.

    Ik vind het beide wel wat hebben, hangt erg van de rest van het verhaal af.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2012 - 20:48 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik-persoon verleden tijd


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Riverfire schreef:
    Het ligt eraan... Als er veel hoofdpersonages voorkomen dan hij/zij-perspectief, maar als het specifiek over één persoon gaat, vind ik ik-perspectief fijner schrijven én lezen.

    Mee eens ^^


    Let the Night embrace you

    Bronte schreef:
    Bij ik perspectief moet je echt goed schrijven, vind ik persoonlijk.

    Ik denk eigenlijk dat het makkelijker is om vanuit ik-perspectief (de eerste persoon dus) te schrijven. Het is dan veel makkelijker om gedachtes in het verhaal te verwerken etc. Ik merk zelf in ieder geval dat ik het een stuk moeilijker vind om vanuit de derde persoon (hij/zij dus) te schrijven.
    Het hangt voor mij heel erg van het verhaal af, maar ik denk dat de eerste persoon toch de voorkeur heeft.


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!