• Klavers & Klaprozen.

    PrimRose, ook wel Prim, vindt aan het begin van een koude winter een klavertje en een klaproosje. Ze zijn allebei bevroren en het had toen al gesneeuwd. Een paar weken erna, komt Prim erachter dat dat klaproosje één van de laatsten is. Ze gaat op onderzoek uit waarom, en het klavertje brengt haar geluk. Maar iets klopt er niet met de wereld waar klaprozen worden geplukt...

    Goede titel?
    Origineel?
    Doen?

    Zou je het zelf willen lezen?

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 17:25 ]


    'I volunteer! I volunteer as tribute!' - Katniss Everdeen.

    waarom noemt iedereen z'n hoofdpersoon Prim(rose)
    volgens mij is het wel origineel, maar ik denk niet dat kleuters het zullen snappen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Dit zou sowieso voor een kleuterboek zijn. Enneh, daarin kan ik niet zeggen of het echt origineel is. Maar, als jij het wilt doen, waarom niet?


    Ex astris, sciencia

    Het klinkt een beetje te zoetsappig om echt origineel te zijn, maar voor kleuters zou dat nog wel kunnen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik vind het wel leuk (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    *allebei.
    En dit zal sowieso wel een kleuterboek moeten worden, maar voor kleuters klinkt het best leuk.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Taize schreef:
    Het klinkt een beetje te zoetsappig om echt origineel te zijn, maar voor kleuters zou dat nog wel kunnen.


    comfort in c h a o s

    Volgens mij is het wel origineel. Ik vind het wel schattig klinken, maar dan wel voor kleine kinderen.
    Ik zou alleen wel een andere naam verzinnen. Prim is zo hongerspelen-achtig xD Ik zou meer iets doen in de richting van Poppy (engels voor klaproos)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 17:39 ]


    Happy Birthday my Potter!

    -nm-

    [ bericht aangepast op 18 jan 2012 - 17:40 ]


    comfort in c h a o s

    Is Madelief ook goed? (bloos)


    'I volunteer! I volunteer as tribute!' - Katniss Everdeen.

    Ik denk wel dat het goed zou zijn, maar je zou het aan een kleutertje moeten vragen.
    En geen Hongerspelennamen. Gebruik gewone namen als: Anna, Julie, Hannah, Bo.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vind het een orgineel en Schattig idee! Ik betwijfel wel een beetje of kleuters dit wel gaan snappen, maar dat zal ook wel afhangen van de uitwerking. Je moet het zeker uitwerken want ik vind dat het leuk klinkt! Veel Succes in ieder geval! ^^ (flower)


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -

    Sorry als ik je uit jouw droom wereld haal, maar dit verhaal is ongeschikt voor kleuters en ook voor tieners.
    Ik doe namelijk de pabo en doe hier veel onderzoek naar.
    Een verhaal voor een kleuter mag NOOIT langer zijn dan een dag. Die hebben namelijk nog geen tijdsbesef. En het begrip klaproos is veel te moeilijk. Een klavertje vier gaat nog net.
    En ja voor tieners is dit te eenvoudig.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik denk niet dat kleuters dit zullen snappen.
    En voor tieners is het ook niks, te kinderachtig.


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    opzich wel leuk, maar nog wel een beetje onduidelijk.
    en als kleuterboek ofzo zou ik misschien PrimRose niet doen. Maybe wel Prim, maar dat Rose eraanvast misschien niet. Ik vind het een beetje een te moeilijke naam...

    CallyJunior schreef:
    Is Madelief ook goed? (bloos)


    Whatever you want. Het is jouw boek. En iedereen denkt hier btw wel aan tieners te oud en kleuters te jong, maar voor een persoontje uit groep 4/5 ofzo kan het volgens mij best.


    Happy Birthday my Potter!