• Heey,

    Er is een idee in mijn hoofd gevormd en ik weet niet of ik het moet doen of niet.
    Het gaat over een groep meisjes die samen in een team zitten. (ik zat zelf aan korfbal te denken omdat ik dat zelf ook doe, dan zijn er dus ook jongens in het team. Of moet ik een andere sport doen omdat dat meer mensen aanspreekt?) Ze worden getraind door 2 jongens van rond de 20 die op het eerste gezicht erg aardig lijken. Echter schijn bedriegt. Ze hebben andere plannetjes met de meiden. Ze manipuleren de meiden, ze praten op hun in, laten ze speciaal voor de jongens lijken en uiteindelijk krijgen de twee de meiden zover dat ze dingen gaan doen die ze eigenlijk niet willen. Dus een soort van loverboys alleen dan in een keer een stuk of 8 meiden.
    Ik heb ook al een proloog:

    De twee vrienden zaten naar elkaar toe gebogen. Bang dat ze gehoord werden hoefden ze niet te zijn. Zewaren helemaal alleen in het grote huis. Toch namen ze het zekere voor het onzekere. Je wist immers nooit. Fluisterend communiceerde de twee.
    ‘Oké, leg het plan nu eens duidelijker uit asjeblieft,’ vroeg de jongen met het donkerblonde haar. De ander zuchtte even.
    ‘Tsjeez, snap je het nou niet?’
    ‘Dat is het niet, je legde alleen de grote lijn uit,’ verweerde de eerste zich.
    ‘Jaja, dat weet ik ook wel. We moeten sowieso nog veel doorspreken. Maar oké, we gaan dus een B-team trainen bij de club. We manipuleren de meiden uit dat team zo dat ze alles doen wat we van ze vragen en voila, we hebben wat we wilen.’
    ‘Ja, dat snap ik nu ook wel, maar hoe wil je ze nou zover krijgen? En wat doen we met de jongens? En hoe wil je het…’
    Hij werd ruw onderbroken door zijn beste vriend. ‘Weet ik nog niet. Ik had wel wat meer hulp verwacht of moet ik alles zelf verzinnen.’ Hij moest moeite doen om niet te gaan schreeuwen.
    ‘Ja eigenlijk wel. Jij doet het denkwerk, ik voer het uit. Zo doen we het toch altijd?’ hij had een grote grijns op zijn gezicht en sprong op de andere jongen. Ze begonnen te stoeien als twee kleine jochies. Al snel kon ook de denker weer lachen. Trots op zijn plan stak hij zijn hand op. Ze gaven elkaar een high-5.
    ‘Yes, dit gaat ons lukken!!!’


    Mijn vragen nog even op een rijtje:
    1. Zal ik er een verhaal van maken?
    2. Zo ja, moet ik het dan over korfbal doen of juist andere sport? De sport is niet het hoofdonderwerp en zal er maar beperkt mee te maken hebben.
    3. Titel suggesties?
    4. Als ik het op Quizlet activeer wil je dan een waarschuwing?
    5. Nog andere tips/opmerkingen?\

    Alvast bedankt voor jullie hulp (flower)!!!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    1. Zal ik er een verhaal van maken? Sure, wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet doen? :Y)
    2. Zo ja, moet ik het dan over korfbal doen of juist andere sport? De sport is niet het hoofdonderwerp en zal er maar beperkt mee te maken hebben: Schrijf over een sport die jou het beste ligt, je doet zelf aan korfbal dus dan is het een stuk handiger om daar over te schrijven.
    3. Titel suggesties? Niet echt, ik zit met mijn hoofd bij Duits op dit moment.. :S
    4. Als ik het op Quizlet activeer wil je dan een waarschuwing? Nee, het is niet het soort genre dat ik graag lees. :)
    5. Nog andere tips/opmerkingen?\ Aangezien ik de aanvechting om spellingsfouten te verbeteren niet kan negeren, pik ik toch even de fouten uit je proloog:

    De twee vrienden zaten naar elkaar toe gebogen. Bang dat ze gehoord werden hoefden ze niet te zijn. Ze waren helemaal alleen in het grote huis. Toch namen ze het zekere voor het onzekere. Je wist immers nooit. Fluisterend communiceerden de twee.
    ‘Oké, leg het plan nu eens duidelijker uit alsjeblieft,’ vroeg de jongen met het donkerblonde haar. De ander zuchtte even.
    ‘Tsjeez, snap je het nou niet?’
    ‘Dat is het niet, je legde alleen de grote lijn uit,’ verweerde de eerste zich.
    Ja ja, dat weet ik ook wel. We moeten sowieso nog veel doorspreken. Maar oké, we gaan dus een B-team trainen bij de club. We manipuleren de meiden uit dat team zo dat ze alles doen wat we van ze vragen en voila, we hebben wat we willen.’
    ‘Ja, dat snap ik nu ook wel, maar hoe wil je ze nou zover krijgen? En wat doen we met de jongens? En hoe wil je het…’
    Hij werd ruw onderbroken door zijn beste vriend. ‘Weet ik nog niet. Ik had wel wat meer hulp verwacht, of moet ik alles zelf verzinnen?’ Hij moest moeite doen om niet te gaan schreeuwen.
    ‘Ja, eigenlijk wel. Jij doet het denkwerk, ik voer het uit. Zo doen we het toch altijd?’ Hij had een grote grijns op zijn gezicht en sprong op de andere jongen. Ze begonnen te stoeien als twee kleine jochies. Al snel kon ook de denker weer lachen, trots op zijn plan stak hij zijn hand op. Ze gaven elkaar een high-five.
    ‘Yes, dit gaat ons lukken!!’

    Ik heb een paar woordjes en/of zinnen verbeterd en hier en daar wat komma's gezet, en om het wat professioneler uit te laten zien kun je woorden zoals 'tsjeez' ook veranderen in 'jeetje' o.i.d, maar dat moet je zelf weten. Ik denk ook dat je aan het begin van je proloog iets minder punten moet zetten, dat leest fijner. En onthoud: zolang je jezelf tevreden stelt is alles wat je doet of beslist in een verhaal goed. ;)

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 15:12 ]


    Full of envy behind that anonymous mask

    1. Zal ik er een verhaal van maken? Ja, het lijkt me heel origineel!
    2. Zo ja, moet ik het dan over korfbal doen of juist andere sport? De sport is niet het hoofdonderwerp en zal er maar beperkt mee te maken hebben.
    Korfbal, korfbal, korfbal. Ik zit ook op korfbal. :Y) Dus ja, ik ben korfbal all the way. (krul)
    3. Titel suggesties? Use me/Manipulate/etc. Ik ben er niet zo goed in :Y)
    4. Als ik het op Quizlet activeer wil je dan een waarschuwing? Zekers. (:
    5. Nog andere tips/opmerkingen? Nope :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.