• Ik weet dat ik hier niet veel mensen zal vinden die me advies kunnen geven, maar aangezien ik me hier 'thuis' voel en weet dat er toch altijd wel een antwoord te krijgen is waar je met creativiteit iets mee kunt, wil ik dit toch plaatsen. Het is tegelijkertijd ook fijn voor mezelf om dit uit te kunnen typen en er over te kunnen praten, omdat ik erg veel moeite mee heb momenteel. Het is een heel persoonlijk probleem, dus ik zou graag willen vragen om domme/haat reacties achterwege te laten en ik vraag dan ook met alle respect om eerlijke en goed doordachte reacties over het onderwerp.


    Waar ik mee zit en graag advies over zou willen is afkicken, van wiet en hasj. Ik zit nu sinds een maand in Nieuw Zeeland, waar ik nog twee maanden te gaan heb, samen met mijn verloofde. Een simpel jointje is hier niet zo makkelijk te krijgen en loopt vanaf 50NZD per 1.8 gram, wat omgerekend zo'n 31 euro en een beetje is. Voor sommigen misschien niet zo veel, maar voor een jong iemand die haar baan op heeft moeten zeggen om deze kans te pakken en een bruiloft in het vooruitzicht heeft, is het een (vrij) belachelijke som. Zeker gezien het feit dat ik die twee gram met gemak weg kan roken in een of twee dagen. Twee keer hebben we nu wat gehaald, om de ergste spanning van me af te krijgen, omdat ik (enigszins tot mijn verbazing -al was het te verwachten-) cold turkey ging en het te zwaar werd om volledig normaal te functioneren. Daar heb ik (ook tot mijn verbazing) twee weken mee gedaan en het zorgde dat de dagen (vooral de avonden) iets makkelijker waren.
    Nu wilt mijn verloofde niets meer halen hier, omdat hij het te risicovol vind en het simpelweg te duur wordt anders. Het probleem met wiet hier is, dat je bij het bezitten van meer dan simpelweg een joint al opgepakt kan worden en het wordt gerekend in dezelfde klas als harddrugs. Het roken ervan is ook verboden, dus stoned over straat lopen is ook enigszins risicovol -zeker zonder zonnebril- en de gemiddelde mensen hier worden er bang van en zijn niet vies van snitchen en aangeven.

    Het (tijdelijk) moeten stoppen vind ik niet eens het ergste, maar het er mee om leren gaan wel. Vanaf de eerste week heb ik al meteen last gehad van constipatie, ernstige slaapproblemen (een van de redenen waarom ik ook zo geniet van een blowtje-of meerderen-), verminderde eetlust, wisselende buien, huilbuien en (terugkomende) depressie, mentale zware onrust duizeligheid en hoofdpijn en nog een aantal klachten. Ik probeer mijn gedachten er zoveel mogelijk vanaf te halen, maar het lijkt bijna onmogelijk voor mijn gevoel. Er is daarbij ook weinig stimulatie of afleiding te vinden, omdat het een erg dode boel is in de omgeving waar ik zit.

    Ik ben nu twintig en blow vanaf pakweg mijn zestiende elke dag, waarbij ik thuis vaak met gemak een blowtje of 4 tot 6 per avond wegrook. Het is voor mij een genotsmiddel met dubbele zijden aan het mes... Voor de ontspanning en het fijne gevoel, ontsnappen van chronische pijn in mijn rug, extra inspiratie voor de creatieve dingen die ik doe (zoals o.a schrijven), rust in mijn hoofd (iets waar ik heel moeilijk mee om kan gaan) en het ontsnappen van problemen. Nu dit ineens weggevallen is en ik weer aangewezen wordt op mezelf, weet ik bij God's gratie niet wat ik moet doen, vooral omdat ik het daarvoor ook al niet wist...

    Heeft iemand alsjeblieft wat tips voor mij om het wat dragelijker te maken en het te accepteren? Want momenteel weet ik echt niet wat ik met mezelf aan moet en mijn verloofde heeft er ook moeite mee. Hij steunt me er zeker in en doet het met liefde, maar hij heeft er weinig ervaring mee, omdat hij zelf sowieso al zelden iets gebruikt en volledig emotieloos ergens vanaf kan stappen. Ook merk ik dat ik hem steeds vaker wegduw of weg snauw, terwijl ik dit eigenlijk totaal niet wil. Ondanks dat ik dus zijn onvoorwaardelijke steun heb, zou ik graag wat advies of tips willen van mensen met ervaring hiermee, in de hoop dat het dit allemaal iets dragelijker maakt, of iets makkelijker te accepteren/aan te nemen.

    Bij voorbaat dank :]


    Edit: Ik weet dat ik mezelf leeg kan kopen of door kan zetten. Als je het goed doorleest zie je ook dat ik voor het laatste ga, het doorzetten. Het heeft dan ook geen nut om dat te herhalen. Ik wil vooral tips voor dingen die ik kan proberen om het dragelijker te maken. Vooral mentaal, gezien het fysieke makkelijker te overwinnen is dan dat. Ja, ik tril, ik wordt duizelig, etcetera, maar dat vind ik bij lange na niet zo moeilijk als de mentale strijd die nu in mijn hoofd afspeelt en het verlangen van de verslaving...

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 15:58 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Gaat de bruiloft nog door dan, ik dacht dat je schoonouders vonden dat jullie te jong waren?

    Zoals hierboven mij al is gezegd, verzet je gedachten. Probeer dit extreem te doen, door echt dingen te gaan doen waarbij je gedachten even uitstaan. (Sporten bij voorkeur (wat mij betreft heb je hele dag seks, als het maar helpt).)
    Ook zou je jezelf kunnen belonen als het je lukt om er een poos niet aan te denken, een poos niet te doen, of iets anders. Zet doelen op voor jezelf die je wil halen (doe dit realistisch) en beloon jezelf dan ook echt met iets dat je heel graag wil als het je lukt.
    Verder kan ik nu even niets verzinnen, maar ik wens je heel veel succes!


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    MrCarrotCake schreef:
    Lees een goed boek als afleiding, verzet je gedachten, het kan al met een wandeling door de buurt met je verloofde of gewoon even een boek lezen in je kamer. Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken.
    Sterkte in ieder geval, en goed dat je wil afkicken.
    En alvast gefeliciteerd met de bruiloft.


    Ik houd helaas totaal niet van lezen en heb eerlijk gezegd weinig hobby's/weinig behoefte eraan momenteel. Ik doe zeker mijn best om ze te vinden, maar ik betrap mezelf er heel erg vaak op dat mijn gedachten dan toch weer afdwalen. Ik denk dat het voor een klein deel ook komt omdat ik het eigenlijk niet zozeer wil, maar niet echt anders kan. Plus natuurlijk de lange tijd dat ik het elke dag heb gedaan. Deze stage zal vast niet eeuwig duren, maar het moeilijkste voor mij op dit moment is om mijn gedachten er vanaf te krijgen en het fut/de wil te vinden om me met andere dingen bezig te houden. Het liefste zou ik me voor een groot meerendeel van de dag en nacht oprollen in een klein balletje en heen en weer wiegen, met niks om me heen. Terwijl op andere momenten het net lijkt of ik een flinke lijn speed heb genomen, omdat mijn hersens dan zo hard op volle toeren werken dat ik me geen raad weet met mezelf en die vreemde pieken. Ik wil er van alles aan doen, maar tegelijkertijd ook helemaal niks... Heel vreemd en heel dubbel allemaal ... En vooral heel erg frustrerend.
    Het is nu ook half 5 's nachts en ik ben totaal niet moe bijvoorbeeld, omdat ik op dit moment dat gevoel heb van iets gesnoven te hebben (geen persoonlijke ervaring mee, maar ik weet echt wel hoe dat werkt) en als ik al slaap gaat dat vaak gepaard met heftige/vreemde dromen of nachtmerries, waardoor ik het grootste gedeelte van de dag erg moe ben en mijn hersens nog vager gaan werken. Voor mijn gevoel begin ik nu wel een piek te naderen, omdat alle gevoelens zo heftig zijn de laatste dagen ... Al ben ik heel erg bang dat dit nog wel even gaat voortduren. :[


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Lilium schreef:
    Gaat de bruiloft nog door dan, ik dacht dat je schoonouders vonden dat jullie te jong waren?

    Zoals hierboven mij al is gezegd, verzet je gedachten. Probeer dit extreem te doen, door echt dingen te gaan doen waarbij je gedachten even uitstaan. (Sporten bij voorkeur (wat mij betreft heb je hele dag seks, als het maar helpt).)
    Ook zou je jezelf kunnen belonen als het je lukt om er een poos niet aan te denken, een poos niet te doen, of iets anders. Zet doelen op voor jezelf die je wil halen (doe dit realistisch) en beloon jezelf dan ook echt met iets dat je heel graag wil als het je lukt.
    Verder kan ik nu even niets verzinnen, maar ik wens je heel veel succes!


    We gaan ermee door. Wij hebben er tenslotte voor gekozen. Uiteindelijk hebben ze gezegd dan toch te steunen (heel gemeen waar ik niet bij was begonnen ze erover of hij het wel echt zeker wist, toen ze hem ophaalden uit zijn werk). Maar we gaan dus toch trouwen, als alles mee zit.

    Ik zou niet weten wat ik zou willen op dit moment, behalve - je raad het al - mezelf belonen met een goede joint om mijn gedachten heel even te sussen en even wat rust te vinden. Ik voel me zo ontzettend verward ... ;-;


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hmm.. Ik weet niet echt. Maar je zou kunnen proberen wanneer je er zin in hebt een lolly of iets te nemen. Ik weet dat dat niet hetzelfde effect heeft als hasj, maar wie weet helpt het? Ik heb ook wel eens gehoord over mensen die eerst rookten en toen telkens een lolly namen en van de verslaving af zijn 8)

    Ik wens je in ieder geval héél veel succes <3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Mijn vader had een zware alcoholverslaving, dus heel erg kun je het niet vergelijken, gezien hij ook in een speciaal programma geplaatst is uiteindelijk. Wat ik wel weet, zijn een paar dingen die hem hielpen, toen het ergste voorbij was.

    Hij luisterde heel veel naar muziek, liedjes die op hem sloegen voornamelijk. Hij schreef daar ook de songteksten van op, want dat kalmeerde hem en leidde hem af. Ook is hij toen weer begonnen met schaken. Klinkt heel raar, maar het werkte wel voor hem. Vooral het songteksten overschrijven hielp voor hem trouwens, deed hij dan ook heel veel. Daar bovenop kraste hij ook gewoon veel in van de blokken, kleine tekeningen, willekeurige woorden, zinnen, cijfers, etc. Gewoon kleine, simpele dingen die zijn gedachten van de drank af hielden deden het gewoon en die dingen verschillen nou eenmaal per persoon.

    In ieder geval heel veel succes <3


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Een kennis van me heeft in het verleden ook te maken gehad met drugs (softdrugs, harddrugs, alcohol, alles) en wist zich daarvan af te brengen door ontzettend veel met zijn handen bezig te zijn. Hij ging tekenen, beeldhouwen, smeden, houtbewerken, pottenbakken, je kan het zo gek niet verzinnen of hij had het met beide handen aangepakt om zichzelf van de drugs af te leiden. Hij vond daarin zijn passie en doet dit nu nogsteeds, is al iets van tien jaar clean en heeft - inmiddels - ook helemaal geen behoefte meer om wat te gebruiken.

    Nou kan het natuurlijk heel goed zo zijn dat je niet zo'n creatieve geest hebt of daar niet zo van houdt, maar zoek iets waar je je helemaal in kan storten. Iets dat je leuk vindt om te doen, om jezelf af te leiden. Ik hoop in ieder geval dat je er weer overheen komt en dat je bruiloft er niet onder komt te lijden. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik bedenk me ineens dat ik een soortgelijke verslaving heb gehad. Uiteindelijk is het een stuk minder geworden toen ik er een SA over geschreven heb. Mijn gevoelens en angsten erin gezet en toen ging het eigenlijk al een stuk beter. Voor de rest hield ik er ook een dagboek over bij. Je denkt er dan wel aan maar je hebt alsnog afleiden. Je kan je voortgang erin opschrijven en zo kan je de positieve resultaten terug bekijken, dat hielp altijd voor mij.


    Your make-up is terrible

    Misschien helpt het toch misschien hoor, schrijf het van je af. Misschien helpt het.
    Meer tips heb ik niet voor, omdat ik zelf niet blow maar ik wens je heel veel sterkte toe.
    Ik hoop echtt dat het gaat lukken. Misschien gaan zwemmen? als er een zwembad daar in de buurt is.

    Nogmaals heel veel sterkte.
    En een leuke bruiloft (flower)


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.