• De stelling van deze week luidt:
    De kwaliteit van boeken/films/muziek gaat achteruit zodra er een hype rond ontstaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, maar soms ook eens.
    Ik ben bijvoorbeeld vanaf mijn 11de fan van Sean Paul en toen mensen uit mijn toenmalige klas dat hoorde, werden er continu opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Nu heeft hij ineens een hit en is iedereen fan van Sean Paul.
    Daar kan ik dus niet tegen.


    One day, people will love me for who I am. Until then, I will do it myself.

    Die hypes boeien mij niet. Als een boek goed is, is ie goed en kan dat niet zomaar veranderd worden.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    LoveyDovey schreef:
    Nee, het is niet zo dat een goed boek opeens slechter wordt en uit zichzelf opeens slechte bladzijdes ertussen tovert. Dat is onmogelijk ._.
    Ik denk dat het eerder zo is dat mensen meer kritiek gaan hebben en dat meer opvalt dan de goede recensies.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Hmm, misschien dat de muziek wat commercieëler word, maar bij boeken en films lijkt me dat niet waar. Hoewel ik wel zeker weet dat als eer een hype is, sommige mensen hetgeen van de hype geeneens een kans geven om te luisteren/kijken omdat het hun strot uit komt. Dat heb ik zelf in ieder geval wel xd.


    Alis volat propriis.

    Uneventful schreef:
    Bij boeken en films ben ik het er niet mee eens, want na dat je iets hebt geschreven verandert het heus niet automatisch of zo. Maar bij artiesten ben ik het wel mee eens, zodra een artiest meer fans krijgt (vind ik) dat het slechter gaat presteren.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    het is niet zo dat het opeens slechter wordt, maar als er een hype ontstaat weten meer mensen er van en zullen meer mensen hun mening uitdrukken. en vaak valt al het negatieve commentaar veel meer op dan het positieve commentaar, waardoor hetlijkt alsof het slechter is geworden.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    LoveyDovey schreef:
    Nee, het is niet zo dat een goed boek opeens slechter wordt en uit zichzelf opeens slechte bladzijdes ertussen tovert. Dat is onmogelijk ._.
    Ik denk dat het eerder zo is dat mensen meer kritiek gaan hebben en dat meer opvalt dan de goede recensies.


    comfort in c h a o s

    WALD0RF schreef:
    Die hypes boeien mij niet. Als een boek goed is, is ie goed en kan dat niet zomaar veranderd worden.

    Maar een vervolg kan wel heel slecht zijn omdat het simpelweg is gemaakt zodat er een vervolg zou zijn.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Resurrection schreef:
    Nee, natuurlijk niet.
    Maar de hype er rond zorgt er wel voor dat veel mensen er een afkeer van gaan hebben.


    Dit is zo (:


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Bij boeken, niet mee eens. Het ligt ook aan de lezer of hij het goed of slecht vind.
    Bij films moet je gewoon kijken naar de kwaliteit en zien of het je bevalt of niet.
    Dus het ligt een beetje aan degene die het leest of bekijkt.
    Maar over het algemeen, als er een hype omheen hangt, vind ik het sowieso niet leuk meer. Tenzij het concept bij mij bevalt. (harry potter, one direction etc)


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Natuurlijk is het niet zo dat bestaande boeken of muziek opeens slechter worden als er een hype omheen ontstaat, maar het kan wel zo zijn dat schrijvers/muzikanten commerciëler worden. Dan gaat (naar mijn mening) hun muziek of vervolgboeken achteruit. Immers: de buit is binnen.
    Ook zien anderen dat dit onderwerp succes heeft, en in plaats van origineel te zijn worden deze concepten gebruikt. Alleen al met deze basis heb je al een grotere kans op succes. Dit zie je ook in het klein gebeuren op Quizlet.

    En inderdaad kan het best zo zijn dat hypes haat oproepen, iets wat ik me prima kan voorstellen. Mensen die eerst neutraal stonden ten opzichte van een boek of artiest, kunnen het nu gaan haten vanwege die hype. Ook kunnen mensen die al van het boek/de artiest/de film etc. hielden voor de hype, geïrriteerd raken. Maar dit heeft volgens mij geen invloed op de kwaliteit, alleen op het ontstond van twee groepen. (haters en 'fans') En natuurlijk op de irritatie van mensen.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 12:12 ]


    A single dream is more powerful than a thousand realities. -JRR Tolkien

    Slechter of beter. Nonetheless is er toch een gevolg van die aandacht die de hype het product geeft.


    No growth of the heart is ever a waste

    Negligible schreef:
    Nee, tuurlijk niet. Boeken/Films en muziek worden niet plots slecht als er een hype rond ontstaat.


    Pass the damn ham, please.

    xlufjoetoexx schreef:
    Bij een hype is het vaak dat er over weinig andere dingen wordt gepraat, waardoor de mensen die niet zo van die hype houden geïrriteerd raken, want niemand wil namelijk nog over iets anders praten.
    Die 'haters' gaan, door hun irritatie, hun mening verspreiden, vaak zonder erover na te denken zelfs, waardoor de haat extra opvalt.
    Trouwens, een boek kan niet de ene dag geweldig zijn en, als blijkt dat het de nieuwe hype is, plotseling waardeloos zijn...

    Dus, ik ben het oneens met de stelling.


    Hier ben ik het mee eens, kijk maar daar de Twilight reeks. Dat heb ik zelf echt gemerkt. Ik heb ze allemaal gelezen, en ik vond ze eerst wel leuk. Maar omdat ik het echt verschrikkelijk vind dat mensen er zo'n ophef over maken, begon ik de boeken vervelend te vinden.
    dus xlufjoetoexx heeft hier een goed punt.


    The Ink is my blood.

    Uneventful schreef:
    Bij boeken en films ben ik het er niet mee eens, want na dat je iets hebt geschreven verandert het heus niet automatisch of zo. Maar bij artiesten ben ik het wel mee eens, zodra een artiest meer fans krijgt (vind ik) dat het slechter gaat presteren.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.