• De stelling van deze week luidt:
    De kwaliteit van boeken/films/muziek gaat achteruit zodra er een hype rond ontstaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Taize schreef:
    Nee, maar de nieuwe fanbase van gillende, hersenloze mensen die dan ook ontstaat is vaak wel irritant en kan afdoen aan het plezier van anderen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    bij boeken en films ben ik het er niet mee eens, die veranderen niet zomaar in eens.
    maar bij artiesten vind ik het een ander verhaal, ik wil niet zeggen dat het altijd zo is maar vaak stijgt de aandacht ze naar de kop.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Oneens
    Een 1e film/boek/seizoen etc. is vaak (niet altijd) het beste, maar het moet natuurlijk bekend worden met het 1e.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Als een boek een hype wordt, worden er vaak nog delen achteraan geschreven terwijl dat helemaal niet de bedoeling was, en ik vind de latere delen van die boeken vaak veel slechter dan het origineel. Maar een boek of film kan niet "opeens" slecht worden omdat het veel fans heeft. Bij artiesten en bandjes is dat, jammer genoeg, wel anders.


    Everything is great when you don't give a shit.

    Niet de kwaliteit, maar wel de kwaliteit van de fans, waardoor "normale" mensen er een afkeer van krijgen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Vaak zijn de vervolgen van die films, boeken enz. van slechte kwaliteit omdat ze enkel geschreven zijn omdat het vorige deel zo populair was en niet vanwege inspiratie ofzo.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    eens, doordat Twilight en de Fallen-serie en Harry Potter zo goed gaat, staat de bruna nu vol met belabberde vampier, engel en tovenarij vehalen


    Do you ever wonder if the stars shine out for You? No Doubt

    ja want als iets populair wordt willen ze sneller gaan dus meer liedjes maken/boeken schrijven/films maken
    dan denken ze soms niet meer na of het ook wel goeie kwaliteit is

    nee, de kwaliteit gaat niet achteruit maar de boeken/films/muziek van echt heel goede kwaliteit worden alleen minder opgemerkt


    "The circus arrives without warning"

    Bij sommige dingen wel. Hangt er vanaf wat het is. Ik vond bijvoorbeeld Twilight eerst heel erg leuk, maar dan gaan mensen hier fanfiction schrijven en vind ik er geen reet meer aan :X Dus ik denk gewoond het eraan ligt hoe mensen ermee omgaan en dat men het niet overdrijft.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    In de tijd dat een boek van normaal naar hype ging, ZIJN DE WOORDEN IN HET BOEK NIET VERANDERD. Dus nee.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 22:04 ]


    If you're going to hell, keep going

    Een aantal jaar geleden was ik helemaal weg van Twilight. Ik verslond de boeken en kon ze wel 1000x opnieuw lezen. De films vond ik natuurlijk ook leuk, maar toch vond ik het een beetje jammer na een tijdje. Ineens vond iedereen Twilight helemaal geweldig - terwijl ze nog nooit van de boeken hadden gehoord enz. - ik kon me daar nogal aan ergeren en langzaam begon ik het hele Twilight gebeuren stom te vinden. Maar nog steeds ben ik gek op de boeken, daar is niets aan veranderd.


    "If not later, when?" - André Aciman // call me by your name

    LoveyDovey schreef:
    Nee, het is niet zo dat een goed boek opeens slechter wordt en uit zichzelf opeens slechte bladzijdes ertussen tovert. Dat is onmogelijk ._.
    Ik denk dat het eerder zo is dat mensen meer kritiek gaan hebben en dat meer opvalt dan de goede recensies.

    jupjup! volgens mij is dit correct

    Pusheen schreef:
    Ja. Lauren Kate is begonnen met Fallen, een hele goede serie over Gevallen Engelen. Lauren kreeg succes met haar boeken en wat vinden we nu? Allemaal boeken over Gevallen Engelen.

    Met Twilight was dit hetzelfde. Eens er een hype was, vond je niets anders meer in de rekken dan belabberde Vampierverhalen.

    Dat is gewoon schrijven om er geld uit te halen en dus in de meeste gevallen brol.


    het ik-aap-je-na-effect


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Pusheen schreef:
    Ja. Lauren Kate is begonnen met Fallen, een hele goede serie over Gevallen Engelen. Lauren kreeg succes met haar boeken en wat vinden we nu? Allemaal boeken over Gevallen Engelen.

    Met Twilight was dit hetzelfde. Eens er een hype was, vond je niets anders meer in de rekken dan belabberde Vampierverhalen.

    Dat is gewoon schrijven om er geld uit te halen en dus in de meeste gevallen brol.


    "Son when you grow up, will you be the savior of the broken, the beaten and the damned?"