• ik moet voor engels een project doen over Engeland.
    En ik en mijn groepje hebben dus gekozen over de geschiedenis van de royalties. maar nu moeten we dus nog een paar onderwerpen hebben.
    tot nu toe hebben we:
    * Stamboom
    * ontstaan koningshuis
    * lady Diana
    * Queen Elizabeth
    * King henry de 8ste

    maarja dit is niet genoeg. wie weet er nog een paar interesante onderwerpen.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 19:57 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    De weet ik hoeveel vrouwen van King Henry de nogwaste... Anne Boleyn was er een van dus daar kun je alvast mee beginnen met op te zoeken. Je kunt trouwens bij die gast ook nog vertellen over het ontstaan van de anglicaanse kerk ^^ Veel succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Inderdaad King Henry de achtste had zes vrouwen, als ik het goed heb en omdat hij van de kerk niet van zijn eerste vrouw mocht scheiden richtte hij de Anglicaanse kerk op, die overigens veel op de Rooms-katholieke kerk lijkt


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Inderdaad King Henry de achtste had zes vrouwen, als ik het goed heb en omdat hij van de kerk niet van zijn eerste vrouw mocht scheiden richtte hij de Anglicaanse kerk op, die overigens veel op de Rooms-katholieke kerk lijkt

    Wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar mijn vingers hadden geen zin om dat helemaal op te moeten zoeken op mijn mobiel ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Misschien iets over het paleis? Of de schandalen(basdaard)?


    I won't let you come close enough to hurt me.

    MisssReid schreef:
    Misschien iets over het paleis? Of de schandalen(basdaard)?

    hmm over het paleis heb ik al aardig wat.
    Wat bedoel je precies met de schandalen??


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    MonkeyPie schreef:
    (...)
    hmm over het paleis heb ik al aardig wat.
    Wat bedoel je precies met de schandalen??


    Nou, Queen Elizabeth I was eigenlijk een dochter van Anne Boleyn en Henry en is later volgens mij niet meer offcieel als kind van Henry erkend. En Mary zijn dochter was offcieel ook een bastaard omdat het huwelijk tussen haar moeder & vader nietig was verklaard. En zij is beter bekend als Bloody Mary (is ook een cocktail)

    En er was een prins die heeft zijn recht op de troon opgegeven om met een Amerikaanse vrouw te trouwen, dat was toen een heel erg schandaal


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Inderdaad King Henry de achtste had zes vrouwen, als ik het goed heb en omdat hij van de kerk niet van zijn eerste vrouw mocht scheiden richtte hij de Anglicaanse kerk op, die overigens veel op de Rooms-katholieke kerk lijkt
    Inderdaad, en in deze volgorde nam hij afscheid van zijn vrouwen: divorced, beheaded, died, divorced, beheaded, survived. Oftewel, hij ging zelf dood voordat hij de laatste kon scheiden of wat dan ook.

    Maar dan moet je nog wel even uitzoeken waarom hij met de vrouwen scheidde/ze liet onthoofden. De uiteindelijke reden is dat ze hem geen zoon gaven, maar hij gaf natuurlijk ook reden om het scheiden/onthoofden te rechtvaardigen en die weet ik niet meer uit mijn hoofd :Y)


    (het is trouwens royals, dus dat zal ik wel even aanpassen in je titel. royalties is iets wat je ontvangt als je een boek schrijft :3)

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 20:19 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Oh ja! Je kan het natuurlijk ook nog hebben over Guy Fawkes! Degene die het parlementsgebouw wilde opblazen!
    Alleen dat heeft niet heel erg veel te maken met het koningshuis,,


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.