• een klasgenoor van me, kreeg de opdracht om een liedje te maken over het schaatsen en dat heeft hij gedaan. wij zijn te schaatsen geweest en hij niet.
    het liedje is in het fries!


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    "Skaatse" is geen Fries, verdorie.
    Maar verder is het een leuk liedje (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Skaatse is wel fies hoor...


    Don't be like the rest of them, darling

    AliceWeasly schreef:
    Skaatse is wel fies hoor...

    Inderdaad, dat is wel fries (joehoe)


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    AliceWeasly schreef:
    Skaatse is wel fies hoor...

    No way, het moet ride of reedride zijn, skaatse is een verbastering uit het Nederlands wat helaas in sommige delen van Friesland gebruikt wordt. Ik kan het weten, mijn vader is daar zo'n beetje expert in.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Pollux schreef:
    (...)
    No way, het moet ride of reedride zijn, skaatse is een verbastering uit het Nederlands wat helaas in sommige delen van Friesland gebruikt wordt. Ik kan het weten, mijn vader is daar zo'n beetje expert in.


    Ik zeg ook altijd reedride, omdat mijn moeder uit een ander deel van Friesland komt. Maar waar ik woon zegt iedereen skaatse. Maar dat ligt er gewoon aan waar je vandaan komt denk ik..


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    theSir schreef:
    (...)

    Ik zeg ook altijd reedride, omdat mijn moeder uit een ander deel van Friesland komt. Maar waar ik woon zegt iedereen skaatse. Maar dat ligt er gewoon aan waar je vandaan komt denk ik..

    Ja, klopt, maar toch is het geen officieel Fries woord.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    theSir schreef:
    (...)
    MIJNE OOK! HOE ZOU DAT NOU KUNNEN KOMEN HEEA. (joehoe)


    hoe dat zou kunnen? we zitten bij elkaar op school. en jullie 2 zitten bij elkaar in de klas dus! en we hebben de zelfde leraren ong.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Yay, mijn Fries komt eindelijk eens van pas!
    Haha, ik vind het wel origineel bedacht!

    Page394 schreef:
    Ik vind dit nou echt leuk. Lekker in je cultuurtje, met eigen dialect etc.
    Ik versta er dus eigenlijk geen zak van, maar die dingen die jullie hadden gepost, kan ik best begrijpen, ook al moet ik er over nadenken..
    Brabant heeft niet echt zo'n dialect. Wel jammer..
    X


    oke. Frysk is geen Dialect! Het is een offeciele taal!!! :@:@(A)
    Maar het is wel een leuk liedje.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 16:59 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!