• mijn hond (Phoef) is 3 jaar oud en al sinds puppy zindelijk , maar daarnet lag ik in de zetel met een deken over mij en Phoef lag ook al een (tijdje bij mij en ze begint in eens te plassen , ik heb haar gestraft maar wat bezielde haar in eens !!???? ze zat eerst de hele tijd te hijgen (gelijk als ze doen als ze warm hebben) maar ik snap niet hoe het komt ze .....
    weten jullie hoe dit komt ?

    Misschien moest ze uit? Je kan honden niet uitlaten wanneer jij dat wil, als ze nodig moeten plassen, dan moet je ze op dat moment uitlaten en niet een uur eerder of later omdat dat jou goed uitkomt. Bovendien denk ik dat het er misschien aan kan liggen dat je d'r na 6 uur 's avonds niet meer uitlaat? Want als ze daarna helemaal tot 7 uur 's ochtends moet wachten, is dat wel echt lang hoor.
    Nu er sneeuw ligt heb je ook kans dat ze wat van die sneeuw heeft gegeten en daardoor vaker moet, of gewoon door dat ze al iets ouder wordt. In elk geval zou ik haar even in de gaten houden om te zien of 't niet weer gebeurt, anders heeft ze misschien een blaasontsteking en kan je beter met haar naar de dierenarts gaan in plaats van haar alleen maar een stomme hond te noemen.


    “Love is a contradiction.”

    Dovahkiin schreef:
    Misschien moet je je stomme hond vaker uitlaten. (cat)


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Eh ja kan je hond ook nog om half negen uitlaten.

    Maar raar


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Dovahkiin schreef:
    Misschien moet je je stomme hond vaker uitlaten. (cat)


    I'd wonder if i ever cross your mind

    O, hé hallo. Hoe is het met je vader? (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    SmaggieM schreef:
    mijn hond (Phoef) is 3 jaar oud en al sinds puppy zindelijk , maar daarnet lag ik in de zetel met een deken over mij en Phoef lag ook al een (tijdje bij mij en ze begint in eens te plassen , ik heb haar gestraft maar wat bezielde haar in eens !!???? ze zat eerst de hele tijd te hijgen (gelijk als ze doen als ze warm hebben) maar ik snap niet hoe het komt ze .....
    weten jullie hoe dit komt ?


    Shoganai i ne~

    WhiteQueen schreef:
    Eerder uitlaten?


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Blaasontsteking? Kan met dit weer heel goed hoor.


    Happy Birthday my Potter!

    SmaggieM schreef:
    ik vind het raar dat ze er al 2.5 jaar lang geen problemen mee heeft dat ze 4 keer per dag word uitgelaten rond 7 u s'ochtens rond 11 u (soms 12) s'middags eens om 3 u en dan nog eens om 6 u s'avonds waarom zou dat dan in eens op 1 dag niet meer gaan ?


    Het gaat er niet om hoevaak je een hond uitlaat, maar op welk tijdstip. Ik vind zes uur 's avonds verschrikkelijk vroeg om je hond voor de laatste keer die dag te laten plassen. (Mijn hond wordt uitgelaten om 7 uur 's ochtends, 3/4 uur 's middags en 11 uur 's avonds.) Jij moet toch ook niet iedere dag op hetzelfde tijdstip naar de wc?

    - Misschien was ze bang, of juist enthousiast,
    sommige honden plassen dan ook (al is het maar een beetje).

    - Het kan ook aan de brokken liggen. (toevallig andere brokken gekocht?)

    - Verder kan er ergens iets niet goed zitten, een ontsteking of dergelijke.

    Als Phoef zich "vreemd" blijft gedragen, zou ik langs de dierenarts gaan. In plaats van je hond een stomme hond te noemen. Ik mag toch wel hopen dat je het beste met het beestje voorhebt, ook al heeft hij/zij een klein ongelukje gehad. Zo niet, voel je vrij om Phoef bij mij te droppen..

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 17:55 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    (...)

    Het gaat er niet om hoevaak je een hond uitlaat, maar op welk tijdstip. Ik vind zes uur 's avonds verschrikkelijk vroeg om je hond voor de laatste keer die dag te laten plassen. (Mijn hond wordt uitgelaten om 7 uur 's ochtends, 3/4 uur 's middags en 11 uur 's avonds.) Jij moet toch ook niet iedere dag op hetzelfde tijdstip naar de wc?

    - Misschien was ze bang, of juist enthousiast,
    sommige honden plassen dan ook (al is het maar een beetje).

    - Het kan ook aan de brokken liggen. (toevallig andere brokken gekocht?)

    - Verder kan er ergens iets niet goed zitten, een ontsteking of dergelijke.

    Als Phoef zich "vreemd" blijft gedragen, zou ik langs de dierenarts gaan. In plaats van je hond een stomme hond te noemen. Ik mag toch wel hopen dat je het beste met het beestje voorhebt, ook al heeft hij/zij een klein ongelukje gehad. Zo niet, voel je vrij om Phoef bij mij te droppen..


    Tell me about it, stud.

    Als ze hijgen is het een teken dat ze moeten plassen of dat ander. Als mijn hond begint te hijgen weet ik al wanneer ik haar moet uitlaten.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Kom op je hond kan er ook nks aan doen, zij kunnen immers niet naar de toilet zoals wij hea.


    En zes uur avonds is echt te vroeg om je hond uit te laten voor het laast. Wat Britsanity al zei!


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Britsanity schreef:
    (...)

    Het gaat er niet om hoevaak je een hond uitlaat, maar op welk tijdstip. Ik vind zes uur 's avonds verschrikkelijk vroeg om je hond voor de laatste keer die dag te laten plassen. (Mijn hond wordt uitgelaten om 7 uur 's ochtends, 3/4 uur 's middags en 11 uur 's avonds.) Jij moet toch ook niet iedere dag op hetzelfde tijdstip naar de wc?

    - Misschien was ze bang, of juist enthousiast,
    sommige honden plassen dan ook (al is het maar een beetje).

    - Het kan ook aan de brokken liggen. (toevallig andere brokken gekocht?)

    - Verder kan er ergens iets niet goed zitten, een ontsteking of dergelijke.

    Als Phoef zich "vreemd" blijft gedragen, zou ik langs de dierenarts gaan. In plaats van je hond een stomme hond te noemen. Ik mag toch wel hopen dat je het beste met het beestje voorhebt, ook al heeft hij/zij een klein ongelukje gehad. Zo niet, voel je vrij om Phoef bij mij te droppen..


    Life is hard and then we die