• Hi loves,

    Ik ben weer met school begonnen en ik ben letterlijk drie dagen bezig en ik heb het gevoel alsof ik aan het einde van het blok zit met de hoeveelheid werk die ik nu al weer heb.
    Hoe houden jullie alles georganiseerd en op welke manier noteren jullie dingen waardoor je niets vergeet?
    Ik heb een handige manier nodig om dingen te doen, waardoor ik niets vergeet. Jullie zijn mijn laatste redmiddel.

    Nu ga ik weer leren over didactiek, bye.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wat doe je van opleiding, als ik vragen mag?

    Ik maak een lijstje/jaaroverzicht met deadlines en dergelijke en dat leg ik op zoveel mogelijk plaatsen. En daarnaast werk ik met to-do lijstjes. Oh en ik schrijf mijn armen vol, lol. Ik ben eigenlijk ook best slecht daarin, maar uiteindelijk lukt het wel, haha


    Mhm?

    Ik gebruikte altijd Google Keep, je kan op oneindig veel manieren alles sorteren en je kan herinneringen instellen, je kan notities delen met mensen enzo.
    Ik zette dus daar altijd mijn opdrachten in die ik moest doen en elke keer als ik voor huiswerk ging zitten koos ik daar wat van om te maken.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Luftmensch schreef:
    Wat doe je van opleiding, als ik vragen mag?

    Ik maak een lijstje/jaaroverzicht met deadlines en dergelijke en dat leg ik op zoveel mogelijk plaatsen. En daarnaast werk ik met to-do lijstjes. Oh en ik schrijf mijn armen vol, lol. Ik ben eigenlijk ook best slecht daarin, maar uiteindelijk lukt het wel, haha


    Ik doe de pabo ^^

    Thanks voor het delen van jouw ervaringen. Heb je nog speciale trucs voor het maken van een jaaroverzicht/planning?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Speed schreef:
    Ik gebruikte altijd Google Keep, je kan op oneindig veel manieren alles sorteren en je kan herinneringen instellen, je kan notities delen met mensen enzo.
    Ik zette dus daar altijd mijn opdrachten in die ik moest doen en elke keer als ik voor huiswerk ging zitten koos ik daar wat van om te maken.


    Oh, wow, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zal er zeker even naar kijken. Thanks!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Toen ik nog op school had kregen we een datum voor bepaalde grote dingen. Deze zette ik in m'n agenda en maakte daarna een planning zodat ik verspreid over t jaar het kon maken. Elke week een beetje.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik maak tegenwoordig een maandkalender met deadlines/belangrijke evenementen, en een weekkalender waarin ik huiswerk opschrijf. Dit doe ik ook in de volgende van de vakken die ik die week heb, en maak dan ook nog ruimte voor notities. Vervolgens streep ik door wat ik al gedaan heb, omdat ik heb gemerkt dat dingen afstrepen/vinken een soort motivatie is voor mij lol. Alles afgestreept zien geeft mij gek genoeg voldoening (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik gebruik een agenda met weekplanner voor mijn huiswerk, collegetijden, tentamens en andere bezigheden. Het huiswerk dat ik krijg probeer ik zo snel mogelijk te maken. Ik weet in principe wat ik per week moet doen wat betreft huiswerk voor deze hele periode (staat allemaal bij mij in de studiehandleiding), dus ik begin elke week op maandag al met huiswerk maken voor de week erna. Ik loop steeds een week voor, volgens mijn schema. Dat geeft enorm veel rust. Ik kan zo lekker op mijn gemak doen.

    Mijn aantekeningen maak ik via de laptop in het programma OneNote. Daar kun je heel fijn met tabbladen per vak werken en voor elk college een nieuw blaadje gebruiken. Alles staat dan heerlijk geordend bij elkaar.
    Dat ziet er bij mij zo uit: