• Ik heb echt een vreselijke winterdip en het lijkt de laatste tijd alsof het alsmaar erger wordt. Ik slaap amper, ben veel te druk met school en werk en voel me de laatste tijd erg te neergeslagen.
    Nu heb ik ook nog te horen gekregen dat ik voor een verslag waar echt enorm veel tijd in zat een vijf heb gekregen. Als ik dat na de herkansing nog niet goed heb gemaakt heb ik geen studiepunten en kan ik mijn propedeuse niet halen.. ):

    Misschien klink ik overdreven, maar ik ben gewend het heel goed voor school te doen, ik merk dat ik door mijn slaap tekort en stress gewoon achteruit ga.

    Heeft iemand tips om van die dip af te komen? Ik heb namelijk vorig jaar een lichte depressie gehad en dat wil ik echt niet meer..


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik zit zelf ook in een dipje, dus kan niet echt helpen (:
    Het enigste wat ik doe is ze vanzelf laten overgaan en mijn gedachten proberen te verzetten..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Je moet eens een dag even helemaal niks doen en alleen maar dingen doen die jíj leuk vindt. Bijvoorbeeld shoppen, naar de bios, stappen, I don't know.
    Maar een bad nemen met lavendel daarin is ook erg lekker! Dat helpt mij altijd. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Klinkt misschien vervelend, maar het accepteren. Dat is een les die ik afgelopen jaar geleerd heb door een vriendschap die niet helemaal lekker liep en ik accepteerde dat het zeer waarschijnlijk is dat ik die persoon na deze zomer niet meer zal zien. En toen was ik ook in staat om meer helder naar dingen te kijken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Shogun schreef:
    Klinkt misschien vervelend, maar het accepteren. Dat is een les die ik afgelopen jaar geleerd heb door een vriendschap die niet helemaal lekker liep en ik accepteerde dat het zeer waarschijnlijk is dat ik die persoon na deze zomer niet meer zal zien. En toen was ik ook in staat om meer helder naar dingen te kijken.
    ^- dit. Alleen ben ik nog in proces. :)


    Life is hard and then we die

    Ik zit ook in een dip en dat is nog zwak uitgedrukt. Ik herken de dingen die jij hebt ook wel wat bij mezelf. Bij mij is het punt dat alles me niets meer lijkt te schelen.
    Hoe dan ook, heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel weer uitkomt.


    26 - 02 - '16

    neem eens een keer tijd voor jezelf, verwen jezelf helemaal; neem een heerlijk bad, gebruik veeltedure shampoo&conditioner&scrub&bodycrème, etc. Maar denk dan ook niet aan dingen van school ofzo! Dan ga je gewoon even heerlijk ontspannen.
    Als dat niet werkt: doe een intensieve work-out. Je lichaam maakt stofjes aan waarvan je gelukkig word (ofzoiets) die je blij en energiek maken.
    Dat is wat bij mij altijd helpt ^^

    [ bericht aangepast op 14 feb 2012 - 17:51 ]


    I solemny swear I'm up to no good.

    HEAVYMETAL schreef:
    Ik zit ook in een dip en dat is nog zwak uitgedrukt. Ik herken de dingen die jij hebt ook wel wat bij mezelf. Bij mij is het punt dat alles me niets meer lijkt te schelen.
    Hoe dan ook, heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel weer uitkomt.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Shogun schreef:
    Klinkt misschien vervelend, maar het accepteren. Dat is een les die ik afgelopen jaar geleerd heb door een vriendschap die niet helemaal lekker liep en ik accepteerde dat het zeer waarschijnlijk is dat ik die persoon na deze zomer niet meer zal zien. En toen was ik ook in staat om meer helder naar dingen te kijken.


    Firm believer of all that is magic

    Ik zou proberen wat meer tijd voor jezelf te vinden, hoe moeilijk dat ook klinkt, maar dat is juist wel het gene dat je nodig hebt om uit die dip te komen en met nieuwe energie verder te gaan. Als je eens wat vrije tijd hebt, ga dan niet belastende dingen doen als naar een beeldscherm staren of toch nog een werkstuk over kijken, nee, neem dan een lekker bad en ga vroeg naar bed.
    Misschien is het een idee om iets minder te werken? Dat hoeft maar tijdelijk te zijn, maar vaak - ten minste bij mijn zus - werkt het wel om het iets rustiger aan te doen, je hoeft niet meteen te stoppen met werken, maar als mensen je vragen om in te vallen voor een ander, zeg dan een keertje gewoon nee of vraag of je een keertje een paar uur minder kan werken, zodat je de rest van de tijd thuis kan uitrusten.
    Gelukkig komt binnenkort de voorjaarsvakantie eraan, voor jou hopelijk ook? Zo ja, rust dan in die vakantie uit en als je halverwege de vakantie weer wat energie hebt, begin dan vast aan opdrachten voor na de vakantie. Zo loop je voor op schema en als de vakantie weer voorbij is, dan krijg je ten minste niet in een keer zo'n berg werk waar je niet uitkomt, want dan heb je al wat gedaan. Het ligt ook een beetje aan goed plannen, begin op tijd aan dingen en stel het niet tot op het laatste moment uit, ook dat voorkomt stress.

    Veel sterkte en succes met het lezen van mijn lange antwoord, het komt wel goed, geloof me maar! <3


    “Love is a contradiction.”

    HEAVYMETAL schreef:
    Ik zit ook in een dip en dat is nog zwak uitgedrukt. Ik herken de dingen die jij hebt ook wel wat bij mezelf. Bij mij is het punt dat alles me niets meer lijkt te schelen.
    Hoe dan ook, heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel weer uitkomt.

    Dit heb ik ook.
    Sorry, ik weet geen tips...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    ik heb één ding geleerd in de tijd dat het heel slecht met me ging. als je je afvraagt hoe je overeind moet blijven smak je neer. t leven gaat met ups en downs. blijf gewoon doorgaan, denk niet na en je red het vanzelf


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    @allemaal: <3


    I was an angel living in the garden of evil

    Voldoende vitaminen binnenkrijgen, desnoods door voedingssupplementen.


    Has no one told you she's not breathing?