• Ik vroeg me af of er mensen op Quizlet uit 4 en 5 havo/vwo ook Duitse tv moeten kijken en daar dan een samenvatting over moeten schrijven. En het aantal minuten moeten er 400 zijn. Nu bedacht ik me als meer mensen dat moeten doen zouden we misschien samen kunnen werken aangezien we op verschillende scholen zitten.
    Ik moet het donderdag inleveren en ik heb net 15 minuten, en hoe zit het met jullie? (:


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik keek afgelopen week een film over Hitler. Kan ik weer even afkijken hoe hij de macht heeft overgenomen. (bloos)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Je kan natuurlijk ook het nieuws kijken, je vindt vast overzichten in het Nederlands van het belangrijkste nieuws, lekker makkelijk (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jabberjay schreef:
    Ik keek afgelopen week een film over Hitler. Kan ik weer even afkijken hoe hij de macht heeft overgenomen. (bloos)

    Ah fuck, die heb ik gemist D:.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ga op zo'n zender waar ze Engelse series uitzenden, met Duits erover gesproken. Gegarandeerd heb je die series wel al gezien.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Jabberjay schreef:
    Ik keek afgelopen week een film over Hitler. Kan ik weer even afkijken hoe hij de macht heeft overgenomen. (bloos)

    Was die op de Duitse tv, zo ja weet je nog hoe die heette?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Flemish schreef:
    Ga op zo'n zender waar ze Engelse series uitzenden, met Duits erover gesproken. Gegarandeerd heb je die series wel al gezien.

    Dat mag dus niet.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Oh dat moet ik ook! Maar ik loop nog van een paar keer achter...

    Je kunt ook gewoon de tv-gids van ZDF of ARD opzoeken op internet en dan net doen alsof je het hebt gekeken.

    Als je per se echt gekeken wil hebben, dan hier nog een paar tips van mijn leraar: het journaal begint om 20 uur, van 18 tot 19 uur is er ook een soort journaalachtig programma wat makkelijk te volgen is. Iedere woensdag is de film van de week. Ook op maandag-, vrijdag- en zondagavond zijn er leuke programma's en/of films. Probeer ook als je kijkt via teletekst de ondertitels aan te zetten, dan is het makkelijker volgen. Op ZDF: TT777 en op ARD: TT150. (:


    It ain't broke, so don't fix it.

    ik zit op tl/.
    En ik moet 6uur duitse tv kijken.
    En dat moest ik een paar weken terug al inleveren
    en ik zit nogsteeds op 15 minuten//


    Stop holding me under and let me breathe.

    Haha.
    Nee, mij zou dat best wel lukken. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn vader kijkt wel eens voetbal op de Duitser. Hij kan het Nederlandse niet aanhoren!
    En hij zegt dat hij Duits net zo goed verstaat als Nederlands. Ik kan geen woord Duits, gelukkig heb ik het laten vallen!!
    Maar in ieder geval veel plezier! Ik ken alleen maar de zenders die hier boven genoemd zijn, dus ik kan je niet helpen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."