• Ik ben bezig met een motivatie brief. Ik loop alleen vast.
    Kan iemand mij helpen wat er niet klopt en wat beter kan en wat ik mis?

    Dit heb ik al; Erboven heb ik nog wel de adressen en datum en zo.

    Geachte heer/mevrouw

    Mijn naam is Sylvianne Kers. Ik ben 17 jaar en doe de opleiding ‘helpende zorg & welzijn’ aan de Noorderpoortcollege in Veendam, alleen is deze opleiding niet echt iets voor mij. Ik heb een aantal weken geleden enkele gesprekken gehad met [Naam] van de Cursisten Dienst Verlening (CDV). Uit die gesprekken leidde men af dat de opleiding ‘mediavormgever’ het beste bij mij paste. Ik wist enkel nog niet veel over die opleiding en ik was ziek tijdens de opendeurdagen. Gelukkig had [Naam] voor mij een gesprek geregeld met [Naam], waarin ik goed werd ingelicht over alles. De opleiding sprak mij hierdoor nog meer aan en ik werd er enkel enthousiaster door.

    U verzocht mij om een motivatie brief te sturen. Voor je eigen iets maken is natuurlijk ook leuk, maar met een opdracht voor een ander maak je iemand anders er ook blij mee.
    Ook al ken ik de helft van de programma’s en de termen niet, ik wil het graag leren en het onder de knie krijgen en ik wil me er ook graag voor inzetten, zodat ik het allemaal leer en begrijp.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2012 - 9:35 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Misschien is het handig om erbij te zetten dat je je hier heel graag voor wilt inzetten enzovoorts?


    Your make-up is terrible

    Dank je. Ik heb hem al weer aangepast [Voor al het laatste gedeelte].
    Ik heb het gevoel als of hij voor geen kant klopt o-O.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mijn motivatie verder is om creatief bezig te kunnen zijn voor een ander. Voor je eigen iets maken is natuurlijk ook leuk, maar met een opdracht voor een ander maak je iemand anders er ook blij mee. En je hebt dan een opdracht waar je aan moet houden. Je hebt maar een gedeelte waar je op moet focussen en niet op andere onderwerpen.


    ik zal later wanneer ik meer tijd heb het wat beter bestuderen. Maar bij dit stukje gingen mijn wenkbrauwen in ieder geval omhoog x)


    Ligt and Darkness are both very different..

    'Bij dat gesprek werd ik goed ingelicht over hoe en wat.'
    En er staan een berg van die kleine foutjes in, zinnen waar je 'mijn eigen' gebruikt en waar je dingen zoals 'ik' bent vergeten (:
    Geen kritiek op jou hoor! Maar het staat wel netjes om een goede spelling te hebben (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Glaedmir schreef:
    (...)

    ik zal later wanneer ik meer tijd heb het wat beter bestuderen. Maar bij dit stukje gingen mijn wenkbrauwen in ieder geval omhoog x)

    Is dat goed of slecht ? XD


    Illuminati schreef:
    'Bij dat gesprek werd ik goed ingelicht over hoe en wat.'
    En er staan een berg van die kleine foutjes in, zinnen waar je 'mijn eigen' gebruikt en waar je dingen zoals 'ik' bent vergeten (:
    Geen kritiek op jou hoor! Maar het staat wel netjes om een goede spelling te hebben (:


    Ghehe dank je ;D
    en dat me/mijn eigen is automatisch, dank je voor het zeggen ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ken daar niets van, maar ik weet wel dat je volgens de nieuwe spelling GEEN komma zet na je aanspreking in een brief/mail :-)


    Has no one told you she's not breathing?

    Begin je zin niet met Ik maar
    Mijn naam is ....


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    LaJoie schreef:
    Ik ken daar niets van, maar ik weet wel dat je volgens de nieuwe spelling GEEN komma zet na je aanspreking in een brief/mail :-)


    is inderdaad waar !!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Midna schreef:
    (...)

    Ghehe dank je ;D
    en dat me/mijn eigen is automatisch, dank je voor het zeggen ;d


    Nou het was meer van, je vindt het leuk om creatief te zijn voor anderen? Ja kan best, maar denk dat je het toch beter kan zeggen als: ik vind het leuk om creatief bezig te zijn. Voor mezelf, en eventueel voor anderen.

    + dat graag werken op opdracht ofzoiets, zou ik weg laten, want dan lijkt het alsof je geen eigen inspiratie hebt x)

    dit bedoel ik:
    En je hebt dan een opdracht waar je aan moet houden. Je hebt maar een gedeelte waar je op moet focussen en niet op andere onderwerpen.


    Ligt and Darkness are both very different..

    Ik denk dat je, jezelf beter kunt beperken tot waarom je gemotiveerd bent. Dat van 'school is om te leren, toch?' zou namelijk bij iedere opleiding van toepassing zijn. Vertel iets over je verleden waaruit blijkt dat je dit graag doet. Desnoods over quizlet. Laat het in ieder geval niet gedwongen overkomen.


    Life is hard and then we die

    Ik weet niet, je legt uit waarom mensen vinden dat je het moet doen, maar ik vind meer dat je vooral moet vertellen waarom jij het wilt. Wat maakt dat jij juist dit vak kiest boven alle andere dingen.


    SLOAN.

    Ik zou niet meteen beginnen met de negatieve dingen over je oude opleiding, dat staat niet zo mooi.

    U verzocht mij om een motivatie brief te sturen. Ook al ken ik de helft van de programma’s en de termen niet, ik wil het graag leren en het onder de knie krijgen. School is daar toch ook voor? En ik wil me er ook graag voor inzetten, zodat ik ze allemaal leer en begrijp.
    quote]
    Dat eerste stuk is een onvolledige zin, daar hoort - zoals verbeterd - nog iets achter.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Dank jullie wel ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Naja ik ga niet beginnen met je brief te bèta-readen want ik denk niet dat dat is waar je om vraagt, maar inderdaad wel dingen die anderen zeggen zoals 'mezelf' ipv me eigen etc.


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Naja ik ga niet beginnen met je brief te bèta-readen want ik denk niet dat dat is waar je om vraagt, maar inderdaad wel dingen die anderen zeggen zoals 'mezelf' ipv me eigen etc.


    Van mij mag je alle fouten eruit halen hoor XD Ik zie ze al gauw over het hoofd ;P


    --
    Nja, ik ga straks maar weer verder aan dat vervloekte ding.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you