• vaak als een story per toeval op die van een ander lijkt of dezelfde titel heeft, gaan 2 mensen daar ontzettend drama over maken, en zo had ik dat vandaag. mijn story lijkt (blijkbaar want zelf vind ik het eigenlijk niet echt, als je de ideeën die ik in word heb staan met het verhaal van de beschuldiger in questie even bekijkt lijkt het totaal niet maar goed) op die van iemand anders en haast metteen hadden die persoon en ik (ik ga in verband met eventueel nieuwe ruzie geen namen noemen maar sommigen zullen wel weten over wie ik het heb) een best wel vervelende ruzie, die ik liever niet gehad zou hebben. ook werd ik door deze persoon beschuldigt van fraude omdat ik een titel van deze persoon gestolen zou hebben, terwijl ik de titel van een boek eigenlijk een beetje vervormd had. dus ik had helemaal niks te maken met die persoon. Ja, ik had dezelfde trailer (ik had die op youtube gevonden), maar ik heb die op verzoek van die persoon weer weg gehaald en toch ging de ruzie door. het is nu volgens mij wel opgelost maar ik zit er toch nog heel erg mee aangezien ik niet snap waar al die drama nou over ging, ja, ik heb er zelf ook een potje van gemaakt, maar wat wil je dan als je allemaal beschuldigingen naar je hoofd geslingerd krijgt zonder dat je zelf ook maar de kans krijgt om je te verdedigen? ik heb toen gezegt dat ik geen zin had in ruzie en toen waren we klaar. begrijp me niet verkeerd, ik ga het verhaal nu niet zo wenden dat het lijtk alsof ik niks verkeerd heb gedaan, ik heb ook dingen gezegd waar ik spijt van heb. en het is ook weer niet helemaal die persoon zijn schuld, ik snap het wel, als je een verhaal tegenkomt wat later is geplaatst dan de jouwe, en ik jouw ogen heel veel lijkt op dat van jou dan schrik je, dan vind je het niet leuk dat iemand "je verhaal steelt" maar ik heb niet de kans gekregen om uit te leggen dat, ookal lijken de beschrijvingen op elkaar, onze verhalen toch heel erg verschillen. ik wil nu niet de zielige puppy gaan uithangen, want het is ook deels mijn schuld, ik had kunnen kijken of het verhaal misschien al bestond, of de omschrijvng kunnen aanpassen achteraf zodat het duidelijk is dat het niet om hetzelfde verhaal gaat. maar toen gebeurde er iets waar ik kwaad om werd, niet op de persoon in questie die het zei, maar eerder op mezelf. er werd heel terecht tegen me opgemerkt, "Maar jij gebruikt ook Nina Dobrev als plaatje en zij ook, dus dan lijkt het wel een beetje op fraude" ik ben nu niet kwaad dat dat gezegt is, want het is waar, het lijkt ook op fraude, maar het moet toch niet zo zijn dat omdat de persoon waarmee ik ruzie had toevallig ook Fan is van The Vampire Diaries, ik die plaatjes niet mag gebruiken?
    ik zou nu graag tips willen hoe je zo'n probleem kunt plossen, zonder dat 1 van ons (ik en de persoon waarmee ik ruzie had) ons verhaal moeten aanpassen, verweideren, of juist nog meer ruzie gaan maken.

    verder sorry voor de spellingsfouten.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Gewoon negeren, het klinkt een beetje overdreven. Je moest eens weten hoeveel stories Nina gebruiken als hoofdpersoon. Het klinkt nogal raar in mijn oren. Dan zou elke story over 1D ook fraude zijn op de allereerste. Wat stom zeg. Als jij weet dat jou verhaal echt anders is, negeer het dan gewoon.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Gewoon negeren, het klinkt een beetje overdreven. Je moest eens weten hoeveel stories Nina gebruiken als hoofdpersoon. Het klinkt nogal raar in mijn oren. Dan zou elke story over 1D ook fraude zijn op de allereerste. Wat stom zeg. Als jij weet dat jou verhaal echt anders is, negeer het dan gewoon.


    daar heb je wel gelijk in en het IS ook overdreven, maar als ik beschuldegingen naar mijn hoofd geslingerd krijg, mag ik het dan niet rechtzetten?


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Assassin schreef:
    Gewoon negeren, het klinkt een beetje overdreven. Je moest eens weten hoeveel stories Nina gebruiken als hoofdpersoon. Het klinkt nogal raar in mijn oren. Dan zou elke story over 1D ook fraude zijn op de allereerste. Wat stom zeg. Als jij weet dat jou verhaal echt anders is, negeer het dan gewoon.

    Jepson schreef:
    (...)


    nogmaals, als ik beschuldigingen naar mijn hoofd geslingerd krijg, mag ik die dan niet rechtzetten?


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    wat boeit jou dat nou als andern dat doen.. negeer het gewoon niet iedereen is perfect ;D


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Assassin schreef:
    Gewoon negeren, het klinkt een beetje overdreven. Je moest eens weten hoeveel stories Nina gebruiken als hoofdpersoon. Het klinkt nogal raar in mijn oren. Dan zou elke story over 1D ook fraude zijn op de allereerste. Wat stom zeg. Als jij weet dat jou verhaal echt anders is, negeer het dan gewoon.


    whaha ik moest ook gelijk aan 1D denken :'D

    ik ben het helemaal met Assassin eens, als het verhaal echt van jou is dan moet je het gewoon negeren en kan ze je niks maken.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    JustYouAndMe schreef:
    wat boeit jou dat nou als andern dat doen.. negeer het gewoon niet iedereen is perfect ;D


    het boeit me als anderen dat doen omdat ik welgeteld 10 reacties op het forum waarmee ik reclame maakte voor mijn verhaal had, en maar 2 ervan waren leuk.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Gewoon zelf geen drama van maken.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Gewoon zelf geen drama van maken.


    klopt wel en ik zei ook, ik heb dingen gezegd waar ik spijt van heb :)


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Kijk
    1. Dezelfde titel
    2. Dezelfde omgeving
    3. Dezelfde gezichten bij de story
    4. Dezelfde trailer (die met opzet voor de andere story is gemaakt)
    Het is logisch dat men dan gaat spreken van plagiaat, geen fraude.
    En volgens mij doe je nu echt alsof je een slachtoffer speelt en als je geen zin hebt in ruzie, hoef je ook dit topic niet aan te maken want je weet dat erop gereageerd zal worden.

    ButterflyElf schreef:
    (...)

    nogmaals, als ik beschuldigingen naar mijn hoofd geslingerd krijg, mag ik die dan niet rechtzetten?


    daar moet je geen aandacht aan besteden.
    hoe meer je je ervan aantrekt, hoe erger je je voelt en hoe moeilijker het word om een discussie te voeren. zelf knijp ik m ook als ik opeens beschuldigt wordt van iets. maar zie de situatie eens duidelijk, alles wat jij nu in dit topic hebt gezegd zou je toch tegen haar kunnen zeggen? dit topic maak je ook aan om duidelijkheid te krijgen toch? het is absoluut niet aanvallend bedoelt als het zo klinkt hoor.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik vind het maar belachelijk dat daar ruzie rond gekomen is. Je kunt het ten eerste op een normale manier zeggen, ten tweede, wat heeft dat plaatje er in godsnaam mee te maken en ten derde er zijn zoveel verhalen die eenzelfde verhaallijn hebben en veel dezelfde elementen. Je hebt je excuses aangeboden over die trailer en dergelijke? Wel, meer kan je niet doen. Als jij beweert dat het geen fraude is en dat ook kan aanduiden, dan moet die persoon jou niet verder lastig vallen (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    ButterflyElf schreef:
    (...)

    het boeit me als anderen dat doen omdat ik welgeteld 10 reacties op het forum waarmee ik reclame maakte voor mijn verhaal had, en maar 2 ervan waren leuk.

    :O dat is inderdaat niet leuk.. maarja het leven is niet leuk :'D


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    States schreef:
    Kijk
    1. Dezelfde titel
    2. Dezelfde omgeving
    3. Dezelfde gezichten bij de story
    4. Dezelfde trailer (die met opzet voor de andere story is gemaakt)
    Het is logisch dat men dan gaat spreken van plagiaat, geen fraude.
    En volgens mij doe je nu echt alsof je een slachtoffer speelt en als je geen zin hebt in ruzie, hoef je ook dit topic niet aan te maken want je weet dat erop gereageerd zal worden.


    1. Dezelfde titel- ga ik niet op reageren want dat heb ik al uitgelegd.
    2. Dezelfde omgeving- ja pardon zeg, mag ik misschien ook over de titanic schrijven?
    3. Dezelfde gezichten bij de story- enkel Nina Dobrev, niet Orlando bloom.
    4. Dezelfde trailer (die met opzet voor de andere story is gemaakt)- die heb ik dus op youtube gevonden en ik heb die ook al weggehaald.

    ik heb ook helemaal geen zin in ruzie, wie zin heeft in ruzie is gek, daarom ga ik enkel zeggen, nee, ik was het slachtoffer niet, ik heb ook verkeerde dingen gezegd. en ja, ik moet dit topic wel aanmaken, ik wil namelijk graag tips over hoe ik het kan plossen en dat gaat niet als mensen het verhaal niet kennen, ik heb expres geen namen genoemd, dus daar kan niemand over zeuren.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Negligible schreef:
    Ik vind het maar belachelijk dat daar ruzie rond gekomen is. Je kunt het ten eerste op een normale manier zeggen, ten tweede, wat heeft dat plaatje er in godsnaam mee te maken en ten derde er zijn zoveel verhalen die eenzelfde verhaallijn hebben en veel dezelfde elementen. Je hebt je excuses aangeboden over die trailer en dergelijke? Wel, meer kan je niet doen. Als jij beweert dat het geen fraude is en dat ook kan aanduiden, dan moet die persoon jou niet verder lastig vallen (:


    ten tweede, wat heeft dat plaatje er in godsnaam mee te maken
    das een goede vraag, ik vind het gewoon een mooi plaatje :P


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.