• Er is een meisje 'Anne' en ik ken haar al vrij lang. Op de middelbare school in de tweede klas ging ik meer met haar om, maar ik kende haar al van de basisschool. Anne en ik zijn nooit echt vriendinnen geweest, we liggen elkaar niet zo goed. Maar mijn vriendinnen zijn wel vriendinnen met Anne geweest toen, dus ik deed normaal tegen haar. Het laatste jaar begon de vriendschap tussen mijn vriendinnen en Anne steeds minder te worden. Dat kwam deels door het feit dat ze vaak ziek was en op een of andere manier leek Anne altijd wel een probleem te hebben. Als Anne viel met de fiets had ze met een kneuzing ofzo, en dat kon ik nooit zo goed hebben. Ik vond haar meer een aansteller. Dit jaar begon weer hetzelfde en Anne kreeg een burn-out en volgde nog maar vijf lessen in de week. Weer bestempelde ik haar als een aansteller en de vriendschap tussen mijn vriendinnen en Anne werd nog minder. Dat maakte mij niet zoveel uit, ik en Anne waren nooit echt goede vriendinnen geweest.

    En vanmorgen kreeg ik te horen dat Anne zich niet zomaar altijd heeft aangesteld. Ze heeft lymfeklierkanker, waarschijnlijk al anderhalf jaar lang. Er is een grote kans dat veel van haar klachten daar gevolg van waren. En ik voel me schuldig omdat ik haar zo vaak als aanstelster heb bestempeld en zo minachtend achter haar rug om heb gedaan.

    Hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik noem een 'vriendin' van me een soort van extreem lui.
    Ze lult zich echt overal onderuit. En ik heb er best wel begrip voor als er iets is. Want ze heeft een soort faalangst. Maar ze mist echt heel veel en doet overal super licht over etc dus bij mij is het meer dat ik haar moet geloven, of dat ze me voorliegt.
    Bah, dat is echt vet irritant, want het is wel een vriendin.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Pff, dat is wel echt erg. Het is niet aardig van je geweest, maar ik zelf zou ook zo ergeren op iemand die zich dan zo 'aanstelt'. Hoe kon jij nou weten dat ze lymfeklierkanker heeft?
    Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Woodcroft schreef:
    Pff, dat is wel echt erg. Het is niet aardig van je geweest, maar ik zelf zou ook zo ergeren op iemand die zich dan zo 'aanstelt'. Hoe kon jij nou weten dat ze lymfeklierkanker heeft?
    Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.


    comfort in c h a o s

    Woodcroft schreef:
    Pff, dat is wel echt erg. Het is niet aardig van je geweest, maar ik zelf zou ook zo ergeren op iemand die zich dan zo 'aanstelt'. Hoe kon jij nou weten dat ze lymfeklierkanker heeft?
    Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Woodcroft schreef:
    Pff, dat is wel echt erg. Het is niet aardig van je geweest, maar ik zelf zou ook zo ergeren op iemand die zich dan zo 'aanstelt'. Hoe kon jij nou weten dat ze lymfeklierkanker heeft?
    Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zou precies zo gereageerd hebben, maar ik snap ook wel dat je je rot voelt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jezus wat heftig :O Ik zou me ook doodschrikken. Ik heb al een keer zoiets te horen gekregen en daar ben ik ook een hele lang tijd kapot van geweest. Echt stom dat iedereen aanstelster zei :S Er zijn mensen die zich echt aanstellen, maar die willen gewoon aandacht en ik denk niet dat dit meisje dat wou, maar dat ze het echt meende. Echt vreselijk dit :O

    Sterkte. (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Niet echt. Je had even mijn aandacht te pakken omdat ik ook Anne heet! (En dan heb je toch iets van, ken ik deze persoon toevallig.)


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    Ik snap dat jij je schuldig voelt, maar dat hoeft helemaal niet. Jij kon niet weten dat Anne lymfeklier kanker heeft. Misschien dat je je excuses kunt aanbieden aan haar - ook al weet zij dat niet. Jij gaat je hierdoor beter voelen.


    To infinity and beyond •

    Je weet nooit wat voor verhaal een persoon met zich meedraagt inderdaad.
    Ik geef je geen ongelijk hoor, ik oordeel zelf ook erg snel, maarja logisch dat je achteraf schrikt.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Jaa ik zou ook schrikken als ik zoiets te horen zou krijgen! Maar inderdaad zoal hiervoor ergens gezegt word, sorry zeggen??
    En het is echt vervelend hoor als mensen dat achter je rug om zeggen!! Ik bedoel ik heb zelf ook iets, ze zijn nog aan het onderzoeken in het zieken huis enzo, en iedereen zegt ook altijd dat ik me aanstel als ik een keer niet op school kom, dus eigenlijk vind ik ook niet dat je zoiets achter der rug om moet zeggen
    Maar dat ben ik.


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    NewZaynland schreef:
    Ik snap dat jij je schuldig voelt, maar dat hoeft helemaal niet. Jij kon niet weten dat Anne lymfeklier kanker heeft. Misschien dat je je excuses kunt aanbieden aan haar - ook al weet zij dat niet. Jij gaat je hierdoor beter voelen.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Woodcroft schreef:
    Pff, dat is wel echt erg. Het is niet aardig van je geweest, maar ik zelf zou ook zo ergeren op iemand die zich dan zo 'aanstelt'. Hoe kon jij nou weten dat ze lymfeklierkanker heeft?
    Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Woodcroft schreef:
    Pff, dat is wel echt erg. Het is niet aardig van je geweest, maar ik zelf zou ook zo ergeren op iemand die zich dan zo 'aanstelt'. Hoe kon jij nou weten dat ze lymfeklierkanker heeft?
    Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Relief schreef:
    Je weet nooit wat voor verhaal een persoon met zich meedraagt inderdaad.
    Ik geef je geen ongelijk hoor, ik oordeel zelf ook erg snel, maarja logisch dat je achteraf schrikt.


    26 - 02 - '16