• Ik weet dat er hier heel veel mensen zijn die de Disney films ongeveer uit hun hoofd kennen en daar heb ik even een vraag voor. Ik zoek naar personages in de films die geassocieerd kunnen worden met God. Bijvoorbeeld Mufasa uit The Lion King en King Triton uit The Little Mermaid. Kunnen jullie nog meer voorbeelden noemen? En dan bedoel ik dus vooral uit de klassieke en bekende films. :3


    Have you ever been alone in a crowded room?

    De klassieke films zijn vaak oude sprookjes, geschreven in de tijd dan men in God geloofde, veel sprookjes hebben ook met God te maken(zoals het Maria kind), maar de meeste bekende sprookjes gaan over deugden en ondeugden. Dus ik denk niet dat ze echt met God te maken hebben, maar als je wilt je het er wel in kan zien.
    Als je echt verhalen wild die met God te maken hebben, moet je naar de oude sprookjes kijken van Grimm.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 12:10 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Zeus uit Hercules. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Maar de oorspronkelijke sprookjes zijn door Disney enorm aangepast, waardoor het eigenlijke verhaal er niet eens meer op lijkt. En het hoeft niet per se God te zijn, zolang het personage je maar aan Hem doet denken en hij wat gelijkenissen bezit.
    Bijvoorbeeld bij Mufasa: het "He lives in you" idee en dat hij naar de hemel gaat en op zijn zoon neerkijkt, etc. En bij Triton uiteraard zijn baard en het Zeus/Poseidon idee..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Achilles schreef:
    Zeus uit Hercules. :Y)


    Maar hij is eng. D:


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Dat is wel een goeie. Daar moet ik even over nadenken. Als je me eventjes geeft, dan kom ik zo met een reactie met allemaal ideeën.


    Deep inside, I've never felt alive

    Jiminy Cricket, Pinocchio's geweten. Hij is degene die Pinocchio op het verschil tussen goed en kwaad wijst.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Kijk beschamend naar beneden en vraagt zich af wat geassocieerd betekend.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 13:20 ]


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    De keizer uit Mulan :Y)
    De ster uit pinokkio.
    Grandmother Willow uit Pocahontas doet me denken aan moeder aarde ^^
    Bambi's vader doet me er ook aan denken x'D Je ziet hem nooit, maar hij is er altijd om over zijn kind te waken, net als alle andere herten x]
    En vast nog wel meer :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik wilde net de keizer van Mulan en Grootmoeder Wilg uit Pocahontas zeggen, maar ik zie dat die al door Yoda zijn genoemd ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Mufasa? o.o i don't know.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Die rups van Alice in Wonderland? I don't know. :W

    Fitzherbert schreef:
    Die rups van Alice in Wonderland? I don't know. :W


    Zeker weten, Absolem!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    of die kameleon van rapunzul ofzoxd
    Die krab van litle mermaid


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    De muizen in Assepoester? ;D nee, uhmm.. ik was aan het denken aan de vader van Sneeuwwitje omdat die alles doet dat goed is voor zijn dochter, maar dus niet voor het volk.

    Ik ga erover nadenken (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hehe, hier ben ik alweer ;D
    Moeder uil in bambi misschien? Ze geeft aan iedereen raad en is ook de slimste van het stel.
    maar je hebt ook een moeder uil in Frank en Frey, die daar ook zo'n rol aanneemt..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien