• 'Ello there.

    Volgend jaar zit ik in de zesde, dus dan moet ik ook een pws (profielwerkstuk) maken en daar had ik gister voorlichting over.

    Bij ons op school bieden ze dus ook de optie aan om je pws over een opdracht van Worldschool te schrijven: je krijgt een opdracht/probleem van een NGO dat te maken heeft met een derdewereldland en dan ga jij (met je partner) proberen om een echte oplossing/manier van doen hiervoor te vinden. Voorbeelden van opdrachten kunnen zijn: het voorzien van elektra in kleinere steden in Nigeria of het opzetten van betere ziekenzorg in Kenia. Al dat soort dingen.

    Ik vind het echt superinteressant klinken, maar aan de andere kant vind ik het veel te intimiderend om aan mee te doen en denk ik dat ik daar echt niet goed genoeg voor ben :'D

    Maar wat ik mij dus afvroeg: zijn er hier mensen die dat hebben gedaan of gaan doen? En wat waren je ervaringen ermee? :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    You know I can't help you, but it does look interesting, but not my kind of subject at all... So I will never do it :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ColouredWind schreef:
    You know I can't help you, but it does look interesting, but not my kind of subject at all... So I will never do it :3
    Het maakt niet uit wat voor vakkenpakket je hebt :3 De school krijgt een lijst met opdrachten en daar mag je dan geloof ik eentje uitkiezen die je aanspreekt (en die combineert waarschijnlijk ook met je vakken dan :p)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik zou zo iets direct doen. Je gaat er heel veel uit leren en het lijkt me zeer interessant!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Remembrall schreef:
    (...)Het maakt niet uit wat voor vakkenpakket je hebt :3 De school krijgt een lijst met opdrachten en daar mag je dan geloof ik eentje uitkiezen die je aanspreekt (en die combineert waarschijnlijk ook met je vakken dan :p)

    Kan wel, maar ik bedoelde meer dat mijn interesse daar niet ligt in dat ik dat wil doen voor mijn profielwerkstuk :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Pff klinkt wel moeilijk, maar als het je echt interesseert moet je ervoor gaan :)


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik zou het alleen doen als ik een goede partner had, die zich er ook voor wilt inzetten en dat interessant vind, want anders is het volgens mij afgrijselijk veel werk en gedoe als je het in je eentje moet doen of met iemand die het geen ruk interesseert.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Amused schreef:
    Ik zou zo iets direct doen. Je gaat er heel veel uit leren en het lijkt me zeer interessant!

    + Lijkt me veel leuker dan een zelf een onderzoekje maken


    I am an idiot, I move.

    Het klinkt wel moeilijk, maar wel heel interessant!

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus op dat gebied kan ik je helaas niet helpen. Maar waarom zou je daar niet goed genoeg voor zijn? Vaak willen mensen die over zo'n projecten gaan en ideeën willen hebben hoe ze het gaan aanpakken, graag ideeën horen van jonge mensen. Dat heb ik nu ook op school, ik doe de opleiding Social Work, en al onze opdrachten zijn practijkvoorbeelden, en zijn dus ooit ergens écht aan de orde gekomen. Ze vragen dan van ons studenten om met oplossingen te komen. Waarom? Nou heel simpel; vaak komen wij met creatieve ideeën waar volwassenen minder snel opkomen, omdat ze wel eens in een tunnelvisie terecht kunnen komen en minder makkelijk op creatieve, minder voor de hand liggende of standaard ideeën kunnen komen.

    Wat ik wil zeggen is: als je het echt interessant lijkt, en je hebt een partner die dat ook vind, ga er dan voor! Laat je niet tegenhouden door de gedachte dat je misschien niet goed genoeg bent. Er zullen heus wel ideeën in je -of die van je partner- opkomen die origineel zijn, nog niet bedacht zijn geworden door andere mensen!

    Iniedergeval alvast succes met kiezen (;


    Inspiration can hit you any time

    Als het je interesseert, waarom zou je het niet doen?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    ik heb eraan meegewerkt, maar door bepaalde omstandigheden hebben mijn lerares en ik besloten het los te koppelen van elkaar...

    ik moet je zeggen, het is erg leuk om te doen...je moet er gewoon op letten dat de samenwerking en de communicatie goed verloopt...zo geweldig moeilijk is het niet...ik heb juist gehad dat de samenwerking niet zo geweldig was door wat problemen en de communicatie daardoor ook niet...daardoor heb ik alles zo'n beetje alleen gedaan...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.