• ik denk dat veel mensen het met me eens zijn als ik verklaar dat ik wel slim ben, maar geen slimme acties heb. ik ben boek slim. ik heb ongelukken waar je versteld van staat zoals van een volewassenen driewieller af vallen op een rechte gesfalteerde weg op mijn 18de, of van de trap afvallen wanneer ik de trapleunig vast heb.

    ook heb ik dit met brandwonden, iedere week loop ik wel een eerstegraads brandwond op. gisteren een tweedegraads. huisartsen post was al gesloten en we hadden geen echte spullen voor brandwonden in huis. toch maar gekoeld en schoon gemaakt en herrinerde me iets, een open tweedegraads brandwond vraagt altijd om een pleister. je kunt hoog of laag springen maar het moet.

    over komt het jezelf en kun je geen middelen halen, doe het als volgt:
    -schoonmaken met water
    -als het kan, houd je arm dan onder de kraan met lauw water. altijd 5 tot 10 centimeter boven de wond laten stromen.
    - met een tisue zachtjes deppen op de huis niet meer te beschadigen.
    -kijken hoe ernstig het is! (volgt nog meer van)
    - als er blaren op zitten, smeer er iets van vaseline op en een pleister, ook bij eerste graads doen!!
    -elke dag een nieuwe pleister en opnieuw schoonmaken.

    beoordelen hoe ernstig:

    -1stegraads: rood geirriteerd, gewoon spoelen, deppen en zorgen dat het vet blijft.

    -2degraads, een open wond, altijd rood met een rode rand erom heen, of er zit een wit/gele blaar op met een rode rand. ALTIJD naar de huisarts zodra het kan, is dat niet mogelijk, dan zo goed mogelijk koelen, zit er een blaar op, die dan niet open prikken! smeer er ook iets vettigs op en een pleister. daarna zo snel mogelijk naar je huisarts.

    - 3de graads, duidelijk open wond, ga zo snel mogelijk naar de eerste hulp toe, het is klote, maar als het niet behandelt word loop je het risico dat er een deel geamputeerd moet worden.

    -4degraads, bijna geen wond meer te noemen, het kan dan tot op het bot verkoold zijn en ja, dan moet het geamputeerd worden.

    3de graads komt vaak voor, maar blijf sowieso NOOIT met een brandwond rond lopen zonder dat er naar gekeken is door een dokter.


    ik ben niet perfect, ook al zou je het wel zeggen.

    Eurydice schreef:
    Hihi, bestaan er driewielers vor volwassenen? IKKE WILLEN!


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Assassin schreef:
    Dat wist ik al en er bestaat geen vierde graads brandwoord.


    Dit noem ik pas slim -.-


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    jesus wat zijn jullie weer lekker aan het bitchen met zn allen sjonge jonge.

    OT

    Thanks for the info girl :) -ik wist het toevallig maar alsnog -


    I solemny swear i am up to no good

    Assassin schreef:
    Dat wist ik al en er bestaat geen vierde graads brandwoord.


    Dit dus. :W


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    wat is dit.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    NewUsername schreef:
    Juist, en dit interesseert mij omdat?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hmm, toen ik een tweedegraads brandwond had was het echt niet zo ernstig dat ik naar de huisarts er mee moest, hij was maar klein.


    SLOAN.

    Thanks enzo.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Als ik dit alles zou willen weten dan zou ik het wel aan mijn moeder of haar vriend vragen - zij werken namelijk bij de brandweer. Dus ben al meteen gestopt met lezen. (;


    Don't walk. Run, you sheep, run.