• Zeurtopic.

    De laatste tijd groeien mijn beste vriendin en ik al een beetje uit elkaar. Dat komt omdat zij andere vrienden heeft dan ik, dus gaan we minder met elkaar om. Anyways, die 'vrienden' van haar zijn eigenlijk zo'n mensen die totaal niet op haar lijken en dingen doen die zij nooit zou doen. Ik weet dat ik haar moeder niet ben of zo, dus zeg ik er ook niets op als ze met hen weggaat en sterke drank gaat drinken en waterpijp zitten roken.
    Voor ze die mensen kende, had ze altijd gezegd dat ze nooit voor haar 18e één druppel alcohol zou aanraken. Ik durf er ook niets op te zeggen, omdat ik dus niet haar moeder wil spelen. Ik ben ook echt niet jaloers ofzo, integendeel, ik wil absoluut niet aan een waterpijp zitten zuigen of sigaretten roken die naar chocolade smaken ofzoiets. :W Maar ik heb gewoon het gevoel dat ik haar kwijtraak.

    Iemand raad?

    Het lijkt er inderdaad op dat die vrienden een slechte invloed hebben op jouw vriendin. Ik zou het er gewoon met haar over hebben. Ik bedoel, jullie zijn vriendinnen. En als ze echt jouw beste vriendin is, dan zou ze jouw eerlijkheid waarderen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Nou, het klinkt misschien hard, maar ik zou tóch naar andere vriendinnen gaan..

    Het klinkt misschien gemeen dat ik het zo zeg, maar als je twijfels hebt over die vriendin; niet doen. Ik heb zelf ook regelmatig twijfels gehad over mensen en daar ben ik niet beter op geworden (lees; die hebben me zowel lichamelijk als geestelijk schade toegebracht). Zoek toch lieve vriendinnen, die ben je namelijk meer dan waard. Die meid komt zichzelf nog wel tegen later ;)
    Sterkte ermee. Als je ooit een luisterend oor nodighebt, mag je me rustig PB'en of GB'en.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik snap dat wel hoor, dat je dat niet leuk vind. Ik zou het ook niks vinden als mijn vriendinnen dat allemaal deden. Maar, misschien zijn jij en je vriendin heel close geweest. Ik heb bijvoorbeeld allemaal vriendinnen en nooit dezelfde vrienden groep. Dat komt omdat we ver uit elkaar wonen, op andere scholen zitten. Laat het gaat en geniet gewoon van de momenten dat jullie met z'n twee zijn. Dat hoort ook bij het volwassen worden. Je vrienden leren delen. Ik snap dat het lastig is, daar had ik ook veel last van. Maar het is prima te doen. Ik heb al mijn vriendinnen nog. Laat ze gaan, maar blij contact houden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ja, dat had ik ook met een vriendin. Fucked up, maar ik heb geaccepteerd dat onze vriendschap niet meer zal zijn zoals het was.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb ook een vriendin waarvan ik bang ben dat die ook zo word. Ze is echt superlief en wás echt superbraaf, maar sinds ze bff's is met een of andere slet (excuse me for my words) rookt ze, drinkt ze, gaat ze uit, doet ze alsof ze een rebel is... >.<


    Destroy what destroys you.

    404NOTFOUND schreef:
    Nou, het klinkt misschien hard, maar ik zou tóch naar andere vriendinnen gaan..


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Tsja, ik heb het zelf meegemaakt, en aan uit elkaar groeien kun je helaas niet zoveel doen.. je kunt er wel over praten, maar dat heeft geen zin. Als zij het idee heeft dat ze nu zo nodig dat soort dingen met haar nieuwe 'vrienden' moet doen, kun je dat niet tegenhouden.


    ars moriendi

    Aurelia schreef:
    Ja, dat had ik ook met een vriendin. Fucked up, maar ik heb geaccepteerd dat onze vriendschap niet meer zal zijn zoals het was.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Hmm. Ik zou er zelf geen raad op weten. Er zijn zo weinig 'beste vriendinnen' die voor altijd zo goed bevriend blijven.


    effort never betrays you

    Ik had ook een vriendin die opeens heel anders deed. Niet zo zeer met roken enzo, maar ze negeerde me en andere waren veel interresanter. Behalve als ze hulp nodig had, dan moest ik voor haar klaar staan. Ik heb haar toen min of meer laten gaan. Dat duurde een tijdje, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Na een half jaar werd ze weer helemaal zoals ze eerst was, en nu zijn we weer vriendinnen (:
    Dus je hebt twee opties; met haar praten, of haar laten gaan en misschien gaat ze dan vanzelf weer normaal doen.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Ik vind het allemaal lief enzo, maar ik wil haar echt niet kwijt D:

    Colorblind schreef:
    Het klinkt misschien gemeen dat ik het zo zeg, maar als je twijfels hebt over die vriendin; niet doen. Ik heb zelf ook regelmatig twijfels gehad over mensen en daar ben ik niet beter op geworden (lees; die hebben me zowel lichamelijk als geestelijk schade toegebracht). Zoek toch lieve vriendinnen, die ben je namelijk meer dan waard. Die meid komt zichzelf nog wel tegen later ;)
    Sterkte ermee. Als je ooit een luisterend oor nodighebt, mag je me rustig PB'en of GB'en.


    -

    Misschien wil je haar niet kwijt, maar als ze zo beïnvloedbaar is en graag met mensen mee wil lopen zou ik gewoon zeggen wat ik ervan vond. Ik raad je aan hetzelfde te doen.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2012 - 21:15 ]


    The odds are néver in our favor.

    404NOTFOUND schreef:
    Nou, het klinkt misschien hard, maar ik zou tóch naar andere vriendinnen gaan..


    Firm believer of all that is magic