• De laatste tijd begin ik me als maar meer zorgen te maken over een goede vriendin van me. Zo heeft ze voor het laatst opgebiecht dat ze al een jaar een eetstoornis heeft, maar ook dat ze zichzelf al heeft gesneden, maar ook dat ze al heeft gedacht aan zelfmoord. Nu is het school dit allemaal wel te weten gekomen en nu moet ze met een soort psycholoog gaan praten op school en een beetje lijkt het wel te helpen, maar toch. Nu heeft ze een nieuwe goede vriend en die vriend is nogal een badboy. Zo rookt hij wiet, is hij een echte player, en moet nogal vaak nablijven op school. Nu heeft mijn vriendin dus aan hem gevraagt om wiet van hem te kopen en hij vindt dat oké. Dus nu gaat mijn vriendin binnen enkele dagen met hem en zijn vriend wiet roken by één van hun thuis en ik vertrouw het gewoon niet. Ik maak me zo'n zorgen om haar, wat zouden jullie doen in mijn plaats???
    x

    Ik zou haar ouders inschakelen. Waarom doen zij niets? D:


    26 - 02 - '16

    Vidia schreef:
    Ik zou haar ouders inschakelen. Waarom doen zij niets? D:


    Dat was ik ook van plan, maar ze zegt telkens van: "Als je naar mijn ouders gaat zijn we geen vriendinnen meer, en ik wil haar gwn nih kwijt :s

    Dat is kinderachtig van haar, als jij gewoon probeert een goede vriendin te zijn. Laat je hierdoor niet afschrikken, want als je niets doet, raak je haar misschien ook wel kwijt..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Rivendell schreef:
    Dat is kinderachtig van haar, als jij gewoon probeert een goede vriendin te zijn. Laat je hierdoor niet afschrikken, want als je niets doet, raak je haar misschien ook wel kwijt..


    Writing and dreaming is the most beautiful thing in the world ~

    Doe zelf iets, ga mee en probeer haar uit de problemen te houden of haar gewoon opsluiten in der kamer en dan bij der blijven en haar proberen er uit te kletsen want dit gaat zo echt niet goed!

    xMamaMiax schreef:
    (...)

    Dat was ik ook van plan, maar ze zegt telkens van: "Als je naar mijn ouders gaat zijn we geen vriendinnen meer, en ik wil haar gwn nih kwijt :s

    Boeiend als jullie dan geen vriendinnen zijn, je doet tenminste wel jouw best dan om haar te redden en dat zou een èchte vriendin doen.
    En zorgen dat je contact houdt, dat je weet waar zij is.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    xMamaMiax schreef:
    (...)

    Dat was ik ook van plan, maar ze zegt telkens van: "Als je naar mijn ouders gaat zijn we geen vriendinnen meer, en ik wil haar gwn nih kwijt :s



    Je moet het echt tegen haar ouders vertellen! Het is niet leuk om haar kwijt te raken, maar beter geen vriendinnen met haar en dat het goed gaat met haar. Dan wel vriendinnen en dat het slecht gaat..


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Je er niet mee bemoeien uiteindelijk heb jij alles gedaan.
    En wat is er erg aan blowen?


    (Be)lieve in (you)rself

    DarkTimes schreef:
    Je er niet mee bemoeien uiteindelijk heb jij alles gedaan.
    En wat is er erg aan blowen?


    Dat je, je lichaam sloopt als je het doet en dat het gewoon super dom is. Dan raak je verslaafd en kan je er niet meer zonder. Als je dan wil afkicken kost dat ik weet niet hoeveel geld.


    26 - 02 - '16

    Vidia schreef:
    (...)

    Dat je, je lichaam sloopt als je het doet en dat het gewoon super dom is. Dan raak je verslaafd en kan je er niet meer zonder. Als je dan wil afkicken kost dat ik weet niet hoeveel geld.


    Het is geen harddrugs -.-


    (Be)lieve in (you)rself

    DarkTimes schreef:
    (...)

    Het is geen harddrugs -.-


    Maar drugs zijn gewoon slecht, softdrugs dus ook. Dus ga niet zeggen dat het niet slecht is, want dat is het wel.

    [ bericht aangepast op 3 april 2012 - 13:37 ]


    26 - 02 - '16

    Vidia schreef:
    (...)

    Dat je, je lichaam sloopt als je het doet en dat het gewoon super dom is. Dan raak je verslaafd en kan je er niet meer zonder. Als je dan wil afkicken kost dat ik weet niet hoeveel geld.

    Ik ben er mee eens dat het moet goed is, maar mensen hebben wel een verkeert beeld over marijuana. Het is minder slecht dan drank en minder verslavend dan roken. Dus zo heel slecht is het nu ook weer niet, althans niet zo slecht als iedereen denkt.


    Maar als nog zou ik naar haar ouders gaan, is het niet om de marijuana dan is het wel om de rest. Ze heeft hulp nodig ook al ziet ze dat zelf niet. En ja in het begin zou ze wel boos op je zijn, maar als het beter met haar gaat zal ze je dankbaar zijn. Daarbij als je niks doet verlies je haar zeker.

    [ bericht aangepast op 3 april 2012 - 13:56 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou naar haar ouders gaan, maar niet vanwege dat blowen.
    Wel omdat ze duidelijk met veel diepere en zwaardere problemen kampt dan dat.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Vidia schreef:
    (...)

    Dat je, je lichaam sloopt als je het doet en dat het gewoon super dom is. Dan raak je verslaafd en kan je er niet meer zonder. Als je dan wil afkicken kost dat ik weet niet hoeveel geld.

    Je raakt niet (lichamelijk) verslaafd aan de marihuana, maar aan de tabak die je erbij gebruikt. Marihuana is alleen mentaal verslavend en dat heb je volgens mij echt zelf heel goed in de hand.

    Maar naast dat, zou ik ook haar ouders inlichten. Het klinkt echt alsof je vriendin zichzelf niet meer in de hand heeft en zich laat beïnvloeden door alles wat 'stoer' lijkt. Ze kan trouwens niet op haar eentje die eetstoornis aan en jij hebt ook niet voldoende gezag om haar daarbij te helpen. Ik zou je eerder een 'slechte' vriendin noemen als je het niet aan haar ouders meldt. Ze heeft dat op dit moment nu wel nodig


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Ik ben er mee eens dat het moet goed is, maar mensen hebben wel een verkeert beeld over marijuana. Het is minder slecht dan drank en minder verslavend dan roken. Dus zo heel slecht is het nu ook weer niet, althans niet zo slecht als iedereen denkt.


    Maar als nog zou ik naar haar ouders gaan, is het niet om de marijuana dan is het wel om de rest. Ze heeft hulp nodig ook al ziet ze dat zelf niet. En ja in het begin zou ze wel boos op je zijn, maar als het beter met haar gaat zal ze je dankbaar zijn. Daarbij als je niks doet verlies je haar zeker.


    Tell me about it, stud.