• Hai lieve mensen,

    Ik heb morgen een bio So, maar ik snap er geen ene flikker van. Mijn docente zei dat je moest weten in welke volgorde een prikkel naar je hersenen gaat, en wat er dan allemaal gebeurd. Hebben jullie enig idee, en zouden jullie het mij kunnen uitleggen?
    Xx


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik snap dat wel. Herhaal je vraag eens wat specifieker? Wat voor soort prikkel? Waarvandaan?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik haat dat hoofdstuk. (cat)


    Your make-up is terrible

    Cloelia schreef:
    Ik snap dat wel. Herhaal je vraag eens wat specifieker? Wat voor soort prikkel? Waarvandaan?


    Als je bijvoorbeeld een frietje ziet, en dan gebeurt er iets, maar ik begrijp niet echt wat precies..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    O, dat was van het zenuwstelsel zeker? Ik faalde echt in bio :'D.


    i put the fun in funeral

    Oh, je bedoelt dat:
    je ziet het frietje --> prikkel naar je hersenen. Dat wordt verwerkt --> prikkel naar je mond, je begint te watertanden.
    Zoiets?

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 17:02 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    oh dat dat hebben wij nu ook ik zal even zoeken


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Cloelia schreef:
    Oh, je bedoelt dat:
    je ziet het frietje --> prikkel naar je hersenen. Dat wordt verwerkt --> prikkel naar je mond, je begint te watertanden.
    Zoiets?


    Oke, thank you!
    Mag ik je nog wat vragen?
    Hoe zit het nou met die schakelcellen? Wat doen die precies?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Cloelia schreef:
    Oh, je bedoelt dat:
    je ziet het frietje --> prikkel naar je hersenen. Dat wordt verwerkt --> prikkel naar je mond, je begint te watertanden.
    Zoiets?


    Het is anders, geloof ik. Je krijgt een prikkel van die frietjes, bijvoorbeeld door de lichtstralen en geuren. Onder invloed van die prikkels onstaan er in zintuigcellen in je ogen en neus impulsen. Die worden door zenuwen naar hersenen geleid. Je hersenen verwerken de impulsen en reageren door andere impulsen af te geven. Deze impulsen worden naar je speekselklieren geleid, waardoor je gaat watertanden, en bijvoorbeeld naar je armspieren, waardoor je een frietje gaat pakken.


    wth.

    Audacity schreef:
    O, dat was van het zenuwstelsel zeker? Ik faalde echt in bio :'D.


    Ja, van het zenuwstelsel! Ik faal echt ook zeker in bio! ;D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Oke, thank you!
    Mag ik je nog wat vragen?
    Hoe zit het nou met die schakelcellen? Wat doen die precies?


    Schakelcellen geleiden impulsen binnen het centrale zenuwstelsel en zitten ook helemaal in het centrale zenuwstelsel. Ze kunnen impulsen ontvangen van sensorische zenuwcellen en ze doorgeven aan motorische zenuwcellen. Ze kunnen ook impulsen ontvangen van andere schakelcellen of impulsen doorgeven aan andere schakelcellen.


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Het is anders, geloof ik. Je krijgt een prikkel van die frietjes, bijvoorbeeld door de lichtstralen en geuren. Onder invloed van die prikkels onstaan er in zintuigcellen in je ogen en neus impulsen. Die worden door zenuwen naar hersenen geleid. Je hersenen verwerken de impulsen en reageren door andere impulsen af te geven. Deze impulsen worden naar je speekselklieren geleid, waardoor je gaat watertanden, en bijvoorbeeld naar je armspieren, waardoor je een frietje gaat pakken.


    Ja, volgens mij klopt dit ook. Dit is denk ik wat uitgebreider uitgelegd!
    Dankjewel ;'D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Oh dat ben ik weer vergeten.


    Food.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Schakelcellen geleiden impulsen binnen het centrale zenuwstelsel en zitten ook helemaal in het centrale zenuwstelsel. Ze kunnen impulsen ontvangen van sensorische zenuwcellen en ze doorgeven aan motorische zenuwcellen. Ze kunnen ook impulsen ontvangen van andere schakelcellen of impulsen doorgeven aan andere schakelcellen.


    OoWw. Dankjewel!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Mayfly schreef:
    (...)

    Schakelcellen geleiden impulsen binnen het centrale zenuwstelsel en zitten ook helemaal in het centrale zenuwstelsel. Ze kunnen impulsen ontvangen van sensorische zenuwcellen en ze doorgeven aan motorische zenuwcellen. Ze kunnen ook impulsen ontvangen van andere schakelcellen of impulsen doorgeven aan andere schakelcellen.


    Dit klopt helemaal!


    SLOAN.