• Ik ben bezig een lijstje te maken van 10 boeken die ik de komende tijd wil gaan lezen, haha. Heeft er iemand tips? Ik hou over het algemeen van boeken waarin mooie beeldspraak voorkomt, en spanning.. Anybody help me? (krul)

    EDIT: Allesbehalve fantasy. :Y)

    [ bericht aangepast op 20 april 2012 - 22:00 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Voiceless schreef:
    De serie ´De Aardkinderen´ van Jean M. Auel. (:


    Die ook, maar daar is wel moeilijk doorheen te komen vind ik. -ik ben al een jaar in het vijfde boek bezig haha-


    Your make-up is terrible

    Producer schreef:
    Mag het ook waargebeurd zijn?


    Sure (:


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    De vrouwen van stepford/ stepford wives door Ira levin
    Het is een thriller en ik vond hem zelf echt heel goed/leuk/spannen. Wees gewaarschuuwd, als je begint kan je niet meer stoppen.

    Brave new world
    Weet niet of het boek ook naar het nederlands is vertaald, of wie de schrijver is xD, maar ik vond het de moeite waard.
    Het gaat zeg maar over hoe de schrijver Amirika over ...nogwaheelveel jaar ziet. (nee ik ben niet in de war met the hungergames) Hoewel je het misschien wel kunt zien als een soort grown up versie ervan kan zien. No offence intended towards hungergames:X (ben zelf ook fan)

    verder weet ik niet echt, aangezien fantasy niet mag, waar ik je een heeeeeeeeeeele waslijst van zu kunnen geven.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ah ja, prachtige serie!
    Die moet ik morgen maar weer eens gaan kijken. ^^

    Ik zat net hetzelfde te denken toen ik die post aan het typen was.

    Voor de Jane Austen fans is "Becoming Jane" ook een hele mooie film.

    OT: de boeken van Nicholas Sparks zijn ook de moeite waard. Normaal heb ik een hekel aan chicklit, maar zijn boeken zijn vanuit een mannelijk standpunt geschreven dus ze zijn niet te zoetsappig.
    Eigenlijk moet je vooral uitkijken naar alle boeken van "Vintage Classics", die geven oude boeken van schrijvers zoals Charles Dickens, de Brontë zussen, Bram Stoker,... opnieuw uit.

    Verder lees ik eigenlijk bijna alleen Fantasy.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    schindler's list , mijn zoute zoen , een piano in de tuin , de SS-jongen


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Alles van Helen Vreeswijk en Nicholas Sparks. :Y)

    [ bericht aangepast op 20 april 2012 - 22:44 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    De paardenfluisteraar van Nicholas Evans (dacht ik) mooi boek met drama


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Kan je misschien iets meer vertellen over welke genres je wel leuk vind ?
    Dan kunnen we ons daar wat beter op af stemmen :]


    Credendo Vides

    Hunger Games :Y)


    El Diablo.

    Als je niet van fantasy houdt kan ik je helaas niet helpen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    De hemel begint bij je voeten vond ik een heel erg gaaf boek.
    De boekendief wordt mij iedere keer aangeraden door iedereen, maar daar kan ik zelf nog niet echt wat over zeggen.
    En 'zoals ik het zie' of: 'the way things look to me' van Roopa Farooki.
    + als een klein tussendoortje kun je 'The curious incident of the dog in the night-time' lezen. Hij leest heel gemakkelijk weg, maar ik vond hem heel intrigerend.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Mijn zoute zoen van Gerda van Erkel vind ik zelf een heel mooi boek. Verder is een kind in nood van Torey Hayden een aanrader. In Bel Ami van Guy de Maupassant ben ik zelf nog bezig, maar tot waar ik zit is het een goed boek. Verder kan ik je Harry Mulisch aanraden.


    comfort in c h a o s

    Cosette schreef:
    (...)

    Het is geschreven door Charlotte Brontë, als dat het je nog wat makkelijker kan maken. Er bestaat trouwens een hele mooie korte reeks (twee delen :W) van BBC genaamd "Jane Eyre" (duh) en die sluit heel dicht bij het boek aan.


    Ja, die films bedoel ik. :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben aan de Goelag Archipel bezig, maar daar kom je niet doorheen tenzij dat onderwerp je boeit (de kampen in Siberie in de Sovjet-Unie).


    No growth of the heart is ever a waste

    haha, ik wilde the hungergames en twilight zeggen. en harry potter.
    maarre ik vind Kate Cann ook heel erg goed en en lauren weisberger


    Miep