• Waarschuwing : Zeiktopic.

    Ik word dus zo vreselijk moe van een vriendin van me. Ze kan serieus helemaal niets zelf regelen. Ik moet altijd alles voor haar doen. Ik moet haar bus reserveren zodat ze naar huis kan, ik moet altijd overal naar toe bellen voor haar. En ga zo maar verder. Alles moet ook stipt op tijd gebeuren van haar, terwijl ze zelf altijd te laat komt. Ik moet echt altijd wel minimaal een halfuur op haar wachten, en als ik een keer te laat kom word ze altijd boos. Zoals een paar dagen geleden, ik had me vergist in de tijd en kwam een kwartier te laat. Ik kreeg meteen een boos sms'je van haar en toen ik bij haar was begon ze een heel kruisvehoor. Waarom ik dus te laat was, hoe laat ik vertrok, waarom ik haar niet even belde. En toen werd ze boos dat ik niet even belde, terwijl ik moeilijk kan bellen als ik op de scooter zit.

    Maar goed, ik zal alles een beetje kort samenvatten wat me zo dwars zit aan haar. Morgen moet ik een trein eerder pakken voor haar, zodat ze geen halfuurtje alleen hoeft te wachten op de trein. Want ze kan niet alleen een treinkaartje kopen. Het klinkt vreemd, maar het is echt zo.

    Ze heeft ook ruzie met een meisje, en pest haar best wel erg. Ze zit nu telkens alleen en ze wordt genegeerd door de klas. Maar toen ik zei dat haar dat ze even normaal moest doen tegen dat meisje, schoot dat ook door de verkeerde keelgat bij haar.

    En dit is nog lang niet alles, maar ik kan niet alles opnoemen aangezien dit bericht dan veelte lang wordt. Het komt erop neer dat ik alles voor haar moet regelen, en ze nogal bazig doet tegen mij. Ik snap niet waarom ze zo doet, en ik weet ook niet of zulk gedrag normaal is. Maar als ik er met haar over praat word ze natuurlijk weer boos. Dus heeft iemand idee wat ik met haar aan moet? ;P


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Jezus, zoiets zouden ze bij mij niet lang volhouden hoor. Ik heb er een hekel aan als mensen me zwaar op gaan eisen.


    Til hug og blod.

    Ik zou er met haar over praten, voordat je boos wordt. Maar ik zou ook goed gaan overwegen of ze nu ook echt je vriendin is of niet. Want het klinkt niet echt alsof jullie goede vrienden zijn, maar ik weet niet of jullie elkaar al lang kennen, of jullie close zijn enzo. Maar het is niet leuk als je je zo irriteert aan haar binnen een vriendschap, dus daar zou ik zeker over praten.


    To live would be an awfully big adventure

    FighterBeat schreef:
    Jezus, zoiets zouden ze bij mij niet lang volhouden hoor. Ik heb er een hekel aan als mensen me zwaar op gaan eisen.

    Inderdaad.
    Ik zou er gewoon wat van zeggen. Het de hele tijd inslikken kan ervoor zorgen dat het op één moment eruit komt en dan is het goed mis.


    Deep inside, I've never felt alive

    Met zo iemand zou ik zelf geen vrienden kunnen zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Infinitum schreef:
    Ik zou er met haar over praten, voordat je boos wordt. Maar ik zou ook goed gaan overwegen of ze nu ook echt je vriendin is of niet. Want het klinkt niet echt alsof jullie goede vrienden zijn, maar ik weet niet of jullie elkaar al lang kennen, of jullie close zijn enzo. Maar het is niet leuk als je je zo irriteert aan haar binnen een vriendschap, dus daar zou ik zeker over praten.


    Nouja, ze is eigenlijk de enige vriendin waarmee ik het meest close ben. We kennen elkaar iets meer dan een jaar. En in het begin botsten we telkens met elkaar en hadden we bijna iedere week ruzie. Omdat we zoveel verschillen. Maar na een tijdje is dat steeds beter gegaan en doet ze nogal bezitterig over me. Ze heeft ook wel positieve kanten, want anders waren we geen vrienden geweest. Maar haar gedrag stoort me wel behoorlijk dus ik zal zeker met haar gaan praten.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Weet je zeker dat het geen autist is? (cat)


    Your make-up is terrible

    Vriendschap verbreken, want dit is geen vriendschap, dit is uitbuiting.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zou het echt niet kunnen volhouden.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Hoewel ik snap dat dit moeilijk is, zou ik toch echt overwegen of je haar wel als vriendin wilt hebben. Je zegt dat je met haar het closed bent, maar komt dat juist niet omdat ze zo bezitterig over je is? Natuurlijk heeft ze ook positieve kanten, maar dat betekend niets als ze jou 90% van de tijd als een onderdaan behandeld. Ik zou met haar gaan praten en als dat een onredelijk gesprek wordt omdat ze het niet ziet/begrijpt, zou ik zeggen aju paraplu!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Over praten! Tenminste als je haar als vriendin wilt houden.. Straks word je boos ofso en dan is het helemaal over. Succes (flower)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Nou, lekker als je als slaafje gebruikt wordt. Ik zou het gewoon regelrecht in haar gezicht zeggen, want als ze je zo behandeld, heeft ze ook geen recht op een ''normaal'' gesprek. Ik zou sowieso geen normaal gesprek meer kunnen voeren, kan me best voorstellen dat je echt geïrriteerd bent. Gewoon weg met die handel zou ik zeggen. Een beetje een directe aanpak, maar op dit moment kan ik geen betere verzinnen.


    The odds are néver in our favor.

    FighterBeat schreef:
    Jezus, zoiets zouden ze bij mij niet lang volhouden hoor. Ik heb er een hekel aan als mensen me zwaar op gaan eisen.


    Bad decisions make good stories.

    Assassin schreef:
    Weet je zeker dat het geen autist is? (cat)


    Ja, ik weet zeker dat ze niet autistisch is. Ze is gewoon heel erg afhankelijk van mij. Alleen een beetje te erg.

    Ik wilde iedereen trouwens nog bedanken voor het reageren, ik heb onlangs met haar gepraat, doordat ze zich weer zo ging gedragen. Ze was boos op me omdat ik geen halfuur langer kon blijven zodat zij niet alleen op de trein hoefde te wachten. Toen heb ik het tegen haar gezegd, op een normale en rustige toon. Alles was me dwars zat heb ik toen aan haar verteld. En zoals ik al verwachtte werd ze boos en kregen we een woordenwisseling. Dus we zijn met ruzie weggegaan.

    Later kwam ze toch nog naar me toe om haar excuses aan te bieden en dat ze er over nagedacht had en vond dat ik gelijk had. Ze beloofde me om er iets aan te doen en zei dat als ze nog een keer zo deed, dat ik haar een klap voor haar kop mag geven. (cat)

    Maar als ze zich er niet aan houdt, en toch zo blijft doen zou ik toch zeker gaan overwegen of onze vriendschap wel al die moeite waard is. Voor ons allebei.

    In ieder geval, hartstikke bedankt voor jullie advies!


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik denk dat je er eerst goed overna moet denken of ze wel écht een vriendin van je is. Als iemand altijd de baas over je speelt en boos word als je bijvoorbeeld één keertje te laat komt, weet je dan wel zeker dat het een echte vriendin is? Ik was er allang klaar mee geweest, denk ik. Ik zou er met haar over proberen te praten, en als dat niet lukt denk ik dat je even heel goed moet overwegen of deze vriendschap wel de moeite waard is. Veel sterkte/succes in ieder geval. x


    The universal language of art.

    Voor mij is het makkelijk: als ze niet veranderd zou ik niet met haar omgaan.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.