• Ik zoek goede Engelse boeken maar wel met een aantal eisen. Ik wil Engelse boeken, geen Amerikaanse. Persoonlijk heb ik echt een hekel aan Amerikaanse boeken. Daarbij moet het verhaal me ook vanaf het begin kunnen aangrijpen anders heb ik niet meer het geduld om verder te lezen. Ik lees over het algemeen geen fantasie. Hebben jullie goede tips?


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Outlaws schreef:
    (...)

    Is dat niet het boek waar ze proberen een kerk te bouwen?
    Ik raad The Left Hand of God aan, van Paul Hoffman, een Briton.

    Ja, ze willen in een dorpje met een vervallen kerk een kathedraal bouwen. Zeg niet dat het geen goed boek is, want er is een mini-serie van gemaakt. (The Pillars of the Earth, duh)
    Het vervolg is: de brug naar de hemel (Engelse titel weet ik niet) Het is niet echt een vervolg, maar zo een totaal ander verhaal die uiteindelijk afspeelt in datzelfde dorpje/stadje.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Beastly van Alex Flinn, dat blijft toch één van mijn favorieten. En je kunt natuurlijk ook Harry Potter lezen. :Y)


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Als je geïnteresseerd bent om een kinderboekje te lezen: The Little White Horse door Elisabeth Goudge. Was het favoriete kinderboek van JK Rowling.

    Question though: waarom vind je 'Amerikaanse' boeken zo verschrikkelijk? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je een boek stom vindt door de nationaliteit van de schrijver. Heeft dat niet meer iets met genres te maken...?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Moran schreef:
    Als je geïnteresseerd bent om een kinderboekje te lezen: The Little White Horse door Elisabeth Goudge. Was het favoriete kinderboek van JK Rowling.

    Question though: waarom vind je 'Amerikaanse' boeken zo verschrikkelijk? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je een boek stom vindt door de nationaliteit van de schrijver. Heeft dat niet meer iets met genres te maken...?


    Nee, het ligt absoluut niet aan de nationaliteit maar meer aan de manier van schrijven van de meeste Amerikanen en het Amerikaans-Engels, dat vind ik verschikkelijk. Daarbij vind ik 'normaal' Engels veel lekkerder lezen en dat is ook het gene wat ik mezelf moet aanleren voor mijn examens.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mombasa schreef:
    (...)

    Nee, het ligt absoluut niet aan de nationaliteit maar meer aan de manier van schrijven van de meeste Amerikanen en het Amerikaans-Engels, dat vind ik verschikkelijk. Daarbij vind ik 'normaal' Engels veel lekkerder lezen en dat is ook het gene wat ik mezelf moet aanleren voor mijn examens.

    I see c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Cosette schreef:
    - The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde (Robert Louis Stevenso: Schots)
    - Jane Eyre (Charlotte Brontë: Engels)
    - Dracula (Bram Stoker: Iers)
    - The Picture of Dorian Gray (Oscar Wilde: Iers)
    - Alice's adventures in Wonderland, Through the looking glass (Lewis Carroll: Engels)

    Oh yes, anything published by Vintage Classics


    the above + The L-shaped room.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Oh, trouwens, de boeken van Neil Gaiman (Engels) zijn ook mooi.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Wuthering heights van Emily Brontë, als je een beetje uitdaging wilt?
    Sense and Sensibility, Jane Eyre.

    Misschien de boeken van Tess Gerritsen of Kathy Reichs, maar ik weet niet zeker of ze Amerikaans zijn of niet, besides, wat maakt het uit, als ze maar goed schrijven.
    Beide zijn overigens thrillers, de andere twee helemaal bovenaan zijn zogenaamde kostuumdrama's.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 17:34 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wuthering Heights heb ik ook al gelezen maar ik vond het niet erg leuk. Ik ga ze sowieso even allemaal na.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Before I Die, niet moeilijk om te lezen vond ik. Weet alleen niet zo uit mijn hoofd of Jenny Downham engels is x


    No guts no glory.

    Ik lees momenteel Engelse boeken
    Echt heel leuke
    Ik heb ze allemaal op 2 dagen en some zelfs 1 dag al uitgelezen
    Ik wil ze gewoon nooit wegleggen :p
    Ik heb 1 hele serie uit, wat ik zo jammer vind dat het eindigt.
    Ze waren echt leuk
    het waren altijd boven de 300 pagina's dat wel; maar ze zijn het zeker waard
    De eerste van de beide reeksen is: Switched - Amanda Hocking en dan Born at Midnight - C.C. Hunter
    De tweede, daarvan ben ik nu aan het wachten op het 4de boek
    Kan niet wachten.
    Die eerste eindigt echt mooi, zo lief en het is eig moeilijk uit te leggen

    Het is wel een beetje fantasie.. Maar uiteindelijk is het verhaallijn echt wel mooi :)


    The moments with you are the moments I live for <3

    The fault in our stars - John Green


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    En toch vind ik dat je HP in het Engels moet proberen, mocht je dat niet hebben gedaan. Ik dacht ook dat het suckte, maar het is awesome. Like, ik ben nu addicted. :3


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    A discovery of witches- Deborah Harkness


    Believe in yourself.

    Symphonia schreef:
    En toch vind ik dat je HP in het Engels moet proberen, mocht je dat niet hebben gedaan. Ik dacht ook dat het suckte, maar het is awesome. Like, ik ben nu addicted. :3


    Die heb ik al in het Engels gelezen. Dat hoort :Y)


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."