• Ik had van eergister tot vandaag een Filmmarathon met twee vriendinnen.
    En we besloten zo Percy Jackson te kijken.
    Ik had die film nog nooit gezien, maar ik heb het boek wel gelezen voor Engels.
    En ik heb nog nooit zo een slechte boekverfilming gezien, er klopte echt helemaal niks van. Alleen een paar basis dingen klopte.

    Wat vinden jullie de slechtste boekverfilming ooit?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Telt Twilight ook (cat)?
    Boeken waren veel beter -behalve nummer 2-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Percy Jackson inderdaad.
    Wist je dat ze "The Sea of Monsters" ook gaan verfilmen? That's gonna suck.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Boekverfilmingen mislukken altijd in mijn ogen omdat de personages en omgevingen dan een echt 'vast' beeld krijgen en mijn fantasie wordt dan weg gedrukt.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Eragon wins, hands down. Zelf de belabberde verfilmingen van Percy Jackson en Twilight kunnen daar niet tegenop.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Bloemen op zolder. Het boek is echt geweldig maar de film is 10 keer niks.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Mombasa schreef:
    Boekverfilmingen mislukken altijd in mijn ogen omdat de personages en omgevingen dan een echt 'vast' beeld krijgen en mijn fantasie wordt dan weg gedrukt.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Percy Jackson for sure, er zijn te veel dingen weggelaten.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Percy Jackson... Ik heb de film twee keer gezien. De film op zich is goed, maar ik kan hem niet vergelijken met het boek aangezien ik dat niet heb gelezen.
    Ik weet het niet echt.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb eerst de film gezien, zonder het boek te lezen, en ik vond hem echt goed. Nu ik het boek lees, merk ik inderdaad dat er veel dingen weggelaten zijn.

    Flemish schreef:
    Percy Jackson... Ik heb de film twee keer gezien. De film op zich is goed, maar ik kan hem niet vergelijken met het boek aangezien ik dat niet heb gelezen.
    Ik weet het niet echt.

    Het enige wat klopt zijn de namen van de personages, wat plaatsen, dat hij de zoon is van die god en dat hij wordt verdacht van het stelen van dat ding en nog wat kleine dingen
    Maar zelfs de personages zijn anders dan in het boek


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bloedzoeker schreef:
    (...)
    Het enige wat klopt zijn de namen van de personages, wat plaatsen, dat hij de zoon is van die god en dat hij wordt verdacht van het stelen van dat ding en nog wat kleine dingen
    Maar zelfs de personages zijn anders dan in het boek

    Kijk ja, ik vond de film wel goed. Misschien verschilt het wel veel van de boeken, maar de film op zich is goed.
    Het boek staat trouwens op mijn lijstje dat ik wil lezen.

    Als film: ça va, als verfilming slecht? Zoiets?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    The Vampire's Assistant.
    Het is een leuke film hoor, maar het klopt ab-so-luut niet met de boeken. Echt verschrikkelijk. De eerste keer kon ik niet eens van de film genieten omdat het zo afweek van de boeken.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Escritura schreef:
    Percy Jackson inderdaad.
    Wist je dat ze "The Sea of Monsters" ook gaan verfilmen? That's gonna suck.


    Klopt, lol. Annabeth heeft dan opeens wel blond haar. Failure. Ik vond de film trouwens wel leuk, maar dat komt vooral omdat ik het boek toen nog niet gelezen had en Logan Lerman best leuk is om naar te kijken. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Forbes schreef:
    (...)

    Klopt, lol. Annabeth heeft dan opeens wel blond haar. Failure. Ik vond de film trouwens wel leuk, maar dat komt vooral omdat ik het boek toen nog niet gelezen had en Logan Lerman best leuk is om naar te kijken. (:

    THIS! *O*

    Ik vind die film best goed, maar ik heb wel nooit het boek gelezen. Tgohja een verfilming is altijd slecht. Zelf The Hunger Games vond ik niet zo goed verfilmed, maar het blijft een mooi boek en een mooie film. bo, de verfilming van Het Engelenhuis, was ook een beetje de mist in gegaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?