• Ik had van eergister tot vandaag een Filmmarathon met twee vriendinnen.
    En we besloten zo Percy Jackson te kijken.
    Ik had die film nog nooit gezien, maar ik heb het boek wel gelezen voor Engels.
    En ik heb nog nooit zo een slechte boekverfilming gezien, er klopte echt helemaal niks van. Alleen een paar basis dingen klopte.

    Wat vinden jullie de slechtste boekverfilming ooit?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Heimdall schreef:
    Iedere filmversie van een boek is kut, puur omdat ze er ALTIJD teveel info uit moeten laten omdat niemand zin heeft om naar een film van 9 uur te kijken...
    The hungergames vond ik als boeken om te huilen, na de eerste 10 minuten film wilde ik de bioscoop al huilend uitkruipen, dat was voor mij by far the worst movie on the planet... twilight was ook beroerd, geldt ook voor de boeken...
    sommige dingen moeten ze gewoon niet willen verfilmen maar doen het toch omdat het geld opleverd... als je dat als schrijver laat doen met je boeken kun je net zo goed een pistool kopen..


    Inderdaad. Dan moeten ze maar 9 delen maken van 1 boek vind ik. Anders gewoon niet.


    26 - 02 - '16

    Yoda schreef:
    Eragon wins, hands down. Zelf de belabberde verfilmingen van Percy Jackson en Twilight kunnen daar niet tegenop.


    + Ik vond eig Persy Jackson helemaal geen slechte film. Maar ik heb t boek nooit gelezen^^ Miss lijkt de film niet op het boek, maar ik vind hm wel goed gemaakt. Dat is btw bij heel veel verfilmde boeken, dat t er nie op lijkt, maar op zich de film wel goed is.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 10:23 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Leela schreef:
    (...)

    Ik had het over het boek in de beginpost, ik ken Kruistocht in Spijkerbroek wel ;)


    Dan nog klopt die redenering niet.
    In het boek is Percy een jongen die vernoemd is naar de zoon van Zeus, Perseus, omdat zijn moeder wist dat hij een van de weinig Demigoden was die niet aan het einde van zijn mythe dood ging ofzo.
    Perseus Jackson is dus weldegelijk de zoon van Poseidon, de Perseus uit de mythes is de zoon van Zeus, zoals vernoemd in de boeken.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 11:03 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Eragon, Narnia. De beste boekverfilming vind ik overigens Lord of the Rings, hoewel daar veel dingen zijn weggelaten. Voor mij gaan boekverfilmingen er vooral om dat je de sfeer van het verhaal goed meepikt, en als je dan wat dingen weg moet laten, oké. Daarom vond ik the Hunger Games ook niet goed - hij miste naar mijn mening de sfeer van het boek. Evenals de laatste 3 delen van Harry Potter.


    But I see that what I was reserving, belongs to you just as much as to any.

    Weet je, ik vind het altijd maar gezeik dat mensen zeggen: "Oooo, er klopt helemaal NIETS met het boek!"
    Je moet het gewoon als twee totaal losstaande dingen zien en absoluut niet als een geheel.

    Sorry, maar daar word ik gewoon zo pissig om en ook omdat ik verdomde ziek ben door die verrekte examentrainingen die me hol hebben gemaakt.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 17:15 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Weet je, ik vind het altijd maar gezeik dat mensen zeggen: "Oooo, er klopt helemaal NIETS met het boek!"
    Je moet het gewoon als twee totaal losstaande dingen zien en absoluut niet als een geheel.

    Sorry, maar daar word ik gewoon zo pissig om en ook omdat ik verdomde ziek ben door die verrekte examentrainingen die me hol hebben gemaakt.

    En die knappe vent had niks goedgemaakt? (wbw)

    OT: Als er een film niet klopt, dan is het HP6 wel. Leuke film op zichzelf, maar hier is het grootste draaipunt waardoor ze in nummero 7.1 en 7.2 mislopen.

    AND I HATE THAT THEY CANCELLED THÉ KISS OF HARRY AND GINNY! :[
    Ja, ik ben een Girry/Hanny/Whatever-shipper.

    Maar Percy Jackson suckt ook qua vergelijking met het boek. Wel leuke film overigens.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind Percy Jackson wel goed :P


    Eeh, slechtste boekverfilming... hmm... kan er nu ff niet opkomen :X


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Als kind was ik helemaal verslaafd aan de "Hoe overleef ik" boeken. En toen kwam de film.... Damn, wat was die slecht zeg. Ik had een heel ander idee van Rosa, want die in de film vond ik echt niet wat ik in gedachten had. Echt zo'n dooie muts haha.

    En idd. had Twilight ook wel beter verfilmd kunnen worden.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 22:19 ]


    Tell me about it, stud.

    de verfilming van het engelenhuis van Dirk Bracke vond ik echt slecht verfilmd, ik had het boek al een aantal keer gelezen en toen ik de film zag was het echt een hele teleurstelling.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 22:11 ]


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Percy Jackson, Eragon, Twilight... heel veel films, eigenlijk.
    +

    Bradshaw schreef:
    Als kind was ik helemaal verslaafd aan de "Hoe overleef ik" boeken. En toen kwam de film.... Damn, wat was die slecht zeg. Ik had een heel ander boek van Rosa, want die in de film vond ik echt niet wat ik in gedachten had. Echt zo'n dooie muts haha.

    En idd. had Twilight ook wel beter verfilmd kunnen worden.


    Great minds think alike.

    Bradshaw schreef:
    Als kind was ik helemaal verslaafd aan de "Hoe overleef ik" boeken. En toen kwam de film.... Damn, wat was die slecht zeg. Ik had een heel ander idee van Rosa, want die in de film vond ik echt niet wat ik in gedachten had. Echt zo'n dooie muts haha.

    En idd. had Twilight ook wel beter verfilmd kunnen worden.


    Eerste wat ik dacht toen ik Neuz zag; 'Hij heeft geen eens een grote neus o-O'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mombasa schreef:
    Boekverfilmingen mislukken altijd in mijn ogen omdat de personages en omgevingen dan een echt 'vast' beeld krijgen en mijn fantasie wordt dan weg gedrukt.


    Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain!

    Escritura schreef:
    (...)

    Dan nog klopt die redenering niet.
    In het boek is Percy een jongen die vernoemd is naar de zoon van Zeus, Perseus, omdat zijn moeder wist dat hij een van de weinig Demigoden was die niet aan het einde van zijn mythe dood ging ofzo.
    Perseus Jackson is dus weldegelijk de zoon van Poseidon, de Perseus uit de mythes is de zoon van Zeus, zoals vernoemd in de boeken.


    Nou ja, ik ben een Gymnasiumtrutje dat het altijd zo heeft geleerd. Dush.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Yoda schreef:
    Eragon wins, hands down. Zelf de belabberde verfilmingen van Percy Jackson en Twilight kunnen daar niet tegenop.

    Inderdaad. Eragon.

    En Darren Shan.


    ~brrrrrrrrrrrrr~

    Leela schreef:
    (...)

    Nou ja, ik ben een Gymnasiumtrutje dat het altijd zo heeft geleerd. Dush.


    Facepalm...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.