• Wij moeten bij muziek gaan zingen:(
    Je moet met een groepje een liedje uitkiezen en dat uitvoeren met instrumenten en zo, maar ik ben net zo muzikaal als een gemiddelde steen
    En ik speel dus geen instrument en dus moet ik gaan zingen
    Geloof me, mij wil je niet horen zingen.
    Ik kan geen toon houden, echt voor geen meter.
    En ik ben daar veel te verlegen voor, ik zing heel zacht altijd, behalve onder de douche. Gelukkig hebben we wel een nummer dat ik goed ken.
    Maar wat ik met dit topic wil is vragen of iemand tips heeft voor het zingen.

    We doen dit liedje


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Thirlwall schreef:
    dat moest ik vorig jaar ook, alleen toen zong het hele groepje. Dus ik stond daar heel braaf mee te zingen zonder geluid. Maar als jij alleen moet zingen, kan ik je helaas niet helpen.


    Ik moet het samen doen met een vriendin die denkt dat ze heel goed kan zingen, maar die in feite niet veel beter is dan mij(niet om haar te beledigen, ik zal dit ook niet zeggen tegen haar)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Morgoth schreef:
    (...)
    Nou, dan mag jij toch ook best? Anders benadeeld je moeder jou.

    Dat ben ik gewend dat ze dat doet
    Ik had van de winter uiteindelijk 1 paar warme schoenen en ik mocht geen nieuwe omdat ik er teveel had en mijn zussen hebben denk ik allebei 20 paar of meer
    En dat is nu ook met een schooltas, ik mag geen nieuwe omdat ze vind dat ik dan niet die rotzooi tas had moeten kopen in Frankrijk(zelf betaald), maar ze wordt ook boos als ik met een kapotte tas naar school ga


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wij hebben dat ook een keer moeten zingen met CKV, driestemmig :)


    Life is hard and then we die

    Ik vind het nu niet het simpelste liedje eigenlijk, dat jullie hebben gekozen :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Wist je dat er eigenlijk maar 10% van de mensen echt niet kan zingen?
    Wij moeten tijdens onze lerarenopleiding ook leren zingen en keyboard spelen en het is heel belangrijk dat je door je buik ademhaalt (inademen = buik dik maken). Je schouders mogen dan eigenlijk niet bewegen en je moet je bekken naar voor kantelen voor een goede ondersteuning van het middenrif.
    In januari vond ik van mezelf ook dat ik niet kon zingen (behalve in de douche), maar nu gaat het echt al veel beter.
    Wij moeten dan oefeningen doen waar de leerkracht op de piano speelt en laag begint en steeds hoger gaat (maar niet heel hoog, tot waar kleine kinderen geraken) en dan moeten wij ma-ma-ma-ma-ma of zoiets zeggen.
    Nog een tip is dat je hard moet zingen. Wij zongen vandaag het liedje van 'the drunken sailor' en de eerste keer waren de hoge noten fout, maar de tweede keer moesten we als zeemannen zingen en toen deden we die hoge noten wel juist omdat je er dan meer expressie in legt.
    Dus schaam je niet en doe gewoon je best. Het is belachelijker als je er zielig staat te wezen en de foute noten zingt dan dat je er plezier aan beleeft en nog steeds niet de juiste noten zingt.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    heel vaak oefenen, je ogen sluiten en aan iets leuk denken en als het helpt je hand op je buik houden (lichte druk uitoefenen.) It helps :W


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    ik zing zoo vals. dat zegt iedereen.
    een instrument spelen? ik kan het wel, maar het gaan superveel tijd kosten omdat ik nu meer tijd nodig heb om te kunnen leren.


    -

    Ik wil heel graag kunnen zingen, maar ik zing hartstikke vals. Helaas. Ik denk ook niet dat ik ooit zal kunnen zingen eigenlijk.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik kan ook niet zo goed van die rustige nummers zingen, kan stukken beter heavy metal en hardrock doen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik zing heel vals, echt vreselijk :') Maar ik zing wel heel vaak, met vriendinnen enzo, haha. Gewoon omdat ik het wel leuk vind.


    The universal language of art.