• De stelling van vandaag luidt:
    In de lessen Frans of Engels zou iedereen de taal moeten spreken zonder Nederlands te gebruiken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Let the Night embrace you

    Allé man.
    Wat nu met iemand die met dyslexie zit? Ocharm dat kind, dat verstaat de helft van de les niet of zo. Dan gaan ze kwaad worden dat 'ie niet volgt...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Wij moeten dat doen, en dat vind ik zo irritant, want dan weet ik bij Frans 3/4 van de woorden niet als ik iets bijv. wil vragen, en dat vind ik kut.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 0:20 ]


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Wij moeten dat eigelijk doen maar niemand trek zich daar een ruk van aan:P:P

    Oneens. Als je een woord/zin/uitdrukking niet weet kost dat alleen maar tijd om dat weer op te gaan zoeken en dat verstoort de les.

    En zo is de kans dat je uitleg snapt veel kleiner.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 7:04 ]


    Hope goes lost but never dies.

    Enkel in de hogere klassen, voor de leerlingen die het goed kunnen begrijpen. Maar het mag niet worden verbóden om nog Nederlands te spreken.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Eens, daar leer je alleen maar van, Tenzij de docent iets moet uitleggen, dan wel graag in gewoon Nederlands.;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Engels, oké, frans? Nuhhhhh man.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Engels is bij ons al, maar Frans? No way, dan sta ik straks een 1.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Engels okeh, maar als er iets moet worden uitgelegd wel in Nederlands,
    Maar Frans? Dat wordt te moeilijk :Y)


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Whaaaaaaa dat overleef ik niet! Wat als je iets wilt vragen, of als je uitleg krijgt over de grammatica. Je kan dan ook geen woordjes meer vragen, want je mag geen nl meer praten:O Volgens mij werkt het voor geen meter. Al helemaal niet als je vijf talen op een dag hebt.


    Happy Birthday my Potter!

    Onze leraren Frans & Engels praten niet eens meer Nederlands in de les! Bij Engels is dat prima, maar bij Frans is het nogal irritant.


    It's time to be happy again.

    Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens, hoewel ik vind dat als je iets niet weet, je het in het Nederlands moet kunnen vragen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Bij Engels doen ze dat bij ons al en bij Frans de helft. Dan stelt onze lerares vragen in het Frans en zo.
    Het is wel goed, zo leer je het wel. Het is natuurlijk wel lastig, als het niet lukt, mag het bij Frans nog in het Nederlands. Engels niet meer. No problem (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Oneens. Als je de helft niet verstaat of zoals ik dislexties bent, is het vet moeilijk om dan bij te blijven met vreemde talen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    oneens.


    Life is a beautiful struggle