• "There's a hole in the world, like a great black pit and it's filled with people who are filled with shit."

    Dit verhaal is gebaseerd op de gelijknamige serie -iedere werkdag, 22:40 FoxLife-.
    Het gaat over een stel patiënten die over hun problemen praten bij Mia Weston (38), psychotherapeute. Het loopt echter niet helemaal zoals gepland, zo staat haar eigen huwelijk op de afgrond en zijn haar kwaliteiten niet meer zoals ze geweest zijn.
    Voor dit verhaal heb ik dus rollen nodig, maar er is geen complete vrijheid bij het invullen. Ik heb namelijk de problemen voor de patiënten al bedacht. Onder het kopje 'extra' -zie onderstaande lijst- mag je nog wel suggesties doen, bijvoorbeeld over hoe de problemen zijn onstaan.


    Mia's agenda:
    Maandag: Rol 1 - 9:30
    Dinsdag Rol 2 - 10:00
    Woensdag: Rol 3 - 17:00
    Donderdag: Rol 4 - 9:30
    Vrijdag: Rol 5 - 20:45

    Rollen:
    Rol 1: Vrouw, leeftijd 18-30, gaat zelf vreemd en zegt niet te kunnen stoppen met het bedriegen van haar vriend.
    Rol 2: Man, leeftijd 20-30, durft zich niet te binden en denkt niet altijd op de juiste manier over het andere geslacht.
    Rol 3: Man en vrouw, leeftijd tussen de 20-50, relatie problemen (hier mag je bij extra's dieper op in gaan).
    Rol 4: Meisje, leeftijd is 16, heeft ongeluk gehad en mensen beweren dat het een zelfmoordpoging was.
    Rol 5: Man, leeftijd tussen de 50-60, is de psychotherepeut van Mia en een oude vriend, zij is dus in therapie bij hem.

    Zoals je ziet, mag je toch nog redelijk veel zelf bedenken. De reden van de problemen mag je ook zelf bedenken, het kan alleen wel zijn dat ik het iets aanpas, maar dat zal ik altijd met je bespreken. Bij de man en vrouw op woensdag hoef je niet per se allebei de rollen in te vullen, maar het zou wel handig zijn. Zij hebben ook een kind, daar mag je ook zelf een naam voor bedenken + eventueel een foto voor vinden, maar dat hoeft dus niet.
    Wat je sowieso wel moet doen, is dit lijstje invullen:


    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Foto:
    Innerlijk/Gedrag:
    Houding tegenover therapie:
    Houding tegenover Mia:
    -Vindt je persoon dat ze haar werk goed doet, zegt hij/zij daar ook iets van, of houdt hij/zij zich het bij zichzelf? Hoe blijkt het uit haar gedrag etc-
    Extra:

    Het klinkt allemaal nog een beetje vaag, maar ik heb gewoon zin om hierover te schrijven. Mensen die me -nog- kennen weten dat ik het leuk vind verhalen te schrijven waarbij ik rollen kan uitdelen, dus vandaar. (:


    everything, in time

    Rol: 4
    Naam: Scarlet Charlotte Eves
    Leeftijd: 16
    Foto:


    Innerlijk/Gedrag: Scarlet is een in zichzelf gekeerd meisje dat erg stil is. Ze leeft in haar eigen wereldje en niemand kan tot haar gedachten doordringen. Ze sluit zich af en maakt moeilijk vrienden, iets wat ze dus maar uit de weg gaat. Ze staat altijd in de schaduw van haar oudere broer: Evan. Hij is erg succesvol. Op school en in sport. Ze irriteert zich er dood aan en haar ouders zeuren altijd dat ze meer zou moeten zijn zoals hij. Hierdoor wijkt ze alleen maar meer af van de rest en is ze juist zoals zij dat niet willen. Ze is erg koppig en dwars.
    Houding tegenover therapie: Ook hier is ze koppig en dwars. Ze vindt dat ze de therapie niet nodig heeft. Ze wilde geen zelfmoord plegen en er is niets mis met haar. Dit drijft ze door en ze is zo dwars mogelijk.
    Houding tegenover Mia: Scarlet probeert Mia er van te overtuigen dat ze geen zelfmoord wilde plegen. Want als een profesionele therapeut dat zegt zal iedereen het geloven. Ze probeert zo goed mogelijk uit te leggen wat er wel is gebeurt. Als Mia dit niet gelooft, of als het alleen maar lijkt dat ze twijfelt, wordt Scarlet razend.
    Extra: Scarlet moest verplicht met haar broer mee uit gaan. Haar ouders wilden dat ze wat socialer werd en dit was hun oplossing. Beiden hadden ze hier geen zin in en haar broer had een oplossing. Scarlet ging bij de bar zitten en wachtte tot ze weer naar huis kon. Haar broer kwam haar een drankje brengen en Scarlet dronk het chagrijnig op, alleen omdat ze zelf geen geld had en niet de hele avond niets wilde drinken. Haar broer had pilletjes in het drankje gedaan waardoor ze bewustzijn verloor en hij bracht haar naar buiten. Hij verstopte haar in de bosjes en wilde haar op komen halen zodra hij naar huis ging. Hij had er alleen te veel van het spul in gedaan en mensen hadden haar gevonden. Ze was bijna overleden maar ze kwam gelukkig nog bij in het ziekenhuis doordat ze het spul uit haar hadden kunnen halen. Haar broer had natuurlijk niets verteld en iedereen ging ervan uit dat het een zelfmoordpoging was.

    Wil je het laten weten als je d'r gebruikt?

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 22:58 ]


    To live is to fight ~ Shinku

    Rol: 1
    Naam: Anastasia Gonzalez
    Leeftijd: 22
    Foto:


    Innerlijk/Gedrag: Anastasia is iemand die erg veel praat en houdt van gezelligheid zij moet altijd het laatste woord hebben. Bij een verjaardag ook is zij degene die het meest praat. Ze heeft ook gevoel voor humor en maakt veel grappen
    Houding tegenover therapie: Hier praat ze ook veel soms vergeet ze zelfs dat ze in therapie is en praat ze over het weer, over de film van gisteravond enzo.
    Houding tegenover Mia: Ze praat veel met Mia en geeft altijd veel complimenten elke keer als ze weggaat krijgt Mia een roos van haar als dank voor het gesprel
    Extra: Anastasia is erg bang voor de vrienden van haar man. Haar man heeft nogal ruige vrienden en ze is bang als haar man erachterkomt dat zij vreemd gaat. De vrienden haar vermoorden of innegeval ernstig verwonden.

    Ik wil ook weten als je haar gebruikt


    Mijn geheim is geheim

    Rol: 3
    Naam: Vera Gigi Jones-Smith
    Leeftijd: 29 jaar oud, ze is jarig op 2 augustus
    Foto:


    Anne Hathaway
    Innerlijk/Gedrag: Vera is een vrolijk type. Ze heeft altijd een lach op haar gezicht staan, ook als ze pijn heeft. Zo denkt iedereen dat ze een vrolijk leven leidt, maar dat is totaal niet zo. Toch wil ze dat niet laten merken en staat ze positief ingesteld. Ze denkt altijd: iemand anders heeft het slechter.
    Maar zodra ze alleen is, gaat ze in haar bed liggen en huilt ze net zo lang tot ze slaapt. Dit vertelt ze niemand, en dit mag ook niemand weten. Want als mensen het wel weten is haar leven voor de buitenwereld niet meer perfect. Dus eigenlijk leeft ze met een masker op. Dat masker laat ze nooit laten vallen.
    Houding tegenover therapie: Vera was degene die op de therapie is gekomen, dus ze staat er positief tegenover. Ze doet er alles aan om de relatieproblemen van haar en haar man op te lossen. En eigenlijk wil ze ook haar eigen emotionele problemen oplossen.
    Houding tegenover Mia: Hetzelfde als haar houding tegenover haar therapie. Ze doet er alles aan om het te laten lukken. Ze doet alles wat Mia zegt, en doet altijd aardig tegen Mia.
    Extra: Vera en Max zijn gedwongen samen. Ze kregen een kind toen Vera pas 16 jaar was. Toen zijn ze gedwongen samen gaan wonen en ze zijn uit automatisme samen gebleven. Maar Max houdt niet van Vera, maar Vera wel van Max. Max is vreemdgegaan, en dat doet Vera heel veel pijn. Ondertussen hebben ze ook veel ruzie, want hun dochter, Katelyn "Kate" heeft anorexia. Vera is van plan om Kate ook naar Mia te sturen.
    Debby Ryan

    Rol: 3
    Naam: Max Ryan Jones
    Leeftijd: 33 jaar oud, hij is jarig op 5 mei.
    Foto:


    Channing Tatum
    Innerlijk/Gedrag: Max is heel onverschillig. Doordat hij vroeg moest gaan samenwonen is hij zich afstandelijk gaan gedragen. Vanaf zijn 18ste hield hij al niet meer van Vera, maar hij voelde zich gedwongen bij haar te blijven. Ook omdat hij wel van Kate houdt.
    Max is wel heel zorgzaam. Hij doet er alles aan om Kate weer gezond te krijgen en hij helpt haar zoveel mogelijk.
    Max gaat graag los. 's Weekends gaat hij uit met zijn vrienden en dankzij zijn looks heeft hij dan nogal wat flirts. En hij geniet ervan. Regelmatig doet hij meer dan flirten maar dat houden hij en zijn vrienden geheim.
    Houding tegenover therapie: Max gaat niet vrijwillig, dus hij doet heel afstandelijk. Hij wil het niet, dus hij doet er ook zijn best niet voor.
    Houding tegenover Mia: Hij doet zijn best er niet voor. Hij geeft kort en bot antwoord op vragen en daar reageert hij soms niet eens op. Hij kraakt Mia ook alleen maar af, iets waar hij toch wel van geniet.
    Extra: Hij wil er alles aan doen om Kate gezond te maken, maar hij wil niet bij Vera zijn. Hij weet niet wat hij moet doen.

    Wil je zeggen of je hen wel of niet gaat gebruiken?

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 17:53 ]


    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

    Rol: 2
    Naam: Hades Fringe
    Leeftijd: 30
    Foto:


    Misha Collins
    Innerlijk/Gedrag: Hades is een aardige man en er is goed met hem om te gaan. Hij heeft een droog gevoel voor humor. Hades is niet snel agressief en hij is leuk in de omgang. Hij houdt ervan om uit te gaan, maar gewoon thuis zitten vindt hij ook geen probleem. Hij trekt redelijk veel vrouwen aan, maar meestal ontwijkt hij ze of worden het one-night-stands. Hij heeft enkele relaties achter de rug gehad, maar dat werd niks door zijn bindingsangst. Ondanks dat is hij wel romantisch ingesteld.
    Houding tegenover therapie: Hades is positief over de therapie, hij wil graag veranderen, maar het lukt hem gewoon niet. Hij wil er alles aan doen, want hij weet wat hij fout doet.
    Houding tegenover Mia: Hades heeft er moeite mee om Mia gelijk te geven in haar manier van therapie. Hij zegt er ook wat van, wat soms ookwel een bot eruit kan komen, maar achteraf heeft hij spijt ervan, maar op dat moment kan hij niet anders. Tijdens de therapie is hij heel afstandelijk en maakt in geen mogelijkheid zelf contact met Mia, terwijl hij dat zelf wel heel graag zou willen.
    Extra: Hades ziet vrouwen vooral op de manier zoals vroeger werdt gedaan. De vrouwen horen in het huishouden en zorgen voor kinderen, ze zullen dus geen hoge functies onvullen en werken in het algemeen.

    (misschien zou hij later iets met Mia kunnen krijgen ofzo, maar het is jouw verhaal :)beetje groot leeftijdsverschil, hihi )

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 20:04 ]


    Can I ask? Your true face...What kind of face is it? I wonder...The face under the mask...Is that your true face?

    Mhihi, hier kan ik zeker al wat mee, dankjewel!

    @Lunaaaaa: de rol op zich is prima, maar ik zoek een meisje dat verder niet zowel opvalt. Dus misschien heb je een andere foto voor me?:x


    everything, in time

    Progeny schreef:
    Mhihi, hier kan ik zeker al wat mee, dankjewel!

    @Lunaaaaa: de rol op zich is prima, maar ik zoek een meisje dat verder niet zowel opvalt. Dus misschien heb je een andere foto voor me?:x


    komt voor elkaar ;)
    Zo beter? ^^

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 22:58 ]


    To live is to fight ~ Shinku

    Ja, echt prima zo! Dat meisje is vrijwel perfect.^^
    Vind je het wel goed als ik het verhaal achter haar zelfmoord een beetje aanpas? Of je moet het zelf nog eens willen proberen, het is namelijk de bedoeling dat ze idd zelfmoord heeft willen plegen, alleen moet ook dat niet te veel opvallen. Bijvoorbeeld vanwege een ongeluk of zo, snap je?_O_


    everything, in time

    Beetje verwarrend:$ Pas het zelf maar wat aan ;) Jij weet het beste hoe je het wilt zien dus denk dat jij dat beter kunt doen :)


    To live is to fight ~ Shinku