• Heey,
    Ik heb jullie hulp nodig. Voor kunstgeschiedenis moet ik 4 kunstbeschouwingen maken over een kunstwerk met een verhaal erachter(Bv, de Laocoöngroep). Ik heb er al 3, dus ik moet er nog één, maar ik weet geen werk meer. Hij mag niet in het boek staan, dus de meest bekende werken mag ik niet gebruiken.
    Omdat je er een verhaal in moet kunnen zien, mag hij niet abstract zijn. Geabstraheerde of gestileerd mag wel, maar helemaal abstract mag niet. Verder mag het elk soort kunstwerk zijn dat er maar is, schilderij, beeld, graffiti, noem maar op. Er moet alleen wel informatie te vinden zijn over de maker en het werk zelf.
    Weet iemand misschien een werk, drop die dan hier neer.
    Dank je.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2012 - 22:07 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik zou zeggen, ga naar de tentoonstelling van ai wei wei, maar ik weet niet of je bij Tilburg in de buurt woont. op de website van museum de pond staan ook alle kunstwerken. als je wel in de buurt woont, zou ik er heen gaan want dan werkt het beter op je gevoel. kost 4 euro als je een school of cjp pas laat zien.
    in elk geval, ai wei wei heeft kunstwerken waardoor hij zelfs 'huisarest' heeft gekregen van japan. het gaat vooral over massa productie en alles wat in en om japan en china gebeurt. ze hebben daar geen vrijheid van menings uiting en dit is de eerste keer dat hij in nederland te zien is, alles over de kunstwerken is te vinden op de website en alles over Ai Wei Wei zelf is te vinden op wikipedia. (wat hij zelf bijhoud) je kunt hem ook vinden op twitter.

    ik hoop dat je er iets aan hebt.


    ik ben niet perfect, ook al zou je het wel zeggen.