• Voor Nederlands moet ik twee boeken gaan lezen,
    helaas kies ik altijd de verkeerde boeken, dus hoop ik dat
    jullie mij kunnen helpen, hier een lijstje met eisen:

    - Nederlandse schrijver
    - Volwassen literatuur
    - Geen verhaal over boze ex, abortus, verkrachtingen etc.
    (Zoals "Teurg naar de Kust", vreselijk boek!)
    - Het liefst iets van fantasy of een thriller, iets met actie dus.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2012 - 11:15 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Schijndood, volgens mij van Simone van der Vlught.

    Kris Blanken, student economie, heeft 's nachts vaak angstdromen die hij niet kan verklaren. Hij gaat naar een reincarnatietherapeute en ontdekt zo dat hij in een vorig leven, medio 17e eeuw, als Olivier Moeriaans in Alkmaar woonde en verbannen werd omdat hij melaats zou zijn. Hij sluit zich aan bij een kwakzalver en reist van stad tot stad, totdat de pest uitbreekt en hij naar Alkmaar terugkeert. Door terug te gaan naar deze tijd en alles nogmaals te beleven komt Kris Blanken van zijn angstdromen af. Een boeiend en spannend geschreven verhaal dat zowel in de huidige tijd, als in de 17e eeuw speelt. De gekozen opzet, waarbij de hoofdpersoon via hypnose terugkeert naar een vorig leven, is geloofwaardig uitgewerkt. Alle details in het verhaal grijpen goed in elkaar, en de hoofdpersoon (Kris en Olivier) komen echt tot leven. Naast spannend is het verhaal ook boeiend vanwege de informatie die over het leven in de 17e eeuw wordt gegeven: informatie die organisch in het verhaal is verwerkt. Vanaf ca. 12 jaar.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2012 - 18:26 ]


    Your make-up is terrible

    Cardew schreef:
    (...)
    Niet. Hella S. Haasse. D:
    Ik heb één boek van haar gelezen, en het was een heuse marteling.

    Geen idee, ik lees mijn boeken meestal in het Engels. Ik vind Nederlandse schrijvers niet echt geweldig, eerlijk gezegd.


    Ik ook niet, vind ze vre-se-lijk. Nederlanders kunnen gewoon niet schrijven,
    maar helaas heb ik geen keus :A


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Misschien een boek van Judith Visser?


    Searching heavens for another earth

    De Grijze Jager-serie van John Flannagan.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik dacht toch echt dat ik heel duidelijk was in het begin bericht ;l
    GEEN ENGELSE SCHRIJVERS EN GEEN KINDERBOEKEN


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    HP
    The Vampire Diaries


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Elliania schreef:
    Fantast boeken worden vaak niet als literatuur beschouwd..


    De enige goede Nederlandse schrijfer vind ik toch echt Bernlef. Ik heb het boek Boy gelezen voor mijn literatuurlijst.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Stefan Brijs is heel goed!
    Is alleen niet echt fantasy of thriller.

    Momenteel lees ik Post voor Mevrouw Bromley van hem (ik weet, stomme titel), ook voor Nederlands. Hij is echt goed!
    Vorig jaar heb ik De Engelenmaker en Arend gelezen. Arend was een beetje vaag en niet zo denderend, maar De Engelenmaker heeft me echt verbaasd!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Konayuki schreef:
    (...)

    De enige goede Nederlandse schrijfer vind ik toch echt Bernlef. Ik heb het boek Boy gelezen voor mijn literatuurlijst.
    Oh my god, dat boek heb ik ook gelezen. In het begin deed ik er zooo lang over. Vond het echt niet fijn lezen..


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Reepicheep schreef:
    Stefan Brijs is heel goed!
    Is alleen niet echt fantasy of thriller.

    Momenteel lees ik Post voor Mevrouw Bromley van hem (ik weet, stomme titel), ook voor Nederlands. Hij is echt goed!
    Vorig jaar heb ik De Engelenmaker en Arend gelezen. Arend was een beetje vaag en niet zo denderend, maar De Engelenmaker heeft me echt verbaasd!

    Post voor Mevrouw Bromley is awesome_O_


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Reepicheep schreef:
    (...)Oh my god, dat boek heb ik ook gelezen. In het begin deed ik er zooo lang over. Vond het echt niet fijn lezen..


    Haha dat is juist één van de weinige boeken uit mijn literatuurlijst die ik heb uitgelezen. Sirieus nederlandse literatuur is zo saaaai.

    Maar Lange Dagen van Pia de Jong vindt ik trouwens ook een leuk boek. Maar dat is meer avontuurlijk.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Seeder schreef:
    (...)
    Post voor Mevrouw Bromley is awesome_O_
    I know :3

    @ topic aanmaakster. Dat is trouwens een boek over een kerel/jongeman tijdens de Eerste Wereldoorlog. Hij wilt niet meevechten, maar gewoon zijn studie Engels afmaken, terwijl een vriend van hem juist wel wilt vechten en zich aanmeldt onder de naam van zijn oudere, dode broer (omdat hij zelf te jong is).

    Ja, na ja. Gewoon gaan lezen!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik heb voor Nederland laatst 'de Tweeling' van Tessa de Loo gelezen en 'de Verdronkene'van Margriet de Moor. Het blijft van die vreselijke nederlandse literatuur. Maar deze gaan nog wel.
    De eerste gaat over de tweede wereldoorlog en de tweede over de watersnoodramp.


    Winter is coming.

    www.lezenvoordelijst.nl
    Als je daar eens op kijkt, misschien helpt dat wat. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Cardew schreef:
    (...)
    Niet. Hella S. Haasse. D:
    Ik heb één boek van haar gelezen, en het was een heuse marteling.

    Geen idee, ik lees mijn boeken meestal in het Engels. Ik vind Nederlandse schrijvers niet echt geweldig, eerlijk gezegd.


    Hmm, ik vind haar wel goed, jammer dat ze is overleden. Maar ik vind bijvoorbeeld Carry Slee een marteling, ik vond het walgelijk om te lezen en de schrijfstyle vond ik verschrikkelijk. :/
    Ik lees nu steeds regelmatiger Engels, dat is sowieso leuker. Maar ik blijf erbij dat Lackberg en Hennink Mankel ook geweldige schrijvers zijn. [buitenlands, geloof Zweeds]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife