• Heey peepz,

    ik moet dus een bijbaantje hebben want ik heb geld nodig om al m'n films en cd's te kunnen betalen, maar ik heb besloten dat ik er nog niet klaar voor ben.
    Ik heb nu al 2 x gesolliciteerd en 2 x is het nix geworden
    Hoe komt dat? zul je nu wel denken
    Nou.. Ik had een nette mail gestuurd naar de boekhandel bij ons in de stad die er oké uitzag en waar ik best trots op was. Nou heb ik al niet zo heel veel zin om te gaan werken, vooral omdat het moet doordat we bij ons thuis aan het bezuinigen zijn en mn ouders mn zakgeld hebben gehalveerd (wat volkomen onterecht is want ik heb het hard nodig) en ik vond het al knap van mezelf dat ik voldoende motivatie op had kunnen brengen om een poging te doen. De volgende dag al had ik een mail terug: Sorry je bent nog maar 14, dit is te jong, probeer het nog eens zodra je 16 bent.
    Ik snap die mensen op zich wel maar toch vond ik het niet leuk
    Volgende poging: Vakken vullen bij de Albert Heijn. Hier had ik absoluut geen zin in omdat het me gewoon geen leuk baantje lijkt. Maar omdat ik toch geld wil verdienen heb ik een sollicitatieformulier ingevuld. Ook dit had ik best goed gedaan, weliswaar met wat chagrijnige gezichtsuitdrukkingen maar het is me gelukt. Toen ik op het punt stond om naar de supermarkt te gaan vroeg ik me nog af of ik mn ID-kaart mee zou nemen. Misschien kwam het wel van pas. Maar nee hoor, mamalief zei dat ik die niet nodig zou hebben. Ik dacht, zij zal het wel weten, zij werkt zelf ook al en ze heeft ervaring. Dus ik ging op weg, en natuurlijk toen ik bij de bali stond om mijn formulier in te leveren, kreeg ik het doodleuk weer terug omdat ik geen ID-kaart bij me had..

    Nu denk je misschien, tja, dat is je eigen schuld, had je maar moeten nadenken..
    Dat denk ik zelf ook wel en daarom denk ik dat ik er gewoon nog niet klaar voor ben om te gaan werken. Ik geef niet al die mensen die daar werken de schuld, want zij moeten ook gewoon de regels volgen maar toch kan ik niet ontkennen dat ik strontchagrijnig ben -__-


    What by Zeus' beard is going on????

    Tsja, ik kan niets anders zeggen dan eigen schuld. Als jij zo tegenwerkt zal het ook niet zo komen aanwaaien. Wees tenminste blij dat je zakgeld krijgt. Je komt echt over als een verwend nest.


    Your make-up is terrible

    Als je niet zo veel zin hebt in werken, maar je toch een centje wilt bij verdienen, kan je altijd nog gaan babysitten. Minder vermoeiend, minder lang en je krijgt er wat geld voor.
    Ik ben 20 en had bijna geen werk die jaar omdat de fabriek op crisis staat. Dus ik mag van geluk spreken en eerlijk gezegd hoe jij bezig bent, verdien je ook niet echt werk vind ik.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2012 - 12:40 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vrees echt dat je een krantenwijk of een oppasadresje moet gaan zoeken.


    I am an idiot, I move.

    Liefje, het gaat gewoon niet, ik heb ook al pogingen gedaan, maar het nu pas, in het jaar dat ik 16 word, dat ik iets gevonden heb. Voor vele dingen is dat zelf jong, de slechtste baantjes komen steeds eerst, zoals rekken vullen... Je zal denk ik moeten bezuinigen op sommige dingen, want met je leeftijd mag je hoogstens babysitten, heb je dat al geprobeerd? Dat kan heel leuk zijn!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Jemig, wat ben jij een zeur zeg.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Je moet eens weten hoeveel mensen afgewezen worden, twee keer valt echt wel mee hoor.
    Als je geen zin hebt om te gaan werken, probeer dan op een andere manier aan meer geld te komen. Vraag aan je ouders of je klusjes kan doen voor extra zakgeld, zoals bijvoorbeeld de auto wassen. Of probeer dit bij de buren, misschien willen die het gras wel gemaaid hebben voor een zakcentje?
    Desnoods kan je nog geld verdienen door muziek te gaan maken, maar volgens mij moet je dan eerst zo'n vergunning aanvragen voor je ergens in de stad mag gaan staan. Of ga eens wat spullen verkopen op een rommelmarkt?
    Er zijn zat manieren te bedenken om aan geld te komen zonder echt ergens te hoeven gaan werken, succes!


    “Love is a contradiction.”

    lol, als je al zo snel opgeeft dan gaat het inderdaad nix worden. :x


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    om al m'n films en cd's te kunnen betalen



    Als je een echte bijbaan wil hebben moet je helaas wachten tot je ouder bent. Voor de rest ben ik het best wel mee eens met Assassin


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Moet je die films en cd's kopen? Hoeveel zakgeld krijg je nu nog?
    Voor een sollicitatie moet je altijd je ID meenemen, anders kan je zeggen wat je wil.
    Waarom zou je niet klaar zijn om te werken? Je kan altijd gaan babysitten, het is bijna vakantie en er zullen echt wel mensen zijn met kleine kinderen die moeten werken.
    Ik vind het werk dat ik nu doe ook niet geweldig, ik verdien te weinig vind ik. Maar ik heb geen tijd om nieuw werk te zoeken en hier heb ik zekerheid, dus ik klaag ook niet.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    PAPAROACH schreef:
    lol, als je al zo snel opgeeft dan gaat het inderdaad nix worden. :x


    The universal language of art.

    Op veertienjarige leeftijd zal het moeilijk zijn om een bijbaantje te vinden. Misschien moet je iets in het zwart zoeken? Babysitten of schoonmaken of in de tuin werken bij vrienden van je ouders of familie?

    Maar in ieder geval moet je niet de moed opgeven na twee sollicitatiepogingen. Ik ben achttien en ik heb op 12 plekken mijn CV binnengebracht. Slechts 2 plekken hebben gereageerd (dus nu moet ik nog kiezen tussen de 2 mogelijkheden). Geef het niet op en blijf zoeken! (:

    Ohja... wat dacht je van downloaden? Zoveel goedkoper en iedereen doet het. Die mensen dat films en CD's maken verdienen genoeg hoor. Dus boeien.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Waarom ging je niet gewoon even naar huis om je ID-kaart op te halen?
    Dan ben je misschien inderdaad nog een beetje jong voor werk.... Vooral als je er geen zin in hebt, dan zullen ze je ook niet zo gauw aannemen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Amused schreef:
    Moet je die films en cd's kopen? Hoeveel zakgeld krijg je nu nog?
    Voor een sollicitatie moet je altijd je ID meenemen, anders kan je zeggen wat je wil.
    Waarom zou je niet klaar zijn om te werken? Je kan altijd gaan babysitten, het is bijna vakantie en er zullen echt wel mensen zijn met kleine kinderen die moeten werken.
    Ik vind het werk dat ik nu doe ook niet geweldig, ik verdien te weinig vind ik. Maar ik heb geen tijd om nieuw werk te zoeken en hier heb ik zekerheid, dus ik klaag ook niet.


    Wat doe jij dan als werk? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Als jij geen zin hebt om te werken, dan gaat het denk ik niks worden nee. Motiveer jezelf om te werken. En als je helemaal geen zin hebt om echt te werken, ga oppassen, daarbij hoef je niet veel te doen. En zorg dat je altjd je ID bij hebt (;


    i'm really try to make it more than what it is, cause everybody dies, but not everybody lives.

    Ik vind het heel knap dat je al wilt gaan werken, maar 14 is inderdaad voor de meeste dingen nog net te jong.
    En verder wil ik je er nog op wijzen dat CD's en films maar luxeproducten zijn die je ook gewoon kan downloaden. Dat je het geld daarvoor écht, écht nodig hebt klinkt nogal dwaas, want dat is logischerwijs een van de eerste dingen waar mensen op gaan bezuinigen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'