• Mijn 'beste vriendin' die niets anders kan doen dan mij afkatten, neer halen, jaloers op me is en nooit blij voor me is, is binnenkort jarig. Ik zie haar bijna nooit meer, en altijd als ik haar zie praat ze alleen over zichzelf en als ik iets nieuws aan heb, geeft ze er altijd gemeen commentaar over. Ze heeft er sowieso een hekel aan dat ik zoveel tijd aan mijn vriend besteed.

    Nou, op de dag van haar verjaardag zou ik eigenlijk naar Amsterdam gaan. Een goede vriend van mij gaat binnenkort voor goed het land uit en we wouden samen weg, bleken ze dat ze op die dag geboekt hadden van haar verjaardag. Dit is misschien een van de laatste keren dat ik hem zal zien, maar ik weet nu al als ik niet naar haar verjaardag kom, dat ze ons "vriendschap" (wat er nog van over is) zal verbreken. Dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen... Of niet naar Amsterdam gaan en geen tijd meer met mijn goede vriend ooit meer kunnen besteden, of naar een verjaardag gaan van haar en haar blij maken. Ik heb echt raad nodig...

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 23:06 ]

    Loveless schreef:
    Thanks iedereen, ik weet alleen nog niet hoe ik het tegen haar ga zeggen. Bellen, smsen? Ik weet dat als ik bel, ze toch op me ophangt. Ook Skype enzo. En tja, face to face heb ik geen tijd voor met toetsen nu, ik kom niet weg. Iemand een idee hoe ik dit het beste tegen haar kan zeggen? Ik ben gewoon zo radeloos nu.


    Sms'en. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als ze echt je vriendin is, begrijpt ze toch wel dat je naar Amsterdam wilt? En anders ga je later op de avond nog even bij haar langs om een gelukkige verjaardag te wensen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zoals iedereen hier zegt: ga naar Amsterdam! Zo'n vriendin is het niet waard om ook nog maar tijd aan te besteden. Als ze nu niet begrijpt dat je afscheid wil nemen van die vriend, dan is ze nog zelfzuchtiger dan dat ze me nu al lijkt te zijn. Ik snap dat je het niet leuk vind om de slechte te zijn dan, maar net als je vriend zegt: je bent te lief voor haar. Ze verdient het niet dat je zo lief voor haar bent! Ze zou blij moeten zijn met een vriendin die het zolang met haar uithoudt als ze zich zo gedraagt. En als ze geen andere keer met je wil afspreken dan is ze behoorlijk gemeen om jou iets heel belangrijk te ontnemen om haar plezier te doen. Hoe het ook afloopt veel succes en zelf al noemen mensen jou de slechte, degene die echt van je houden, zullen wel beter weten! Zolang je zelf maar weet dat jij niet misdoet. <3

    => heel late reactie blijkbaar. Sorry.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 20:29 ]


    Tears are words the heart can't say.

    Dankjewel iedereen, haar feest is nog niet zo ver, dus ik zal moeten kijken. Misschien dat Amsterdam zelfs afgeblazen wordt nu aangezien die vriend van mij met iets moeilijks zit op het moment.

    Reepicheep schreef:
    Weet je al wat je gaat doen?

    Ja, als Amsterdam niet afgeblazen wordt, dan ga ik lekker naar A´dam. Als het niet door gaat, dan ga ik gewoon naar haar feest I guess, met tegenzin.

    Ook al ga je naar dat feest, zou ik toch overwegen de vriendschap af te kappen.. Als je al met tegenzin naar haar feest gaat... Maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen (;


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Ook al ga je naar dat feest, zou ik toch overwegen de vriendschap af te kappen.. Als je al met tegenzin naar haar feest gaat... Maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen (;

    Dat was ik ook aan het denken, vorige week zei ik dat ik vond dat ze geen interesse meer in haar toonde. Ze reageerde er niet op. Nu krijg ik een week later een bericht, hoe ik naar haar feest toe kom. Wtf.

    als zij echt een vriendin zou zijn, zou ze het moeten begrijpen dat jij het liefst afscheid van hem zou willen nemen en zou ze je het niet kwalijk nemen.


    Life is hard, just break it with your head <3

    Loveless schreef:
    Jullie hebben allemaal gelijk, maar ik wil niet als de slechterrik gezien worden. Ik krijg altijd de schuld van alles van haar en ik heb het eigenlijk gewoon gehad en wil het gewoon langzaam laten verwateren. Want ik zei ook een keer tegen haar, dat de droom van mijn vriend en mij is om te verhuizen het buitenland in en een leven daar te beginnen, en ze zei dat ik gek in de kop was en was er helemaal tegen. Ik voel me gewoon zo schuldig, maar ik wil ook gewoon afscheid kunnen nemen van die vriend en lekker een weekendje weg met hen...

    Ik zou echt voor die vriend gaan hoor! Ik weet dat je niet als 'slechterrik' gezien wilt worden, en dat je bang bent dat als je niet naar haar verjaardag komt, zij de vriendschap zal verbreken. Maar zeg eens eerlijk, hoeveel is er nog van deze vriendschap over? Is het deze 'vriendschap' waard om geen afscheid te nemen van je vriend?
    Je zegt zelf dat je het 'eigenlijk gewoon gehad hebt en wil het gewoon langzaam laten verwateren'. Dan geef je toch eigenlijk al zelf aan dat je deze vriendschap niet langer hoeft, dan zou ik ook echt niet naar haar verjaardag gaan, als je ook een leuke dag kunt hebben met een vriend die je waarschijnlijk hierna bijna nooit, tot nooit meer zult zien!

    Ik kan begrijpen dat het een lastige keuze is, maar zoals ik het zo hoor zal het niet lang duren voordat óf jij óf zij een punt zet achter deze vriendschap. Als je dan geen goed afscheid met die vriend hebt genomen, die het wél de moeite waard is/was, krijg je daar echt spijt van!


    Inspiration can hit you any time

    Hel schreef:
    Dat is geen vriendin lieve schat, neem afscheid van die vriend en ga naar amsterdam voor een dag plezier


    -

    Constantine schreef:
    (...)
    Ik zou echt voor die vriend gaan hoor! Ik weet dat je niet als 'slechterrik' gezien wilt worden, en dat je bang bent dat als je niet naar haar verjaardag komt, zij de vriendschap zal verbreken. Maar zeg eens eerlijk, hoeveel is er nog van deze vriendschap over? Is het deze 'vriendschap' waard om geen afscheid te nemen van je vriend?
    Je zegt zelf dat je het 'eigenlijk gewoon gehad hebt en wil het gewoon langzaam laten verwateren'. Dan geef je toch eigenlijk al zelf aan dat je deze vriendschap niet langer hoeft, dan zou ik ook echt niet naar haar verjaardag gaan, als je ook een leuke dag kunt hebben met een vriend die je waarschijnlijk hierna bijna nooit, tot nooit meer zult zien!

    Ik kan begrijpen dat het een lastige keuze is, maar zoals ik het zo hoor zal het niet lang duren voordat óf jij óf zij een punt zet achter deze vriendschap. Als je dan geen goed afscheid met die vriend hebt genomen, die het wél de moeite waard is/was, krijg je daar echt spijt van!


    -