• De stelling van deze week luidt:
    Er wordt niet meer omgekeken naar het individu, alleen naar de massa.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben het er half mee eens: zodra iemand bij een groepje hoort en je de een niet mag, scheer je meestal mensen over een kant.


    A closed rose will never bloom, so open up your heart. <3

    Yulivee schreef:
    Zowel eens als oneens, men kijkt niet specifiek naar de individuen maar men kijkt er meer naar dan er vroeger gedaan werd.

    Iedereen is uniek, dus je moet iedereen individueel bekijken. Niemand is hetzelfde, dus je mag het gewoon niet als een massa bekijken.


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Oneens
    De media is soms veel meer op individuen gericht bv hier in België is vorig jaar iemand vermoordt in een kasteel
    *dum dum dum DUM* vandaag zijn ze nog altijd bezig over 'De Kasteelmoord'
    Ook kan de massa enorm gefixeerd geraken op een iemand die iets slechts gedaan bv een moordenaar om hem daarna weer compleet te vergeten bv Anders Breivik: iedereen gaat nu van 'Slecht mens! Slecht mens! terwijl ze de vorige massamoordenaars al compleet vergeten zijn
    Stalin? Wie is dat? Of wie heeft het vandaag nog over de revolutie in Tunesië?

    Ik ben het met de stelling eens, waarom zal ik je vertellen:

    Ik ben een aankomende student, en ik merk dat het heel lastig is, om er als student uit te springen. juist doordat men iedereen apart kijkt, ontstaat er een gigantische grijze massa, waaruit degene die echt goed zijn, niet meer uit kunnen springen, omdat ze niet genoeg opvallen. Goed zijn is tegenwoordig geen must meer, zolang je toevallig gezien wordt komt het wel goed. Dat is waar ik tegenin ga, ik vind dat er weer naar de massa gekeken moet worden zodat we de elite van goede mensen weer terug krijgen. waarom denk je anders dat er zoveel hoog-opgeleiden zijn. er is geen apartheid meer, geen ongelijkheid. Ik vind het wel goed dat je makkelijker de sociale ladder op kan klimmen, maar dit heeft te veel met toeval te maken. de duidelijke standen moeten weer terugkomen, met een scherpe visie op degene die echt goed zijn. Evariste Gallois is ook een groot persoon geworden, en met hem nog vele andere laagstandigen


    wiskunde is creatief

    Eens.
    Natuurlijk is het waar dat de maatschappij van vele jaren geleden veel meer om de massa draaide etc. en toen focuste later iedereen zich meer op het individu, maar over de jaren heen hebben we het weer terug ontwikkeld naar die massa.
    Het is slechts anders omdat de massa van tegenwoordig bestaat in groepen en niet meer één geheel is.
    Ik vind het ook heel grappig nu om mensen te zien die zich op een bepaalde manier kleden, en als je ze dan vraagt waarom ze het doen dat het antwoord voornamelijk is: zo onderschijd ik mijzelf van de rest. Of tenminste iets in die richting. Je ziet ze dan later bij hun vrienden, en het geweldige is dan: het ziet er bijna hetzelfde uit. xD
    Dus, om het af te ronden: de massa's bestaan nog wel, maar de massa's van nu zijn groepen gebaseert op kleding/muziek stijl.


    ~Sterven Is Om Te Leven Uit Dromen~

    xMadebyme schreef:
    Iedereen is uniek, dus je moet iedereen individueel bekijken. Niemand is hetzelfde, dus je mag het gewoon niet als een massa bekijken.


    Oke, daar over heb ik dus een paar uur een discussie gehad met een vreemde die me dat probeerde te verkopen. Ik ben te koppig om het te laten gaan.
    Alles, maar dan ook echt ALLES wat jij doet, draagt, luisterd etc. is gebasseert op wat je in je omgeving tegenkomt. Jij bestaat uit gedeeltes van de persoonlijkheden van andere personen. Iedereen eigenlijk.
    Niemand in deze wereld is echt uniek. Als je iemand vind die in alles uniek is (gelieve geen hipster, want die zijn juist helemaal niet uniek, dat laten ze zichzelf alleen maar geloven) laat het me dan alsjeblieft weten.
    Want dat zo iemand bestaat, heb ik toen ik 11 was al opgegeven. c':


    ~Sterven Is Om Te Leven Uit Dromen~

    Sinds wanneer bestaat er iets als een individu?


    quidquid excusatio prandium pro

    Eens.
    Labelen is echt typisch iets van nu: één persoon in een 'groep' zegt of doet iets, en dan is meteen die hele groep hetzelfde als die ene persoon.

    Tethan schreef:
    Oke, daar over heb ik dus een paar uur een discussie gehad met een vreemde die me dat probeerde te verkopen. Ik ben te koppig om het te laten gaan.
    Alles, maar dan ook echt ALLES wat jij doet, draagt, luisterd etc. is gebasseert op wat je in je omgeving tegenkomt. Jij bestaat uit gedeeltes van de persoonlijkheden van andere personen. Iedereen eigenlijk.
    Niemand in deze wereld is echt uniek. Als je iemand vind die in alles uniek is (gelieve geen hipster, want die zijn juist helemaal niet uniek, dat laten ze zichzelf alleen maar geloven) laat het me dan alsjeblieft weten.
    Want dat zo iemand bestaat, heb ik toen ik 11 was al opgegeven. c':


    Dat klopt, maar dat is niet de stelling. Wat je doet is afgestemd op de massa (kijk naar mode), maar het gaat erom of de maatschappij te veel kijkt naar het individu. En dat is wel het geval. Alles wat je doet doe je voor jezelf, niet voor de maatschapppij. Voorbeeld: werken. Werk je omdat je het geld wil of omdat je de winkel vol wilt hebben?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Tethan schreef:
    (...)

    Oke, daar over heb ik dus een paar uur een discussie gehad met een vreemde die me dat probeerde te verkopen. Ik ben te koppig om het te laten gaan.
    Alles, maar dan ook echt ALLES wat jij doet, draagt, luisterd etc. is gebasseert op wat je in je omgeving tegenkomt. Jij bestaat uit gedeeltes van de persoonlijkheden van andere personen. Iedereen eigenlijk.
    Niemand in deze wereld is echt uniek. Als je iemand vind die in alles uniek is (gelieve geen hipster, want die zijn juist helemaal niet uniek, dat laten ze zichzelf alleen maar geloven) laat het me dan alsjeblieft weten.
    Want dat zo iemand bestaat, heb ik toen ik 11 was al opgegeven. c':


    ik zal je zeggen ik ben diegene, ik ben niet direct uniek omdat je delen van mijn gedrag niet ergens anders zal vinden, wel omdat ik weet dat mijn gedrag niet afkomstig is van mijn familie of mijn vrienden, ik ken er geen die zich zo willekeurig kleed als mij, met zon liefde voor wiskunde en zon aparte denkwijze

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 20:13 ]


    wiskunde is creatief

    In landen als China en Japan wel, in westerse landen minder. Alsnog gebeurt het wel, het begon al met de industriële revolutie. :/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Allebei wel. Als mesen bijvoorbeeld een onverzorgd iemand zien met scheve tanden en een bril, zal die gelijk denken aan een nerd of een vies iemand. Ik denk dat mensen veel beoordelen op uiterlijk.
    Maar ook wel oneens, want een groot deel van de mensen kijkt niet alleen naar uiterlijk, maar ook innerlijk.

    Oneens. (: