• Witte rozen worden rood
    De 22-jarige […] is nog maar net aangenomen bij het CID (Criminal Investigation Department) in Londen, als er een seriemoordenaar opstaat om in Londen zijn slag te slaan. Verschillende jonge vrouwen worden kort na elkaar vermoord en verkracht gevonden in verschillende uithoeken van de stad, en ze hebben allemaal één ding met elkaar gemeen: ze zijn allemaal naaktmodel. […] wordt onder leiding van een hogere officier op deze zaak gezet, en komt er al gauw achter dat deze moorden niet zonder reden gepleegd zijn. Overal laat de dader een witte roos achter, gedoopt in het bloed van het slachtoffer. Ook laat de dader berichten achter, alsof hij of zij wil dat […] achter hem of haar aankomt… Zal het […] lukken om de dader te vinden, of zal het uiteindelijk haar eigen leven kosten? Misschien brengt de waarheid zelfs wel meer mee dan haar lief is…


    Crappy samenvatting die ik snel gemaakt heb (en nog verander), maar dit is een ideetje dat ik graag in een short story (waarschijnlijk plus minus zeven hoofdstukken) zou willen uitwerken als een detective/thriller-genre met onbekende personen. Ik heb echter een paar vraagjes:

    - Zouden jullie het lezen?
    - Origineel/niet origineel?
    - Titel houden/andere titel? (suggesties?)
    - Namen hoofdpersoon?
    - Ik heb nog nooit eerder detective of thriller geschreven, dus hebben jullie tips om het plot duidelijk uit te werken, want dat moet hierbij natuurlijk wel heel goed in elkaar zitten. Misschien een goede site met een handig stappenplan? Want dat zou ik wel kunnen gebruiken (:

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 20:58 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ygritte schreef:
    Ik heb wel 'n boek voor je. Even denken hoe die heet D: Het is 'n verzameling van meerdere zaken.


    Oh, leuk! Ik hoop dat je het je kan herinneren haha (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Oh, leuk! Ik hoop dat je het je kan herinneren haha (:

    Hij staat gelukkig op m'n plank :') Ik zal zo even kijken na 't douchen ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ygritte schreef:
    (...)
    Hij staat gelukkig op m'n plank :') Ik zal zo even kijken na 't douchen ^^


    Haha oké. Bedankt!


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Zeker doen, en het is ook origineel!
    Wil je me waarschuwen?


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Ik vind dit zeker een mooi idee. Ik zou de titel lekker Nederlands houden, voor Onbekende Personen-verhalen vind ik dat om één of andere reden toch mooier staan. En zou je me willen waarschuwen?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ja, zal ik zeker doen! En ik denk dat ik ook maar wat detectives uit de bieb ga halen om eens te lezen en een beetje te zien hoe dat gedaan wordt (:
    @ LaCerise; natuurlijk!


    Dit boek is misschien wat:


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Yuliette schreef:
    (...)

    Dit boek is misschien wat:



    Oeh, klinkt interessant en mooi! Die ga ik zeker eens bekijken, thnx! Heb je hem zelf ook gelezen, overigens?

    @ imlove, Wiarda; ik zal het laten weten!


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    wil je me alsjeblieft waarschuwen?


    -

    SmileLullaby schreef:
    wil je me alsjeblieft waarschuwen?


    Ja hoor (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Oeh, klinkt interessant en mooi! Die ga ik zeker eens bekijken, thnx! Heb je hem zelf ook gelezen, overigens?
    @ imlove, Wiarda; ik zal het laten weten!

    Ja, ik heb hem gelezen. Al is dat al wel een tijdje geleden. Misschien dat ik hem deze vakantie nog eens ga lezen;)


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ja hoor (:


    En ik? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zou je me alsjeblieft willen waarschuwen wanneer je begint? _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Frodo schreef:
    (...)

    En ik? (:


    Oh, sorry, ik had je comment niet gezien :x. Maar ik waarschuw wel hoor ^^

    En ook aan jou Opulence! (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Yuliette schreef:
    (...)
    Ja, ik heb hem gelezen. Al is dat al wel een tijdje geleden. Misschien dat ik hem deze vakantie nog eens ga lezen;)


    Ah, oké (: En je vond het een goed boek? (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Ah, oké (: En je vond het een goed boek? (:

    Ja anders zou ik hem jou niet aangeraden hebben. En dat ik hem nog een keer wil lezen zegt ook al genoeg want dat doe ik niet zo snel.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk