• De organisatoren van Graspop Metal Meeting en de burgemeester van Dessel waarschuwen de festivalbezoekers voor mogelijk onweer. De 17e editie van Graspop vindt plaats van vrijdag tot en met zaterdag. Vanmiddag opent de camping de deuren en de houders van een combiticket kunnen vanavond al een fuif en enkele optredens volgen om in de stemming te komen.

    "Graspop Metal Meeting is klaar om weer tienduizenden metalfans te verwelkomen voor het jaarlijkse heavy metal festival. Alles is in het werk gesteld om er opnieuw een prachtig festival van te maken", klinkt het bij de organisatie van het festival.

    De optredens zelf gaan pas vrijdag van start, maar straks gaan de campings al open. Volgens de organisatie en de burgemeester van Dessel werden voor de veiligheid van de bezoekers dit jaar kosten noch moeite gespaard. Ze roepen de bezoekers van Graspop op om niet naar de weide af te zakken als er noodweer dreigt.

    Vanmiddag en vanavond wordt er een onweer voorspeld, mogelijk met stevige rukwinden. De organisatoren roepen de festivalgangers op om de weerberichten goed op te volgen er rekening mee te houden. "De campings gaan al om vier uur 's namiddags uur open, en net dan is er onweer voorspeld", aldus burgemeester Kris Van Dijck. "We roepen de bezoekers van Graspop dan ook op om, als het onweert in Dessel, iets later naar de camping af te zakken."

    Op de affiche van Graspop Metal Meeting staan onder meer Slayer, Ozzy Osbourne & Friends, Twisted Sister, Thin Lizzy, Gojira en Ugly Kid Joe.

    - Bron: VRT nieuws


    Ik hoop dat morgen het weer niet te erg zal zijn, want ik ga straks nog mijn ticket gaan kopen. Eén keer storm op een festival is meer dan voldoende voor mij. Gaan jullie een kaarsje voor mij branden en mee hopen op mooi weer vrijdag?(lol)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zullen we doen!
    Ik hoop dat de festivals alleen wat beter voorbereid zijn op een onweer en dat het geen tweede keer voorvalt..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Naja Pukkelpop kon er ook niks aan doen. Die buizen van die tenten zitten echt diep in de grond en alle bomen waren gecontroleerd, want ze hebben er een heel deel verwijderd. Het was gewoon de natuur die zo onvoorspelbaar was.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vrienden van mij zijn daar naartoe, ik heb gelijk maar even gesmst haha


    Life is hard and then we die

    Tjah, alleen vanavond op de Metal top 100 gaan we last hebben en zondag. Zondag kan het lelijk doen. Vrijdag en zaterdag redelijk warm nog met weinig tot geen regen. Dus ik ben al lang content. Dan gaan we zondag maar wat minder rondlopen op de weide en meer in merquee 1 of 2 of de metal dome. ^^

    Mijn ticket ligt hier mooi klaar op de bureau. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik was nog aan het twijfelen om te gaan, maar uiteindelijk vind ik niet dat er zo'n goede bands komen dit jaar. Dus ik ga dit jaar naar Werchter :3

    En ik snap wel dat na Pukkelpop mensen in paniek zijn.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Scandal schreef:
    Tjah, alleen vanavond op de Metal top 100 gaan we last hebben en zondag. Zondag kan het lelijk doen. Vrijdag en zaterdag redelijk warm nog met weinig tot geen regen. Dus ik ben al lang content. Dan gaan we zondag maar wat minder rondlopen op de weide en meer in merquee 1 of 2 of de metal dome. ^^

    Mijn ticket ligt hier mooi klaar op de bureau. ^^
    Zaterdag ging normaal gezien de mooiste dag van de week worden. Gisteren voorspelden ze normaal regen voor vrijdag, maar ik hoop dat je gelijk hebt en het nu redelijk warm zal zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aperio schreef:
    Ik was nog aan het twijfelen om te gaan, maar uiteindelijk vind ik niet dat er zo'n goede bands komen dit jaar. Dus ik ga dit jaar naar Werchter :3

    En ik snap wel dat na Pukkelpop mensen in paniek zijn.
    Niet echt in paniek, eerder gefrustreerd. Ik vind de line-up van morgen erg lekker. :9~
    Godsmack here I come!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PUKKELxDING schreef:
    Vrienden van mij zijn daar naartoe, ik heb gelijk maar even gesmst haha
    Die zijn al vroeg onderweg. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Trouwens, taferelen zoals op Pukkelpop moet je niet zo snel in Dessel verwachten. We zitten in de Kempen, niet in de Limburg waar zoiets vaker voor komt. ^^
    Alleen hevige regens vanavond op de Metal top 100 en zondag. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik was op Pukkelpop en heb er nu nog nare herinneringen aan. Ik hoop echt voor de mensen die naar Graspop gaan dat het daar niet gebeurd, want het was verschrikkelijk.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Errin schreef:
    (...)Die zijn al vroeg onderweg. (:

    Die komen waarschijnlijk uit NL, die komen van verder. :Y)
    Trouwens, de camping is binnen enkele uren ofzo open. Dan zijn ze verzekerd van een mooi plekje. =)

    Ik ga iedere dag op en neer, dat is het handige aan dichtbij wonen. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Errin schreef:
    (...)Niet echt in paniek, eerder gefrustreerd. Ik vind de line-up van morgen erg lekker. :9~
    Godsmack here I come!


    Er zitten wel goede groepen bij, maar ik vind het alleen jammer dat ze allemaal op een andere dag komen, en camping mag ik niet van m'n ouders. Achja, ik heb me vorig jaar geamuseerd, dus ik zal ooit nog wel eens terug gaan. (:
    Graspop is tot nu toe nog steeds één van mijn favoriete festivals ^^

    Errin schreef:
    Naja Pukkelpop kon er ook niks aan doen. Die buizen van die tenten zitten echt diep in de grond en alle bomen waren gecontroleerd, want ze hebben er een heel deel verwijderd. Het was gewoon de natuur die zo onvoorspelbaar was.


    Ik stond op pkp met m'n rug tegen zo'n buis, tot ik opeens voelde dat ie omhoog kwam.. En die dingen wegen ongeveer een ton.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Scandal schreef:
    (...)
    Die komen waarschijnlijk uit NL, die komen van verder. :Y)
    Trouwens, de camping is binnen enkele uren ofzo open. Dan zijn ze verzekerd van een mooi plekje. =)

    Ik ga iedere dag op en neer, dat is het handige aan dichtbij wonen. :Y)
    De cmaping gaat ieder jaar pas om 16u open, dus het is nog even wachten, maar als je van Nederland kom, kan ik me dat wel inbeelden.
    Oh ik zit niet in met een storm net zoals op Pukkel, ik hoop alleen dat het niet heel de dag gaat onweren zodat we niks aan onze dag hebben. Ik ga je blindelings geloven dat het mooi weer wordt morgen. Wordt ik wat vrolijker van.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aperio schreef:
    (...)

    Ik stond op pkp met m'n rug tegen zo'n buis, tot ik opeens voelde dat ie omhoog kwam.. En die dingen wegen ongeveer een ton.
    Vind ik ook. Die sfeer is daar gewoon zalig en de mensen zijn daar het vriendelijkst.
    Het was echt hevig op Pukkelpop vorig jaar, maar qua veiligheid waren ze wel in orde. Zoiets heb ik namelijk ook nog nooit in mijn leven gezien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Die zijn al vroeg onderweg. (:
    Ze wonen ook in Volendam :P Das nog best een eindje rijden :P


    Life is hard and then we die