• Hoi.
    Ik weet, het een van de zovele zeiktopics, maar so what?
    Daar dient dit subforum toch voor?

    Ik heb een beste vriend, hij is 1/4 Italiaan en superknap! Ik weet best dat het niet goed is voor de vriendschap, om iets te voelen voor je beste vriend, maar toch is het zo. Hij is verliefd op een verwend meisje uit een lager jaar en ik ben best jaloers. Ik heb het hem dus gevraagd, heel subtiel. In de klas moeste we een 'loveku' - een haiku in valentijn vorm, mijn meester met al zijn dwaze ideën- schrijven en toen we samen een taak moesten afgewerkt krijgen tijdens de pauze heb ik het hem gevraagd. Of hij nog iets voor dat meisje voelde, en of hij iets voor mij voelde. Hij antwoorde ja op de eerste vraag en excuseerde hem als dit me kwetsen zou.
    Sinds een paar weken ga ik alleen met de fiets naar huis, en hij ook. We wonen in dezelfde wijk, kunnen dus perfect dezelfdde weg volgen. Gisteren vroeg hij mij of ik mee wou fietsen, en ik heb ja gezegd. Die 5 minuten waren echt hemels. Maar toch heb ik het gevoel dat hij met mijn gevoelens speelt. Misschien onbewust, maar voor mij voelt het alsof hij contact zoekt...
    Ik vind dit vet vervelend, en wil graag duidelijkheid. Tegelijk wil ik hem niet kwetsen
    Tips?
    Alvast bedankt!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik denk dat je eventjes een knoop gaat moeten doorhakken.
    Of je vertelt hem dat je gevoelens hebt voor hem, en hoopt dat hij je een positief antwoord geeft. Met de kans dat dat niet gebeurd, en ja gewoon vrienden blijft, of in het slechtste geval, je vriendschap verpest.
    Of je vindt je vriendschap belangrijker en probeert om hem terug enkel als vriend te zien.
    Misschien is de vakantie ideaal om hem wat minder te zien en misschien andere jongens te leren kennen :)


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Dat is nogal moeilijk als je in praktisch dezelfde straat woont. :S


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ga je niet op vakantie?
    Nouja, misschien moet je er dan gewoon voor gaan en hem vertellen wat je voelt?


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy