• Welkom paardengekken!
    Ik ga eerst de regels van deze topic
    2. Dit is een paardentopic dus niet dat het hier opeens over
    3. Geen k ettingbr ie ven

    uitleg:
    Dit is een paardentopic voor iedereen!
    Dit is een plek om je paarden weetjes en ervaringen en bloopers met elkaar te wisselen.
    Natuurlijk mag je ook gewoon een nutteloos paardenpraatje maken

    VEEL PLEZIER IN DIT TOPIC

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 15:38 ]


    Be happy with your life and dont waste your time whit bad feelings

    Haha ik wil ook een paard het liefst een fries


    Be happy with your life and dont waste your time whit bad feelings

    dracoluvvv schreef:
    Haha ik wil ook een paard het liefst een fries

    sounds familiar :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Eindelijk word het gezellig


    Be happy with your life and dont waste your time whit bad feelings

    Ik heb helaas geen eigen paardje, maar ik rijd op de manege.


    Dit is Sherra, Sherra was een kleine pony van de manege waar ik 4 jaar lang mee heb gereden, niet elke week, maar om de zoveel weken. Sherra was een schatje, een mooie schimmel die gelukkig niet snel vies werd omdat het zó moeilijk is om die witjes schoon te krijgen. Sherra was soms nogal moeilijk vooruit te branden en je moest echt je best voor haar doen, maar ze was ook nooit echt een springer of dressuur paardje, het is veel leuker om met haar buiten te rijden en om met haar te crossen. Heerlijke pony.

    Maar helaas is Sherra afgelopen Zondag 1 Juli ingeslapen vanwege een levensbedreigende maagverstopping. Ik ga die lieve merrie echt missen. <3


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Parcifal schreef:
    Ik heb helaas geen eigen paardje, maar ik rijd op de manege.


    Dit is Sherra, Sherra was een kleine pony van de manege waar ik 4 jaar lang mee heb gereden, niet elke week, maar om de zoveel weken. Sherra was een schatje, een mooie schimmel die gelukkig niet snel vies werd omdat het zó moeilijk is om die witjes schoon te krijgen. Sherra was soms nogal moeilijk vooruit te branden en je moest echt je best voor haar doen, maar ze was ook nooit echt een springer of dressuur paardje, het is veel leuker om met haar buiten te rijden en om met haar te crossen. Heerlijke pony.

    Maar helaas is Sherra afgelopen Zondag 1 Juli ingeslapen vanwege een levensbedreigende maagverstopping. Ik ga die lieve merrie echt missen. <3

    Awh, sterkte. Rond April/Mei is op mijn manege ook een paard in laten slapen vanwege een verstopping in haar maag. En dat ppaard was pas acht. Echt heel veel sterkte. Praat met mensen die je begrijpen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    dracoluvvv schreef:
    Eindelijk word het gezellig

    And I haven't even asked premission (cat)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DoctorReid schreef:
    (...)
    Awh, sterkte. Rond April/Mei is op mijn manege ook een paard in laten slapen vanwege een verstopping in haar maag. En dat ppaard was pas acht. Echt heel veel sterkte. Praat met mensen die je begrijpen.

    Ja, deze merrie was ook nog maar een jaar of 12. Zo zonde, maar ja, zulk soort dingen gebeuren helaas..


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Het was zelfs Januari. Dit staat op de website van mijn manege over dat paard:

    Zondag 22 januari is Chica redelijk onverwacht overleden.We zetten dit op de site omdat iedereen Chica kent en we niet willen dat jullie het via het roddelcircuit vernemen.
    Chica had sinds dinsdag al koliek. Ze zat helemaal verstopt van binnen.
    De dierenarts was woensdag, donderdag en vrijdag 2 keer op een dag langs geweest om pijnstillers/parafine te geven, maar ook dit heeft niet geholpen. Ook zaterdag was hij nog langs geweest en toen zag hij iets vooruitgang.
    Hij is zondag ochtend/middag weer geweest maar kon toen niks meer doen.
    Marit en Vivian hebben het volgende hierover geschreven:
    In Memoriam

    22 Januari, de dag waarop Chica ons heeft verlaten. Na 5 dagen vechten voor haar leven, heeft het niet zo mogen zijn.

    3 jaar en 7 dagen hebben wij van haar mogen genieten. Hebben wij trots op haar mogen zijn omdat zij zo’n braaf paard was. Ze liet mensen genieten wanneer zij op haar rug werden meegevoerd. Ondanks dat het af en toe een pittige tante in stal was, was ze een van de betrouwbaarste paarden onder het zadel.

    Tot op het laatst zijn er mensen bij haar geweest. Heeft ze de aandacht gekregen die ze hoorde te krijgen. Geen moment was zij alleen. Geen moment heeft zij alleen moeten vechten.

    Voor eeuwig op de groene weides. Voor eeuwig zonder pijn. En voor eeuwig met haar andere paardenvrienden.

    Rust zacht Chica.
    22-01-2012


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Parcifal schreef:
    (...)
    Ja, deze merrie was ook nog maar een jaar of 12. Zo zonde, maar ja, zulk soort dingen gebeuren helaas..

    Inderdaad. En het is soms ook beter voor het paard. De merrie waar ik het over had, Chica, zat al zes dagen verstopt van binnen en ze kon niet meer eten en haar behoeftes doen. Dan is het niet zo raar dat ze haar gaan laten inslapen. Wat wel erg was, was dat iemand de week erop keihard aan de eigenaresse van de manege vroeg: "Is Chica er niet meer? Jammer dat ik er niet bij was." Dat kind is niet goed bij d'r hoofd!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Nirvana is niet van mij hoor, was het maar zo, haha. Hij staat gewoon op de manege en ik word vaak gevraagd om op hem te rijden :3.
    @Parcifal: Nawh, sterkte :c


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Nirvana is niet van mij hoor, was het maar zo, haha. Hij staat gewoon op de manege en ik word vaak gevraagd om op hem te rijden :3.
    @Parcifal: Nawh, sterkte :c

    Oh. Dan zou ik al snel gaan denken dat het mijn paardje is :3 Zo vaak op één paard mogen rijden :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DoctorReid schreef:
    (...)
    Inderdaad. En het is soms ook beter voor het paard. De merrie waar ik het over had, Chica, zat al zes dagen verstopt van binnen en ze kon niet meer eten en haar behoeftes doen. Dan is het niet zo raar dat ze haar gaan laten inslapen. Wat wel erg was, was dat iemand de week erop keihard aan de eigenaresse van de manege vroeg: "Is Chica er niet meer? Jammer dat ik er niet bij was." Dat kind is niet goed bij d'r hoofd!

    God, die is gek, daar wil je echt niet bij zijn


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Parcifal schreef:
    (...)
    God, die is gek, daar wil je echt niet bij zijn

    Nope. Maar dat kind lachte al toen ik keihard mijn knie stootte, er kon geen medelijden vanaf toen ik ongeveer twee maanden geleden van het paard afviel en niet normaal kon zitten, staan, lopen of liggen (ik zakte zelfs bijna in elkaar toen het net gebeurd was), niks. Het is een harteloze trut in mijn ogen. Ze kan ook niet paardrijden --'


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DoctorReid schreef:
    (...)
    Nope. Maar dat kind lachte al toen ik keihard mijn knie stootte, er kon geen medelijden vanaf toen ik ongeveer twee maanden geleden van het paard afviel en niet normaal kon zitten, staan, lopen of liggen (ik zakte zelfs bijna in elkaar toen het net gebeurd was), niks. Het is een harteloze trut in mijn ogen. Ze kan ook niet paardrijden --'

    Ugh, hatelijk. Respectloos kind (cat)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Audacity schreef:
    Nirvana is niet van mij hoor, was het maar zo, haha. Hij staat gewoon op de manege en ik word vaak gevraagd om op hem te rijden :3.
    @Parcifal: Nawh, sterkte :c

    thanks (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind