• Lieve Q'ers, ik heb last van een Paniekstoornis. (En ja, dit is vastgesteld, geen zelfdiagnose) Zojuist was hier een vriend van me en voordat hij ging, heeft hij me nog even wijsgemaakt dat er iemand in mijn huis zit (ik ben alleen thuis), dat hij schaduwen zag en dat dit de perfecte omstandigheden voor een overval waren, aangezien de achterdeur nog open stond, ik alleen thuis was etc. Hij weet dat ik last heb van een serieuze stoornis en hij weet dat ik geen held ben in het donker.
    Hoe kinderachtig het ook klinkt: ik ben doodsbang nu. Ik heb er serieus enorme buikpijn en klamme handen van. Daarnaast heb ik het benauwd en ben ik misselijk.
    Ik heb een kop warme chocolademelk, de tv staat aan en ik heb mijn moeder even gebeld, maar ik ga haar natuurlijk niet dwingen om eerder naar huis te komen. Ik ben alleen bang dat als het zo doorgaat en ik nog maar één verdacht geluidje hoor, ik in een paniekaanval terecht kom.

    Meh, ik durf te wedden dat enkelen van jullie mij uit gaan lachen. (': Maar goed, heeft er iemand nog tips voor mij?


    everything, in time

    Ik lach je niet uit hoor, kan me goed voorstellen dat je bang bent (zou ik ook zijn), en misschien afleiding zoeken zodat je niet aan enge dingen denkt?
    Ik zou zelf gewoon naar bed gaan denk ik en hopen dat ik snel slaap lol


    As travars

    Dankjewel. (:
    Naar boven gaan durf ik echt niet, daar is geen enkele lamp aan en we hebben een gloeilamp, dus het duurt "uren" voor die echt fel is. Sterker nog, ik heb de deur geblokkeerd, hehe. :x


    everything, in time

    Iemand bellen waarmee je kan praten en waarvan je weet dat diegene je gerust kan stellen. Wanneer komen je ouders thuis? Of jd broer en/of zus, als je die hebt? Of probeer aflsiding te zoeken, door muziek, etc.
    Sterkte ermee! :]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik weet hoe eng het klinkt maar als je iets verdachts hoort, ga kijken wat het is. Het kan bij wijze van spreken bijvoorbeeld de koffiepot zijn maar omdat je alleen thuis bent kan je denken dat het een inbreker is. Als ik iets hoor wat ik niet thuis kan brengen, beweeg ik mijn voeten even om zeker te weten dat de planken niet kraken. Is dat het niet, dan ga ik kijken wat het wel is. Dat kan soms echt doodeng zijn om te doen, ik weet het maar het is wel het beste om te doen.


    Physics is awesome

    Ik lach je niet uit..
    Misschien even een keer diep adem halen en zoek iets leuks op de tv wat je trekt ofzo... Misschien kan je even wegdromen in een leuke film?

    *Ik zet btw ook altijd muziek of de tv aan als er niemand thuis is.. Ik hou niet van de stilte xD Dus ik snap dat je dat eng vind xD


    It's never gonna happen, Guys.

    Veel lichten aansteken en de tv luid genoeg zetten. Ik lach je heus niet uit en begrijp je angst.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    ik lach je niet uit, ik weet hoe dat is, dat had ik ook ! Idd wat Yuffie zegt, TV aanzetten of computeren, met muziek ofcourse. Of je kunt met een vriendin bellen, smsen, pingen , whatsappen etc. Ik hoop dat je er wat aan had :D
    xxx


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    ik lach je niet uit, niemand zal je ook uitlachen want het is helemaal niet belachelijk als je je bang en onveilig voelt.
    als ik alleen thuis bent, sluit ik de buitenwereld altijd buiten via mijn headphones. zo word ik niet gek als ik een geluidje hoort.


    -

    Ik begrijp je.
    Houd iets bij je om jezelf te verdedigen. Ga een leuke film kijken, maar blijf alert.
    Bel iemand en vraag of die kunnen langskomen of vraag als je een broer of zus hebt of ze kunnen komen.
    Houd een telefoon bij de hand.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2012 - 0:17 ]


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Ik lach je niet uit. Ik heb een tijdje last gehad van paniekaanvallen en weet hoe erg het kon zijn. Bij mij kwam het alleen vanwege m'n chronische rugpijn waardoor het fout ging!
    Probeer rustig te blijven en je aandacht op iets anders te focussen. Op muziek, de televisie maakt niet uit. Zolang je maar niet aan alles denkt, en aan je misselijkheid of benauwdheid!


    To infinity and beyond •

    N'awh wat lief dat jullie me niet uitlachen. Jullie zijn heel anders dan mijn klasgenoten. :'D

    Jullie hebben echt heel goede tips! Helaas kan ik bijna niemand meer bellen, omdat iedereen óf zelf slaapt, of bang zijn dat ze hun ouders wakker maken. Oortjes indoen en mezelf zo afsluiten zou ik ook iet doen, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor anderen werkt, ben ik zelf te bang dat ik dan belangrijke geluidjes mis.


    everything, in time

    Pss, stiekem lach ik je wel uit. Maar ik snap het ook wel.
    Laat me raden dat het K is die je dat heeft wijsgemaakt?
    Hou iets bij de hand waarmee je kan slaan, al is het je hoofdkussen. Zo voel ik mij ook wel wat veiliger als ik een geluid hoor en het ga checken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    als je afleiding nodig hebt , ik ben nog online je mag altijd tegen me praten als dat je helpt!


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    Awh! Dat vind ik heel lief. (:
    Ik ga er echter vanuit dat mijn ouders niet al te lang meer weg zullen zijn. Hetgeen waar ze heen zijn duurt tot half 1, 5 minuten geleden dus ongeveer, lol.


    everything, in time

    haha oke!


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.