• De stelling van deze week luidt:
    Naar de universiteit gaan is nutteloos, aangezien men daar geen vak leert.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Mijn zus studeert omdat ze geen idee heeft wat ze anders moet doen x3
    Soort uitstelgedrag voor de rest van haar leven.
    Maar ik ben oneens, de universiteit maakt je gewoon op een gebied slimmer en dat is positief.
    Oke, het is 03:00 's nachts en mijn hersen staan zowat stil x3


    yeehh

    Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar de uniefs die ik ken staan erom bekend dat ze nogal zwaar zijn en als je daar studeert heb je onmiddellijk de status van goed te kunnen leren en dat je slim bent dus volgens mij leer je daar toch wel heel wat ;D ( ik spreek voor België eh ^^ )


    I am Dave! Yognaught and I have the balls, BAZINGA

    Deze stelling is opnieuw een grap zeker? Natuurlijk is het geen onzin.


    hoi, jij bent leuk.

    damnn schreef:
    Op de uni leer je een beroep


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    HARREH schreef:
    Deze stelling is opnieuw een grap zeker? Natuurlijk is het geen onzin.



    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De universiteit is toch gewoon het begin van het leren van 'n vak? Of snap ik het niet??


    the future's always just a few heartbeats away

    Oneens, de universiteit bestaat juist om mensen dingen te leren. Natuurlijk zijn er altijd dingen waaraan je iets minder hebt, maar voor sommige beroepen moet je een bepaald iets gestudeerd hebben, dus als dat niet bestond, de universiteit, dan konden die beroepen niet uitgeoefend worden. Alhoewel het dan anders zou zijn natuurlijk....


    --

    Bronte schreef:
    Niet eens. Er zijn veel beroepen waar je voor naar de universiteit moet gaan. Dokter, als een voorbeeld. Je leert er dus weldegelijk een vak.


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Uh.. Hoeze leer je daar geen vak? Of wordt er ambacht bedoelt? =x
    Anyway, door naar de universiteit te gaan leer je wel de juiste vaardigheden, die je in je werk goed kunt gebruikelijk. Iedereen op de universiteit, ongeacht welke studie, wordt opgeleid tot 'wetenschappelijk onderzoeker'. Je krijgt eerder een baan als je naar een universiteit bent geweest.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2012 - 20:40 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Het is zeker niet nutteloos, maar ik ken nu iemand met die twee universitere studies achter de rug heeft en nu met 0% verstand van de praktijk of werkervaring in die sector, die nu op de banenmarkt te recht komt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Bronte schreef:
    Niet eens. Er zijn veel beroepen waar je voor naar de universiteit moet gaan. Dokter, als een voorbeeld. Je leert er dus weldegelijk een vak.


    “Things never happen the same way twice.”

    helemaal oneens ! want voor een heel pak beroepen moet je op de uni !


    what goes around come BACK around !