• Ik vraag me af vanuit welk perspectief jullie het liefste lezen én schrijven.

    Persoonlijk lees ik alle drie graag, al vind ik alwetend vaak wat verwarrend. Ik persoon vind ik het fijnste, doordat ik hier vaak het gevoel krijg dat ik in de wereld van het verhaal word gezogen. Maar Harry Potter is ook uit hij/zij perspectief geschreven, en well, Harry Potter zal ik nooit niet leuk vinden.

    Ik schrijf uit ik perspectief, maar ik schrijf nu een verhaal uit hij/zij perspectief, wat ik opzicht best wel moeilijk vind, maar ook wel fijner, omdat het anders is of zo iets.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik-vorm


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik.
    Wat is alwetend precies? Ik dacht dat dat eigenlijk hetzelfde was als hij/zij. Of worden dan de namen steeds herhaald ipv daarna hij of zij?

    Alwetend, en hij/zij. Vroeger schreef ik altijd eerste persoon, maar tegenwoordig nooit meer.


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Ik schrijf het liefst in ik, maar dat is uit gewoonte, ik heb daar een heel verhaal in. Nu ben ik van plan om te schrijven uit 'ik' hoofdpersonage, andere POV's, hij/zij
    Anders heb ik het liefst de personele verteller, daar lees ik ook het liefst in.
    De alwetende, nee, dat lees ik niet graag.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Dragneel schreef:
    Ik.
    Wat is alwetend precies? Ik dacht dat dat eigenlijk hetzelfde was als hij/zij. Of worden dan de namen steeds herhaald ipv daarna hij of zij?

    Alwetend is dat er een verteller is, een autoriële verteller, hij staat boven het verhaal, kent de verhaallijnen, kent de personages en hun gevoelens. Er wordt dus niet vanuit één persoon geschreven...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Panini schreef:
    Ik schrijf en lees het liefst vanuit ik-perspectief.
    Maar hij/zij-perspectief vind ik ook wel oké om te lezen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Penelopy schreef:
    Ik schrijf en lees het liefs met de ik-persoon.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Starkisch schreef:
    (...)
    Alwetend is dat er een verteller is, een autoriële verteller, hij staat boven het verhaal, kent de verhaallijnen, kent de personages en hun gevoelens. Er wordt dus niet vanuit één persoon geschreven...

    Aha. Aha.

    Ik schrijf en lees in de ik-vorm.


    Pretty is just a pretty word.

    Alle drie eigenlijk.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Ik schrijf in de ik-vorm. Bij lezen erger ik me vaak heel snel aan de hij/zij-vorm, dus tijdens het lezen heb ik ook liever in de ik-vorm.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Tribbiani schreef:
    Ik zij en alwetend. Het jij perspectief haat ik.


    Save me from myself.

    ik schrijf het liefst in de ik-vorm en lees het liefst in hij/zij-vorm én ik-vorm


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]