• National Novel Writing Month is weer begonnen!

    Het doel van NaNoWriMo is om in één maand 50.000 woorden te schrijven. Je krijgt peptalks gestuurd om het vol te houden en het is natuurlijk een hele leuke ervaring. Vooral als je de 50.000 haalt.


    En deze quizletters doen daar dit jaar aan mee (met het erna genoemde verhaal):

    Utlapa (GreyWolfMoon) - William 50K | Zoete wraak, zoute tranen
    Austen(JanaAusten) - Anikita's laatste kans 50K | Flatline
    Lilium (LadyMoirae) - Kiss from a rose
    Frodo (Philyra) - Zomerhitte
    Rosings (Peyrac) - The last bolt hole 50K
    Vivaldi (Swanroad) - Phase Zero
    BlueRiver (Aprodithe) -
    Emrys (Taraluis) - Long road home
    Assassin (Niksel) - A sailor's grave
    WillNotLearn (WillNotLearn) -
    Cumberbitch (Nolanverse) - The Headquarters 50K
    Lovelydemon (Adoratax) - For better or worse
    Barnabas (BarnabasCollins) -
    MissStylesx (UnderTheStarsx) -
    Yule (Nemhain) - Perfect enemy
    Mylintis (Demesio) - The first snowflakes
    Scharry (Scharry) -
    Seelisch (Seelisch) - Writersblock
    Buttzville (EllenQuizlet) - Don't wake me up
    Danelaw (Ancient) - Hunting the predator
    CyberLord (Hipio) - The legend of Austin
    Amused (Amused_) - I'll be with you, soon
    AllyaRose (SuperJelena) - Dakota Crimson - The tale of the hunter


    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Als je wil, vermeld ook je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)

    Hier kan je je aanmelden voor Camp NaNoWriMo!

    In dit topic kan je over Camp NaNoWriMo praten en elkaar tips geven etc. En misschien is het ook wel leuk om je verhaal en je vooruitgang neer te zetten.

    Succes iedereen!


    Q-wordwars: (elke dag)
    1) 13:00-14:00
    2) 15:00-16:00
    3) 16:30-17:30
    4) 20:00-21:00
    5) 21:30-22:30

    [ bericht aangepast op 28 aug 2012 - 19:33 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Dit is Camp NaNoWriMo en is opgericht in 2011. De gewone NaNo is in November (:



    Utlapa schreef:
    (...)
    Camp NaNoWriMo is in juni en Augustus, NaNoWriMo is in november


    Oh, oké, mooi (: Dan is het dus nog in november mogelijk om aan zoiets mee te doen ^^


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Oh, oké, mooi (: Dan is het dus nog in november mogelijk om aan zoiets mee te doen ^^


    Zeker weten! (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik ga ook in November weer proberen mee te doen, voor deze maand heb ik het opgegeven. Ik redde het gewoon niet omdat ik de halve maand op vakantie was - ik ga morgen pas terug naar NL en dan moet ik bijna meteen boeken halen - en tja, ik had gewoon niet genoeg tijd en als ik dan wel tijd had, was ik volledig inspiratieloos.
    Nou ja, toch 13,5K erbij, dus ik heb er sowieso geen spijt van dat ik het toch heb geprobeerd.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Emrys schreef:
    Waarom doen die foto's het nou nooit meer na een paar minuten -.- Wacht even hoor even opnieuw

    Is wel in spiegelbeeld nu

    Dat lijkt inderdaad wel wat erger dan dat van mij:


    Ex astris, sciencia

    Utlapa schreef:
    (...)
    Dat lijkt inderdaad wel wat erger dan dat van mij:


    Je moet ook weten dat ik dat heb geschreven terwijl ik al tien uur in de bus zat, om vier uur s'nachts terwijl er vrijwel geen licht was. Want ja dan krijg ik natuurlijk inspiratie -.-


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    (...)
    Je moet ook weten dat ik dat heb geschreven terwijl ik al tien uur in de bus zat, om vier uur s'nachts terwijl er vrijwel geen licht was. Want ja dan krijg ik natuurlijk inspiratie -.-

    Ah, zo. Dat is dan eerder rond twaalf uur/één uur met genoeg licht. Hoewel dit niet mijn ergste geschrift is, ik moest van mezelf een hoofdstuk afmaken, voor ik mocht slapen.
    Ik ken het probleem, inspiratie komt wanneer je het niet kan opschrijven.


    Ex astris, sciencia

    Utlapa schreef:
    (...)
    Ah, zo. Dat is dan eerder rond twaalf uur/één uur met genoeg licht. Hoewel dit niet mijn ergste geschrift is, ik moest van mezelf een hoofdstuk afmaken, voor ik mocht slapen.
    Ik ken het probleem, inspiratie komt wanneer je het niet kan opschrijven.

    Inderdaad, als je honderden kilometers van huis aan het strand zit bijvoorbeeld. Ik ben nu een hele scene aan het schrijven over dat een van de twee hoofdpersonen dronken is en met een deur vecht. Brengt ook lekker veel woorden op. De deur moet maar blij zijn dat ze haar zwaard niet mee had genomen want anders was hij nu echt dood geweest.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    (...)
    Inderdaad, als je honderden kilometers van huis aan het strand zit bijvoorbeeld. Ik ben nu een hele scene aan het schrijven over dat een van de twee hoofdpersonen dronken is en met een deur vecht. Brengt ook lekker veel woorden op. De deur moet maar blij zijn dat ze haar zwaard niet mee had genomen want anders was hij nu echt dood geweest.

    Uhu.
    Dat is inderaad een wordwinner, samen met preken van ouders. Arme deur!


    Ex astris, sciencia

    Utlapa schreef:
    (...)
    Uhu.
    Dat is inderaad een wordwinner, samen met preken van ouders. Arme deur!

    Die preek van die ouders die komt waarschijnlijk op het einde aangezien ze nu twee dagen reizen ter paard van hun moeder afzitten en hun vader op een plek zit waarvan zelfs ik nog niet weet waar het is ;D Maar ik ben nu wel bezig met een preek alleen dan van een achtjarig meisje.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Als jullie in documenten typen, hoeveel pagina's hebben jullie dan? Ik heb 70 pagina's, voor 72.744 woorden, met marges van één centimeter en per hoofdstuk een nieuwe pagina. lettertype arial, 9


    Ex astris, sciencia

    Ik heb 76 pagina's, 90.467 woorden, marges 2.5 (de standaard instelling in word), in het begin per hoofdstuk een nieuwe pagina maar nu niet meer. Lettertype Times New Roman op 8.


    comfort in c h a o s

    54 pagina's met times new roman 12: 37.866 woorden. Ik doe niet aan hoofdstukken, ik typ gewoon door met enkel een witregel tussen de nieuwe stukken. No spacing tussen de regels.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2012 - 14:30 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik heb 37 pagina's voor 31260 woorden. De indeling is gewoon basis zoals ie al was en de hoofdstukken niet apart. Het lettertype is Verdana op 9


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik werk vooral met hoofdstukken -en tussentitels- omdat dat overzichtelijker is aangezien mijn verhaal op Q staat. Als ik elke dag een hoofdstukje van ronde de 900-1000 woorden activeer zit ik nu nog vier dagen voor.


    Ex astris, sciencia

    Ik begin zo met 32332 woorden


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."