• Ik heb zelf ook stories geschreven hier, momenteel niet, maar toen vond ik het altijd vervelend dat ik geen reacties kreeg. Terwijl als ik dan ging kijken ik zag dat ik wel een aantal kudo's had gehad, maarja, ikzelf vond dat toch minder prettig.

    Mij leek het dus wel een goed idee om het aantal reacties in een verhaal mee te nemen in de top 5, in plaats van alleen kudo's (:
    Dus bijvoorbeeld, een kudo telt als één punt, een reactie als twee. Diegene met de meeste punten staat logischerwijs bovenaan.

    (En dat je dan max. 1 bericht per hoofdstuk mag plaatsen)

    Het motiveert mensen dan ook om een reactie te schrijven en ikzelf vind dat als je een verhaal echt leuk vind, dan is het toch niet erg om net even wat meer te doen dan op zo'n stom knopje drukken?

    Voordelen:
    - Vals spelen wordt sneller ontdekt.

    - Schrijvers krijgen wss vaker een berichtje
    met een complimentje of opbouwend kritiek,
    wat toch motiverender werkt dan gewoon kudo's denk ik.

    - Je kan zien wie het plaatst, kudo's zijn anoniem,
    dus dan zou je bijvoorbeeld diegene kunnen vragen
    wat er volgens hem/haar beter kan aan je verhaal.


    Nadelen:
    - Je kan dus valsspelen.

    - Misschien is het lastig te programmeren?

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 17:48 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Feline schreef:
    Als het 1 reactie per hoofdstuk is vind ik het goed. Dan kan er ook niet gespamd worden, dus voor!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Tegen. Waarom zou je mensen maar 1 reactie laten geven per hoofdstuk?
    En kudo's zijn daarvoor gemaakt, dus ik vind het een beetje overbodig.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben denk ik wel voor. Geen gespam en een betete top. Maar dan moeten de mods dus wel nóg meer letten op stories.. En ze zijn in korte tijd al 3 mods kwijt. Ik kan natuurlijk niet zien hoe druk zij het hebben. Maar als dat goed zit, ben ik voor.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 11:43 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik vind het wel een goed idee! Ikzelf heb het ook niet zo op de kudo's, haha. Misschien zie je zo wel meer verschillende stories voorbijkomen, dan telkens dezelfde.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Aurorae schreef:
    Ik ben denk ik wel voor. Geen gespam en een betete top. Maar dan moeten de mods dus wel nóg meer letten op stories.. En ze zijn in korte tijd al 3 mods kwijt. Ik kan natuurlijk niet zien hoe druk zij het hebben. Maar als dat goed zit, ben ik voor.


    Hmm, valt wel mee denk ik. Aangezien vals spelen niet makkelijker is dan met kudo's.

    Vasilisa schreef:
    Tegen. Waarom zou je mensen maar 1 reactie laten geven per hoofdstuk?
    En kudo's zijn daarvoor gemaakt, dus ik vind het een beetje overbodig.


    Waarom zou je meerdere reacties geven? Je zet toch gewoon in één bericht wat je van het hoofdstuk vindt met wat complimenten of opbouwende kritiek? :S


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ach, dat hele Top 5 deugt toch van geen kanten.. Ik weet niet of dit wel zal helpen, al vind ik je argumenten wel zeker iets om over na te denken. Voor mij hoeft het niet though, ik kijk toch nooit in die Top aangezien er altijd alleen maar hetzelfde (1D) in staat.


    ars moriendi

    Feline schreef:
    Als het 1 reactie per hoofdstuk is vind ik het goed. Dan kan er ook niet gespamd worden, dus voor!


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Huntelaar schreef:
    Ach, dat hele Top 5 deugt toch van geen kanten.. Ik weet niet of dit wel zal helpen, al vind ik je argumenten wel zeker iets om over na te denken. Voor mij hoeft het niet though, ik kijk toch nooit in die Top aangezien er altijd alleen maar hetzelfde (1D) in staat.


    Ik bekijk de top ook nooit, omdat het inderdaad vaak fanfics of 16+ dingen zijn en daar heb ik geen behoefte aan.
    Ik zou het vooral gewoon fijner vinden als mensen wat meer waardering tonen door eens een berichtje te schrijven bij het verhaal dat je leuk vindt, in plaats van een keer op de knopje te drukken.
    Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ikzelf had het nooit door dat ik kudo's kreeg.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Ik bekijk de top ook nooit, omdat het inderdaad vaak fanfics of 16+ dingen zijn en daar heb ik geen behoefte aan.
    Ik zou het vooral gewoon fijner vinden als mensen wat meer waardering tonen door eens een berichtje te schrijven bij het verhaal dat je leuk vindt, in plaats van een keer op de knopje te drukken.
    Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ikzelf had het nooit door dat ik kudo's kreeg.

    Daar ben ik het wel mee eens. Een berichtje geeft veel meer voldoening en motivatie dan een kudo, omdat mensen echt even de moeite gaan nemen wat te zeggen van je verhaal.

    Maar misschien krijg je dan zoiets dat mensen "om maar te reageren ipv te kudoën" dan aankomen met een standaard "verder" omdat ze wel een kudo willen geven maar verder geen zin hebben een hele reactie te schrijven.


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Daar ben ik het wel mee eens. Een berichtje geeft veel meer voldoening en motivatie dan een kudo, omdat mensen echt even de moeite gaan nemen wat te zeggen van je verhaal.

    Maar misschien krijg je dan zoiets dat mensen "om maar te reageren ipv te kudoën" dan aankomen met een standaard "verder" omdat ze wel een kudo willen geven maar verder geen zin hebben een hele reactie te schrijven.


    Hmm, dan is het aan de eigenaar van het verhaal om daar iets aan te doen (: Een verzoekje om niet enkel "verder" te commenten?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Hmm, dan is het aan de eigenaar van het verhaal om daar iets aan te doen (: Een verzoekje om niet enkel "verder" te commenten?

    Dat houd je niet echt tegen, vrees ik. :') Bovendien ben ik het niet helemaal eens met de 'veiligheid' van dit systeem; veel mensen zullen dan waarschijnlijk heel veel accounts aan gaan maken om daarmee te kunnen reageren, en dat maakt de site alleen nog maar trager. ><

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 13:55 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Helemaal voor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dat houd je niet echt tegen, vrees ik. :') Bovendien ben ik het niet helemaal eens met de 'veiligheid' van dit systeem; veel mensen zullen dan waarschijnlijk heel veel accounts aan gaan maken om daarmee te kunnen reageren, en dat maakt de site alleen nog maar trager. ><


    Je kan toch maar één account per e-mail adres? Dat zou betekenen dat ze ook elke keer een nieuw e-mail adres moeten aanmaken en dat is echt heel veel werk. Dit kan trouwens ook met het kudo-systeem.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Je kan toch maar één account per e-mail adres? Dat zou betekenen dat ze ook elke keer een nieuw e-mail adres moeten aanmaken en dat is echt heel veel werk. Dit kan trouwens ook met het kudo-systeem.

    Dit kan niet met het kudo systeem. Kudo's kan je per computer geven, niet per account. En ja, daar moet je een ander e-mail adres voor opgeven, maar veel mensen hebben wel meerdere adressen en met Gmail kan je ze heel snel aanmaken.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben tegen, ik denk dat het allemaal erg rommelige gaat worden. En mensen zullen altijd vals spelen. En ik weet wel zeker dat er dan nog precies dezelfde verhalen in de stop zouden staan.


    Alleen maar tranen van geluk